ilgiliforum facebook   ilgiliforum google plus   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

Atatürk'ün Ahlaki Kimliği

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
ATATÜRK'ÜN AHLAKİ KİMLİĞİ

Atatürk, gerek etkileyici kişiliği, gerekse ahlaki meziyetleri ile tüm dünyanın kalbinde taht kurmuş, eşsiz bir liderdir. Çöküş arifesinde olan, enkaz haline gelmiş bir imparatorluğun, kölelik tehdidi ile karşı karşıya kaldığını sezinlemiş, milletimizi esaretten kurtarmak için büyük bir milli kurtuluş hareketi başlatmıştır.

Cumhuriyet tarihimiz süresince, kritik dönemler atlatan milletimiz, bir çok problemin üstesinden, yalnızca Atatürkçü düşünceye ve milliyetçi-muhafazakar kimliğe sahip çıkmakla gelinebileceğini artık kavramış durumdadır. Türkiye'nin 21. yüzyılda, büyük önderin hedef gösterdiği "muasır medeniyetler" arasında yer alması ve ülkemizin "lider ülke Türkiye" olması için Atatürk'ün açtığı bu yolda emin adımlarla ilerlenmesi gerekmektedir.

Atatürk, bir konuşmasında "Çağdaş bir cumhuriyet kurmak demek, milletin insanca yaşamasını bilmesi, insanca yaşamanın neye bağlı olduğunu öğrenmesi demektir" diyerek, Cumhuriyetin kurulması ve bekası için "insanca" yaşamanın önemine dikkat çekmiştir. Atatürk, Müslüman-Türk Milleti'nin insanlık onuruna yakışır şekilde yaşaması için bu sorumluğu kendi omuzlarında hissetmiş, ülkeyi sahiplenmiş, artık misyonunu tamamladığına inandığı bir imparatorluğun üzerine yeni temellere dayanan bir devlet kurmuştur.

Şüphesiz, Atatürk dünyada benzerine az rastlanan bir liderdir. Kendisi Türk Devleti'ni bizlere, özellikle de tüm kalbiyle güvendiği gençlere emanet etmiştir. Türk Milleti'nin bağrından, onun izini süren yüzlerce, hatta binlerce Atatürk çıkaracaktır. Nitekim Atatürk de bu temennisini şu şekilde ifade etmiştir:

"İki Mustafa Kemal vardır. Biri ben, fani Mustafa Kemal; diğeri milletin içinde yaşattığı Mustafa Kemaller idealidir. Ben onu temsil ediyorum. Herhangi bir tehlike anında ben ortaya çıktımsa, beni bir Türk anası doğurmadı mı, Türk anaları daha nice Mustafa Kemaller doğurmayacaklar mı? Feyz milletindir, benim değildir."  

Atatürk'ü iyi anlamak; sadece onun şahsına yönelik övücü konuşmalar yapmak, sözlü olarak takdir etmekle değil, kendisinin milletinden ne istediğini anlamak, fikir yapısını ve ilkelerini hayata geçirmek demektir.



Atatürk, sadece siyaset adamlığı ve askeri kişiliğiyle değil, aynı zamanda ahlaki kimliği ile Türk Milleti'nin önünde çok güzel bir örnektir. Ulu Önder Atatürk, İslam ahlakıyla ahlaklanmış, tam bir Osmanlı beyefendisidir.

İnsanlara karşı son derece müşfik ve hoşgörülü olan Atatürk'ün yüreği, millet ve insan sevgisiyle doludur. Onu tanıyanlar her zaman bitmek bilmeyen sabrını, fedakarlığını, insan sevgisini takdir etmiş ve medeni kişiliğini gıpta ile izlemişlerdir. Cemiyet hayatına düşkünlüğü, sosyal ilişkilerdeki başarısı ve candan konuşmaları ile tanınan Atatürk'ün tüm bu özellikleri, aslında onun güzel ahlakının bir yansımasıdır. Atatürk, yaşadığı zor şartlarda bile bu kişiliğinden taviz vermemiş her zaman çevresindekilere neşe, canlılık ve moral vererek kendisini tanıyan her insanın kalbinde çok önemli bir yer edinmiştir.



Atatürk'ün güzel ahlakı, Türk Milleti için her ne pahasına olursa olsun hizmeti kendine ilke edinmesinden ve bu uğurda hiçbir özveriden kaçınmamasından anlaşılmaktadır. Fedakarlık için asıl önemli olanın ulusun ve vatanın esenliğini ve güvenliğini sağlamak olduğuna inanan Atatürk gerekirse bu uğurda canını bile feda edeceğini söylemiştir:

"Ben icap ettiği zaman en büyük hediyem olmak üzere, Türk Milletine canımı vereceğim."

