Adet öncesi iştah artışına dikkat

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Adet öncesi iştah artışına dikkat

Adet öncesi iştah artışına dikkat forum.vatan.tc

Diyet yapan hanımların adet döneminde artan iştahları kimi zaman diyetlerine büyük bir darbe vurabilir.


Bugün bu döneme ait diyet listeleri vereceğiz...

Kadınlarda adetten yaklaşık bir hafta öncesinden başlayan sinirlilik, huzursuzluk, karamsarlık, baş ağrısı şişkinlik, tatlı krizi ve iştah artışı gibi ruhsal ve fiziksel belirtiler kimi hanımda çok şiddetli yaşanırken kiminde çok hafif geçer.

Bu dönemi şiddetli yaşayan hanımlar özellikle kilo verme çabası içinde bir diyet programı uyguluyorsa artan tatlı krizleri ve iştah karşısında büyük bir mücadeleye girişir, çoğu zamansa yenik düşer. Bu psikoloji onları büyük bir çıkmazın içine sokar.

ŞEKER KRİZİ

Oysa bu dönemde alınan kiloların sebebi genellikle karın, göğüs ve yüzlerde toplanan, vücutta sıvı tutulumu yani ödem yaşanan tatlı krizlerinin sebebi ise hormonlardır. 'Şekerli gıdaların tüketilme isteğindeki artış östrojen hormonundaki düşüş ayrıca magnezyum ve mineral düzeyindeki azalmalardır. Östrojen hormonunun azalması, kan şekerindeki düşüşü tetikler ve tatlı krizleri ortaya çıkar.

NEDEN ŞİŞİYORUM?

Adet öncesi ve sırasında sindirim sistemi de etkilenir. Ödemle birlikte kabızlık kendinizi daha da kilo almış hissine sokar. Östrojen hormonunu iyi tanırsanız sizi nasıl etkisi altına aldığını daha kolay anlarsınız. Adet öncesi sendromu yaşayanlar genel bir mutsuzluk ve depresif bir ruh hali içindedir. Bakın zincirin halkaları nasıl da birbirine ekleniyor. Diyetinizi bozacak tehlike unsurları nasıl da alarm vermeye başlıyor.

Depresif ruh hali birçok insanı yemeye yönlendirirken tatlıya düşkünlüğü artırıyor. Östrojen hormonundaki dalganlamalar bazı hormon, vitamin ve mineral dengelerinin değişmesine neden olur. Örneğin östrojendeki artış mutluluk hormonu endorfin düzeyinde azalmaya neden olur. Kendinizi daha mutsuz, karamsar, depresif hissedersiniz. Bu durum daha çok yemeyi, diyeti bozmayı ve tatlıya düşkünlüğü artırabilmektedir.

ADET DÖNEMİ SONRASI DİYETİ

Günde 2.5 lt su için.

SABAH : 3 çorba kaşığı yulaf ezmesi, light yoğurt,1 adet kivi ya da 4 adet çilek, şekersiz çay.

ARA : 1 bardak sebze suyu.

ÖĞLEN : Sebze çorbası, yeşil salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ile).

ARA : 3 adet diyet bisküvi, şekersiz bitki çayı.

AKŞAM : Tavuk göğüsten domates ve biberli şiş, 4 kaşık bulgur pilavı, yağsız yeşil salata

GECE :2 bardak su.

TATLI KRiZiNi NASIL YÖNETECEKSiNiZ?

Beyaz şeker ve şekerli besinler yerine bu dönemde artan tatlı krizleri karşısında meyve şekerinden ve esmer şekerden faydalanmak ya da tatlandırıcılarla tatlı krizlerinin üstesinden gelmek sizi gereksiz kilolardan koruyacak bir yoldur.

Yine hamur işleri ve hamurlu tatlılar adet öncesi ve sırasında size çok cazip görünse de bunların kilo ve yağ olarak döneceğini düşünerek bu istekler karşısında meyveli yoğurtları, yağsız süt ve tatlandırıcı ile yapılmış tatlıları ancak aşırıya kaçmamak kaydıyla tüketmeniz daha faydalı olacaktır. Ancak unutmayın ki kilo kaybı için günde en fazla iki porsiyon meyve ideal miktardır.

ALIŞVERiŞ LiSTEM

Yumurta, domates, soğan, biber, yağsız yoğurt, kepekli makarna, sebze çeşitleri, yeşil salata malzemeleri, bitter çikolata, lor peyniri (yağsız),çilek, kıyma.

TATLI DiYETi GÜNÜ

SABAH : 3 tatlı kaşığı yağsız lor peyniri, 2 dilim tam buğday ekmeği, domates, salatalık,1 adet kivi, şekersiz çay. t

ARA : Yüzde 70 bitter içeren 1 dilim çikolata.

ÖĞLEN : 2 yumurtanın 1 sarı 2 beyazından menemen (yağ kullanmayın), 3 çorba kaşığı kepekli makarna, yağsız yeşil salata.

ARA : 5 adet çilek, 1 kase light yoğurt ile.

AKŞAM : 1 kase sebze çorbası, 4 adet köfte, yeşil salata,1 dilim kepekli ekmek.

GECE : 10 adet beyaz leblebi.

ADET DÖNEMi ÖNCESi DiYETi

Adet öncesi dönemi daha rahat atlatmak ve kilo almamak için uygulamanız gereken birkaç temel kuralı hatırlayalım;

Sebze, meyve, baklagiller, tam tahıllar gibi bitkisel besinleri daha fazla tüketin.

Tuz ve tuz içeren gıdaları bu dönemde beslenmenizden çıkarın.

Et ve sütten bir süre uzaklaşın.

B vitamini ve magnezyum zengini besinler tüketin.

Kafein tüketimini azaltın. n Şekeri azaltın.

3 GÜNLÜK DiYET

İşte adet döneminde kilo alımınızı engelleyip, ödeminizi çözecek 3 günlük diyet...

MÖNÜ 1 : Sabah : 2 adet kuru kayısı,1 bardak ılık su, 1 tabak maydanoz, 30gr yağsız peynir, 1 dilim tam buğday ekmeği, yarım greyfurt.

MÖNÜ 2 : 1 dilim tam buğday ekmeği üzerine 1 tatlı kaşığı diyabetik reçel,1 bardak şekersiz çay, 30 gr. yağsız beyaz peynir. 2 bardak su.

ARA: 1 küçük muz.

ÖĞLEN:1 tabak mercimek yemeği ya da mercimek çorbası yahut haşlanmış mercimekle yapılmış domates, taze soğan ve yeşilllik eşliğinde salata.

YA DA : 1 dilim somon füme, roka ve maydanoz salatası, 3 adet badem ile.

ARA : 1 bardak su, probiyotik yoğurt ya da tatlandırıcı ile yapılmış tavuk göğsü (sabah menü 1'i tercih edenler için) papatya çayı. 1 bardak su.

AKŞAM : Sebze çorbası, ızgara balık,1 kase koyu yeşil yapraklı salata, 1 dilim tam buğday ekmeği. 2 bardak su. l GECE : 5 adet fındık, papatya çayı. 1 bardak su.

Dr.İsmail AĞAR

www.ismailagar.com
saglik@bugun.com.tr
0216 414 99 00

YARIN: KALSİYUM DİYETİ NASIL ZAYIFLATIYOR?

Bugün Gazetesi

 
 

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Adet öncesi iştah artışına dikkat hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Adet öncesi iştah artışına dikkat siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com