Ahlakı ile de her zaman Müslüman Türk halkına örnek olan Atatürk son derece merhametli, şefkatli ve bağışlayıcı bir yapıya sahipti. Yakın çevresinden bir dostu Mustafa Kemal'i şu sözlerle anlatmıştır:

"Duruma göre esnek davranmasını bilir, kimseye asla kin tutmaz, ne kadar kızarsa kızsın bir zaman sonra onu affeder, olanları unuturdu. Bu yüzden çevresindeki bir çokları zaman zaman gözden düşer, sonra yeniden affedilir, eski yerini alırdı."

Devam edecek..
 
 

 
 
Alıntı
Duruma göre esnek davranmasını bilir, kimseye asla kin tutmaz, ne kadar kızarsa kızsın bir zaman sonra onu affeder, olanları unuturdu. Bu yüzden çevresindeki bir çokları zaman zaman gözden düşer, sonra yeniden affedilir, eski yerini alırdı."

örnek almak lazım.. herşey siyaset demek değil... ::)

Boyle Bir Kisligi Sevmeyenleri Anlayamiyorum. BEnce Kafalari Basmiyo Yada At Gozlugu Takmislar.
Efsane Geri Ha Döndü Ha Dönecek......

sevmemek değil bence sadece şakşakçılık yapmıyoruz yada üstünden menfaat kazanacağız diye ismini kullanmıyoruz. biz atamızı ve ahlakını yüreğimizde taşıyanlardanız bence..

sevmemek değil bence sadece şakşakçılık yapmıyoruz yada üstünden menfaat kazanacağız diye ismini kullanmıyoruz. biz atamızı ve ahlakını yüreğimizde taşıyanlardanız bence..

Bizim İnsanlarimiz Arasinda Ataturku Sevmeyenler Var. Tamam Ataturke Olan Sevgi Abartilmamali Ama Ne Var ki Ona Karsi Dusmanca Tavir Almakta Yanlistir. Umarim At Gozlugunu Yakinda Atarlar. :(
Efsane Geri Ha Döndü Ha Dönecek......

Burda atatürk hakkında yazılmış yazılara bakıldığında sizce Atatürk ne kadar anlaşılmış ???

En basit bir örnek olarak ünv ye giremeyen başörtülüleri alırsak sizce atatürkçülük onları ünv.ye almamayı mı gerektirir?

Abi Sapitilan Dusuncelerini Ataturke Yuklememek Gerekir.
Efsane Geri Ha Döndü Ha Dönecek......

Burda atatürk hakkında yazılmış yazılara bakıldığında sizce Atatürk ne kadar anlaşılmış ???

En basit bir örnek olarak ünv ye giremeyen başörtülüleri alırsak sizce atatürkçülük onları ünv.ye almamayı mı gerektirir?

Dmi..
Bu konuda kendi kendimize sormamız gereken en güzel sorulardan birisi bu..
Hem de korkacak bişe de yok.. Herkesin kendisine cevabını kolayca verebileceği bi soru..

arkadaşlar kimse kimseyi sevmek zorunda degildir ama böyle bir öndere saygı duymak zorundadır sevgiyle saygı ayrı şeylerdir

ayriyetten soruyorum atamızı seviyorum diyenler açıp bir defa nutuk u okudularmı
Bir nefeslik sigara hayat; ne içmesini biliyoruz, ne de adam gibi yaşamasını...

20 yuzyılın dehası onder ALLAH rahmet eylesın onun ıcın hepımız kemalıstız hepımız antı emperyalıstız ( tabıkı dıs guclere karsı kımse yanlıs anlamasın komunıstlıkten bahsetmıyorum) hepimiz TURKUZ

20 yuzyılın dehası onder ALLAH rahmet eylesın onun ıcın hepımız kemalıstız hepımız antı emperyalıstız ( tabıkı dıs guclere karsı kımse yanlıs anlamasın komunıstlıkten bahsetmıyorum) hepimiz TURKUZ

ben emperyalistte değilim kemalistte..

20 yuzyılın dehası onder ALLAH rahmet eylesın onun ıcın hepımız kemalıstız hepımız antı emperyalıstız ( tabıkı dıs guclere karsı kımse yanlıs anlamasın komunıstlıkten bahsetmıyorum) hepimiz TURKUZ

ben emperyalistte değilim kemalistte..

Ben de...
Gamzeleri gelir aklına...
Korkunçtur yalnızlığımız, anlarsın. Bir oynur oynarız, oyalanırız...

Atatürk tartışılmaz bir liderdir.Ben Nutuk'u da okudum.Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.Eğer istese böyle bişeyi zaten zamanında Devletin en önemli görevlerindeyken yapardı.Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.

kardesım tebrık edrımm jason benı anlamısıınn saol

Atatürk tartışılmaz bir liderdir.Ben Nutuk'u da okudum.Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.Eğer istese böyle bişeyi zaten zamanında Devletin en önemli görevlerindeyken yapardı.Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.


kesinlikle doğru tesbit tebrik ederim
SuSMaK DaYaNıLMaSı ÇooK GüÇ BiR YaNıT...

Atatürk tartışılmaz bir liderdir.Ben Nutuk'u da okudum.Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.Eğer istese böyle bişeyi zaten zamanında Devletin en önemli görevlerindeyken yapardı.Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.
gerçekten çok doğru. ben nutku okudum Atatürküde çok seviyorum kesinlikle katılıyorum tartışılmasız bir lider.

Atatürk tartışılmaz bir liderdir.Ben Nutuk'u da okudum.Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.Eğer istese böyle bişeyi zaten zamanında Devletin en önemli görevlerindeyken yapardı.Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.
Atatürk neden tartısılmaz bir liderdir?Elbette kisiliginden lideriligine,sözlerinden davranılsarına kadar her seyi tartısılabilir ve tartısılmalıdır..
basortulu kardeslerimizin magdduriyetinin Ataturkle nasıl baglantısı yoktur onu anlamak zaten mumkun degil..bu halkın tekkesini kapatan kimdir?ezanını turkcelestiren,ayasofyasını muze yapan hangi tur bir zihniyetin urunudur?
basartusu hususnda elbette erbakanın sunun bunun hataları olmustur..ancak bu yasaklamalar laiklige dayanarak yapılmamıs mıdır?yoksa laikligi de mi erbakan getirmistir bu ulkenin basına?gerek Anayasa mahkemesinin gerekse de danıstayın konuyla ilgili 1993 ve 1995 tartihinde verdijkleri kararları incelerseniz bu yasagın konulması icin sunun bunun turbanı falan somurmesine gerek olmadıgını da gorursunuz..
ayrıca ataturkun su sozleri de bir cok seye ısık tuttar diye dusunuyorum:
"Türkler Arapların dinini kabul etmeden evvel de büyük bir millet idi. Arapların dinini kabul ettikten sonra bu din Arapların (..) Türklerle birleşip bir millet teşkil etmelerine hiçbir tesir etmedi. Bilakis Türk milletinin milli rabıtalarını gevşetti; milli hislerini, milli heyecanını uyuşturdu. (..)
"Türk milleti birçok asırlar, (..) bir kelimesinin manasını bilmediği halde Kur'an'ı ezberlemekten beyni sulanmış hafızlara döndü. (..)
"Türk milletini Allah için, Peygamber için topraklarını, menfaatlerini, benliğini unutturacak, Allah'la mütevekkil kılacak derin bir gaflet ve yorgunluk beşiğinde uyuttular. (..)
"... din hissi, dünyanın acısı duyulan tokadıyla derhal Türk milletinin vicdanındaki çadırını yıktı, davetlileri, Türk düşmanları olan Arap çöllerine gitti. (..) Artık Türk, cenneti değil, (..) son Türk ellerinin müdafaa ve muhafazasını düşünüyordu. İşte dinin, din hissinin Türk milletinde bıraktığı hatıra..."(1931 tarihli ve afet inan tarafından kaleme alınan ve o zaman liselerde okutulan Medeni Bilgiler adlı kitabın Miilet adlı bolumundun alıntıdır.ayrıca bu kısmı ataturk bizzat kendisi kaleme almıstır)
sonuc olarak lutfen kendimizi kandırmayalım..Ataturk dindar degildi..dindar olmak zorunda da degildi elbette..ama devrimlerini(?)halka ragmen yaptı ve cagdaslasma ve ulusallasma yolunda en buyuk engel olarak gordugu dini motifleri simgeleri bu halkın hayatından cıkartmak icin cok gayret sarfetti..bugun yasaydı bugun de aynısını yapardı..aynen onu sevenlerin yaptıgı gibi...
Everyman dies, not everyman really lives...

Tarih o günün şartları dikkate alınarak değerlendirilmelidir.Eğer Atatürk,bir milletin,devletin ulusallaşma aşamasında bazı şeyeler yaptıysa bunu o günün şartlarına göre değerlendirmek gerekir.Yeni devlet kurulduğunda içinde hala saltanat ve hilafete bağlı kalmayı amaçlayıp,yeni devleti çökmüş olan Osmanlı Devlet geleneğiyle sürdürmek isteyen tehlikelere karşı Atatürk'ün getirdiği ve yasakladığı Din adına bazı yaptırımlar olabilir.
Biz şunu da tartışalım Atatürk eğer bunları yapmasaydı ne olurdu?Bunun cevabını da alıyım sizlerden.Şu an başörtüsü sorununun yanında daha başka ne tehlikeler olabilirdi bunu bi düşünelim bakalım.
Ezan Arapça okunmuş Türkçe okunmuş bana göre çok da önemli değil.Şeriat dinin koyduğu düzendir,kanundur amenna;getirebilecek yiğit varsa çıksın bu toplum düzeninde uygulanması imakansızdır.Bazıları da sırf oy almak için dini siyasete alet ediyorlar bu mu doğru olan.
Eğer sizin istediğinizi söylediğimde İslam adına birşey doğru olacaksa alın ozaman Atatürk din düşmanıydı,Müslümanlığa en büyük darbeleri vurdu bu millete yapılabilecek en kötü şeyleri yaptı.Alın bunu yazdım biyerleriniz ferahladı mı?(Son yazdıklarım inanmadığım fikirlerdir.)

o gunun sartları bu gunun hassas dengeleri..bu konusmaya baska bir cumleyle girseydiniz sasardım zaten..
simdi sunu anlamıyorum..osmanlı devlet gelenegiyle yonetilmek neden kotu olsun..hadi kotu oldu diyelim..osmanlıda ki oligarsik burokrasiyle cumhuriyetin burokrasisi arasında ne gibi bi fark var soyler misiniz..sadece kurumların adının degismesi mi inkilabı devrime dosnusturen yoksa?
simdi gelelim diger hususa..ataturk bunları yapmasaydı ne olurdu..ben dusundum bulamadım ne tur tehlike olurdu lutfen cevaplar mısın..kominizmi irtica mı yoksa kurt devleti mi?bunlar olamaz sanırım zaten bunlar bugunun en buyuk tehlikleri degil mi?ne gibi bir tehlike olurdu cok merak ediyorum?ben bunlara ek olarak bir de darbeden korkarım ki inanın en rasyonel korku benim ki..cunku defalarca kez diger tehlikeleri berteraf etmek adına(?)kafama darbe yemis bir milletim..
ezanın hangi dilde okundugu senin icin onemli olmayabilir ama benim icin cok cok onemli ve buna dil uzatmak bunun degismesini teklif bile etmek aymazlıktır,haddini bilmezliktir..en kibar tarifle dinin ic islerine gereksiz bir mudehaledir..
son olarak arkadasım ataturk din dusmanıydı degildi ben bununla ilgilenmiyorum..ben gelin tartısalım diyorum ama her sferinde aynı hamaseti karsınmda goruyorum..bu sebeple bu tartısmayı kendi adıma burada noktalıyorum..
Everyman dies, not everyman really lives...

burası turkıye tabular var oyle kolay kolay yıkılamaz onun ıcın fasla ırdelenemıyoo

Atatürk tartışılmaz bir liderdir.Ben Nutuk'u da okudum.Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.Eğer istese böyle bişeyi zaten zamanında Devletin en önemli görevlerindeyken yapardı.Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.

Benim anlayamadığım bir nokta var: Şimdi halkın yüzde 65'i 'Şeriat'ı getireceğini iddia eden birine oy verse, bu, o oy verenlerin demokratik hakkı olmaz mı? Yani anlatmaya çalıştığım, eğer halk demokrasiyi istemiyorsa, demokrasinin, kendi doğası gereği kendini ortadan kaldırması ve halkın istediği yeni bir yönetim şekli oluşturulması gerekmez mi?
Gamzeleri gelir aklına...
Korkunçtur yalnızlığımız, anlarsın. Bir oynur oynarız, oyalanırız...

....
Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.
....
Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.
Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.

Bu kardeşlerimiz dediğin insanlar sıkıntılarının sebebini iyi biliyo. Bir yerlerde sıkıntı sebebi aramaya gerek yok.

Necmettin Erbakan meselesi de çok alakasız..  Türkiye' de bir kesim var ki sırf bu devletin rejimi yüzünden İslamı arzuladıkları derecede yaşayamıyor, kısıtlanmışlar. Erbakan insanlara kısıt yaşatmamak adına uğraş vereceğini söylüyor ve kısıt yaşamak istemeyenler de adama güvenirse oy verebilir. Bunda ne var ¿..
Adam bir süre iktidarda durdu ve çaba sarfettiği mi ¿ Sarfetti
Eee neymiş ¿ Dini siyasete etmemiş. Yapmaya gerçekten çaba sarfedeceği şeyleri vaad etmiş..

Atatürk tartışılmaz bir liderdir.Ben Nutuk'u da okudum.Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.Eğer istese böyle bişeyi zaten zamanında Devletin en önemli görevlerindeyken yapardı.Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.

Benim anlayamadığım bir nokta var: Şimdi halkın yüzde 65'i 'Şeriat'ı getireceğini iddia eden birine oy verse, bu, o oy verenlerin demokratik hakkı olmaz mı? Yani anlatmaya çalıştığım, eğer halk demokrasiyi istemiyorsa, demokrasinin, kendi doğası gereği kendini ortadan kaldırması ve halkın istediği yeni bir yönetim şekli oluşturulması gerekmez mi?

O zaman %65 kesim komünizm istediğinde komünizm gelsin,şeriat istediğinde şeriat gelsin diğerleri geldiğinde onların istediği rejimler gelsin,her %65 oy alanın istekleri yapılsın öyle mi?
Ne güzel Türkiye,ne güzel insanlar beeeeeeee...

....
Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.
....
Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.
Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.

Bu kardeşlerimiz dediğin insanlar sıkıntılarının sebebini iyi biliyo. Bir yerlerde sıkıntı sebebi aramaya gerek yok.

Necmettin Erbakan meselesi de çok alakasız..  Türkiye' de bir kesim var ki sırf bu devletin rejimi yüzünden İslamı arzuladıkları derecede yaşayamıyor, kısıtlanmışlar. Erbakan insanlara kısıt yaşatmamak adına uğraş vereceğini söylüyor ve kısıt yaşamak istemeyenler de adama güvenirse oy verebilir. Bunda ne var ¿..
Adam bir süre iktidarda durdu ve çaba sarfettiği mi ¿ Sarfetti
Eee neymiş ¿ Dini siyasete etmemiş. Yapmaya gerçekten çaba sarfedeceği şeyleri vaad etmiş..

Sen bu olayın Necmettin Erbakan ile alakası olmadığını söylüyorsan hem de alakasız olduğunu sana cevap verip de senin seviyene inmem.
Ayrıca sizin önce desteklediğiniz Erbakan hocanız şuan sizin desteklediğiniz ve kendisinin yetiştirdiği Tayip Erdoğan hakkında atıyor tutuyor.Anlaşılıyo kimin oy için neler yaptığı,iki yüzlü insanların iki yüzlü destekçileri.

anamızın bacımızın kardeşimizin baş örtüsünü türban edip
üzerinden siyaset yapıp***, *** satın alan,
 ** Erbakanın neresini savunuyorsunuz ***
afedersiniz biyerini açıp kampüse gelen medeni oluyo örtülü bacımız örümcek kafalı oluyo
tama açana lafımız yok isterse çıplak gezsin bakakrım ben, kapananada kimse karışmasın
herkes hür olsun bumumdur demokrasi ?!!!!!!!!!
Şeriat ne ya erbakan vede tayfası vede uzantıları cahil halkı kandırdı
halende kandırıyolar Adil düzen dediler helal olsun gayet ***,
Kurban olsunlar Atanın kemiklerine,
şuan mevcut olan Atanın partisiyiz diye ortada gezen ucubelerde
çıkar için Yüce Atanın tüm ilkelerini çıkarlarına göre çarpıtıp
yine kendini Aydın diye tabir eden halkımızın kara cahil kesimine
susuz yutturdular Yazık ya yazık
Allah rahmet eylesin MUSTAFA KEMAL YERİNDE RAHAT DEĞİL,
CUMHURİYETİN BEKÇİSİYİZ DİYEN UTANMAZLAR ONUN KEMİĞİNİ SIZLATIYOLAR,
KALKIP GELSE YÜZLERİNE TÜKÜRÜR,
BU MEMLEKETE ATATÜRKTEN SONRA FAYDALI OLABİLECEK
VATANI SATMAYACAK VATAN İÇİN ÇALIŞACAK 3 ADAM GELDİ
3'ÜDE RESMEN HARCANDI Allah MEKANLARINI CENNET EYLESİN
ADNAN MENDERES: VAH Kİ VAH
ALPARSLAN TÜRKEŞ: bu millet onun kıymetini ölünce anladı
iş işten geçti rahmetli Albayım birkere seçilseydi
bu apo köpeği ve dölleri olurmuydu acep
NUR İÇİNDE YAT ALBAYIM......
son olarakta Rahmetli;
TURGUT ÖZAL: serbest piyasa ekonomisi ile
milletin kıçı tuvalet kağıdı gördü ama bize iyilik yaramaz
rahat battı baktık rahmetli ülkeye faydalı olmaya devam edecek
heme öldürüldü.....
bunlardan başka adam gelmedi gelmez bu memlekete
mevcut bulunan tüm siyasiler cukka derdinde......

MOD: Delilsiz, göstergesiz ve aynı zamanda tamamiyle hakaret içeren kısımlar silindi.. Lütfen dikkat edelim..

....
Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.
....
Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.
Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.

Bu kardeşlerimiz dediğin insanlar sıkıntılarının sebebini iyi biliyo. Bir yerlerde sıkıntı sebebi aramaya gerek yok.

Necmettin Erbakan meselesi de çok alakasız..  Türkiye' de bir kesim var ki sırf bu devletin rejimi yüzünden İslamı arzuladıkları derecede yaşayamıyor, kısıtlanmışlar. Erbakan insanlara kısıt yaşatmamak adına uğraş vereceğini söylüyor ve kısıt yaşamak istemeyenler de adama güvenirse oy verebilir. Bunda ne var ¿..
Adam bir süre iktidarda durdu ve çaba sarfettiği mi ¿ Sarfetti
Eee neymiş ¿ Dini siyasete etmemiş. Yapmaya gerçekten çaba sarfedeceği şeyleri vaad etmiş..

Sen bu olayın Necmettin Erbakan ile alakası olmadığını söylüyorsan hem de alakasız olduğunu sana cevap verip de senin seviyene inmem.
Ayrıca sizin önce desteklediğiniz Erbakan hocanız şuan sizin desteklediğiniz ve kendisinin yetiştirdiği Tayip Erdoğan hakkında atıyor tutuyor.Anlaşılıyo kimin oy için neler yaptığı,iki yüzlü insanların iki yüzlü destekçileri.

Hangi olayın Necmettin Erbakan ile akalasız olduğunu söylediğimi düşünüyosun : )
Bu başlık altında konu başlığıyla alakasız bir sürü mesaj yazıldı ve başlangıç olarak senin Necmettin Erbakan hakkında söylediklerin de var. Ney ne ile alakasızmış şimdi farketmişsindir umarım.
O adama dini sömürüyo demişsin ben de güneş kadar ortada olan bir gerçeği hatırlatmışım o kadar. Adam insanların dinini rahat yaşabileceği ortam hazırlamak gayesinde olduğunu söylüyo ve bu gaye üzerine çaba sarfetti, bu kadar basit. TKP lideri bir süreliğine başa gelmiş olsa herkes emindir ki o adam da gayesi olduğunu iddia ettiği şeyleri gerçekten icra etmeye çalışacak. Böyle bir durumda TKP liderine şunu alet etti bunu alet etti deseydin aynı cevabı alırdın benden. Erbakan benim hocam felan değil bu arada : ) neden öyle söyledin ki..

Seviye meselesi..
Herhangi bir konuda tartışıyo olsak ve ben karşımdakinden daha fazla bilgi sahibi isem karşımdakini düşük seviyeli olarak görmem. Seviyelere göre insanları dizeleme anlayışım yok bu konuda. Normalde üyelerin birbirlerine karşı bu şekilde hitaplarına izin vermiyoruz. Bu mesajın silinmicek ama lütfen bana karşı da dikkat et..
R.T. Erdoğan'ı da bu meseleye katarsak iyice dallanıp budaklancak, insanların yorumlarını merak ettiğiniz konular varsa ayrı ayrı başlıklar açıp sunabilirsiniz. Onun haricinde üzerinde konuşulan konu ne ise o konudan uzaklaşmamaya gayret edelim..

Ben orada bana yazılmış cevaplara cevap verdim.Atatürk yüzünden başörtülüler bu durumda denildi ben de cevabını verdim.Sen o yazının  altına Erbakan alakasız yazarsan yazın o şekilde anlaşılır.
Ayrıca ben de dikkat ederim mesajlaşırken hakaret içermemesi için ama tekrar söylüyorum;başörtüsü sorununun Erbakan'la alakası olmadığını söyleyen birisi ile tartışmam,onun seviyesine inmem.
Dediğim gibi alakasızlığı ben çıkarmadım,çıkaranlara cevap verdim.Sen de mesajını biraz daha dikkatli yazsan yanlış anlaşılmazdın...

tekrar baktım ama yok. Alıntı yapıtığım mesajını yazdığında hiç kimse bahsettiğin gibi bi ithamda bulunmamış, öylesine yazmışsın. Benim açımdan mesele değil, alıntı yaptığım mesajından sonraki yazılan uzun yazıları içeriğini hatırlamıyorum tam olarak ama belki onlardan aklında kalmıştır. Oker dikkat ederim daha çok.

Atatürk tartışılmaz bir liderdir.Ben Nutuk'u da okudum.Ayrıca başörtülü kardeşlerimizin üniversitelere alınmaması konusunda Atatürk'le hiçbir alakası yoktur.Eğer istese böyle bişeyi zaten zamanında Devletin en önemli görevlerindeyken yapardı.Bence bu kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntıların sebebini;Cumhuriyet'le yönetilen bi ülkede, ben Şeriat getireceğim diye Dini siyasete alet edip de oy toplamak isteyen Necmettin Erbakan'ın sözlerinde aramak lazımdır.Sen ekmek yediğin vatanın rejimini değiştireceğim diye bi açıklama yaparsan Devlet'te sana gereken cevabı verir.

Benim anlayamadığım bir nokta var: Şimdi halkın yüzde 65'i 'Şeriat'ı getireceğini iddia eden birine oy verse, bu, o oy verenlerin demokratik hakkı olmaz mı? Yani anlatmaya çalıştığım, eğer halk demokrasiyi istemiyorsa, demokrasinin, kendi doğası gereği kendini ortadan kaldırması ve halkın istediği yeni bir yönetim şekli oluşturulması gerekmez mi?

O zaman %65 kesim komünizm istediğinde komünizm gelsin,şeriat istediğinde şeriat gelsin diğerleri geldiğinde onların istediği rejimler gelsin,her %65 oy alanın istekleri yapılsın öyle mi?
Ne güzel Türkiye,ne güzel insanlar beeeeeeee...

Bölüyorum ama;

Evet öyle. Ben demokrasinin kendisiyle çelişen yanlarının olduğunu söylüyorum. Bu olmazsa, olan şeyin adı faşizmdir. Ki demokrasi de zaten kitlesel faşizmdir...
Gamzeleri gelir aklına...
Korkunçtur yalnızlığımız, anlarsın. Bir oynur oynarız, oyalanırız...

O mesaj silinmiş yada mesajlar taşınmış,dikkat edersen mesajımda ben Nutuk'u da okudum diyorum,biri sormuştu siz Nutuk'u okudunuz mu diye bir mesaj vardı ona cevap verdim.
Bilirsin quXZed gördüğüm yüzü,yaşadığım olayı, okuduğum yazıyı unutmam.  :)  ;)

arkadaşlar kimse kimseyi sevmek zorunda degildir ama böyle bir öndere saygı duymak zorundadır sevgiyle saygı ayrı şeylerdir

ayriyetten soruyorum atamızı seviyorum diyenler açıp bir defa nutuk u okudularmı

Bahsettiğin mesaj bu olabilir. Bu silinmemiş duruyo hala ama doğrudur, hatırlamıom tam olarak, belki içinde bu cümlenin geçmediği bahsettiğin gibi başka bir mesaj silinmiş olabilir..

Bu konunun açılma sebebi Atatürk' ün Ahlaki değerlerini hatırlatmak ve dinimiz hakkında söylemlerini kaynaklarıyla/delilleriyle birlikte sunmaktır. Herkesin kafasında Atatürk' ün dinini yaşayıp yaşamadığına dair farklı fikirleri, yorumları olabilir ve paylaşabilir.

Bunun haricinde artık konuyla alakasız yazılacak olan tüm mesajlar mesaj sahibi bilgilendirilmeksizin silinecektir.


Atatürk'ün Ahlaki Kimliği

Atatürk'ün ahlakında ailesinin muhafazakar ve manevi değerlerine bağlı olmasının çok büyük rolü olmuştur. Çocukluğunde iyi bir aile terbiyesi görmüştü. İlk din eğitimini annesi Zübeyde Hanım'dan almış ve yine dindarlığıyla tanınan babası Ali Rıza Bey'in güzel ahlakından da etkilenmiştir. Mazbut bir ortamda büyüyen Mustafa Kemal çevresinde, küçük yaşlardan itibaren efendiliği ve candanlığıyla tanınmıştır.

Atatürk'ün ilişkilerinde saygı ve sevgi esas olmuştu. Ve Mustafa Kemal insana her zaman hak ettiği değeri vermişti. Kalbi milletinin bireylerine karşı sevgi ile dolu olan Atatürk her zaman, "Millet sevgisi kadar büyük bir mükafat yoktur" derdi. Mustafa Kemal Atatürk'ün en önemli özelliklerinden biri, çevresiyle olan insan ilişkilerini hep yumuşak, sıcak ve içten tutmuş olmasıdır. Herkese sevgi ve iyi niyetle yaklaşır, her an yardımseverliğini ön planda tutmaya çalışırdı. Çevresinin kalabalık olmasından çok hoşlanır, devlet ve bilim adamlarını akşam yemeklerine davet eder, ülke meselelerinden bahseder, onları çok güzel ağırlardı.

Özel hayatında büyük bir sadelik içinde yaşayan Atatürk, sahip olduğu bu üstün ahlak özelliğini göstermek için birçok çocuğun hamiliğini üstlenmiş, birçoğunu da manevi evlat olarak kendine seçmişti. Atatürk'ün manevi evlatları, Afet İnan, Sabiha Gökçen, Fikriye, Ülkü, Nebile, Rukiye, Zehra, Mustafa, Abdurrahim, İhsan'dır.

Bir ulusu yok olma tehlikesinden kurtaran Atatürk, insanların küçük görülmesinden hoşlanmaz, her kim olursa olsun, Allah'ın yarattığı bir kul olduğu için ona değer verilmesi gerektiğini düşünürdü. Milletinin ayrı ayrı her evladına kıymet verir, herkesin de birbirine aynı değeri vermesini isterdi. İnsanları küçük düşürecek tavırlar, alay ve lakap takma gibi çirkin ahlak özelliklerini hiç sevmezdi.


Karşısındaki insanı küçük görme ve ona alçaltıcı lakaplar takmanın İslam ahlakında da çirkin karşılanan bir tavır olduğunu bilen Atatürk, o dönemde kentlerde yaşayıp da köylüleri küçük gören vatandaşlara, şiddetle karşı çıkmış, köylüyü küçük gören, onların cahil, anlayışsız ve kaba olduğunu savunanlara ve birbirlerine hakaret kastiyle "köylü gibisin" diyen kişilere, "Türkiye'nin gerçek sahibi ve efendisi köylüdür" diye karşılık vermiştir. Köylünün layık olduğu değeri göstermek için de gittiği yerlerde bu sözünü tekrarlamıştır.

Ahlakının temelini İslam ahlakı üzerine kurmuş olan Atatürk'ün bu ahlakı yine Kuran'ın öğretisi ile çok mutabıktır. Zira Hucurat Suresi'nin 11. ayetinde Allah, alay, lakap takma ve küçük düşürmenin çirkin özellikler olduğunu bildirmiş, bir ayetinde şöyle buyurmuştur:

"Ey iman edenler, bir kavim (bir başka) kavimle alay etmesin, belki kendilerinden daha hayırlıdırlar; kadınlar da kadınlarla (alay etmesin), belki kendilerinden daha hayırlıdırlar. Kendi nefislerinizi (kendi kendinizi) yadırgayıp-küçük düşürmeyin ve birbirinizi 'olmadık-kötü lakaplarla' çağırmayın." (Hucurat Suresi, 11)


Atatürk, güzel ahlaklı olduğu kadar aynı zamanda çok ince düşünceli bir insandı. Neşeli, nüktedan yapısı ve keskin zekası ile açıkları kapatır, kimsenin utanacağı bir duruma düşmesini istemezdi. Bir ülkenin Kralının katıldığı yemekli bir davette gelişen bir olay onun güzel ahlakını yine ön plana çıkarmıştı. Atatürk'ün bu olay esnasında gösterdiği ince davranışı şöyle anlatılmıştır:

"Yemek sırasında garsonlardan biri, fazla heyecanlandığı için mi nedir, elindeki büyük porselen tabakla yere yuvarlandı. Sofradakiler utanç içinde önlerine baktıkları bir anda Atatürk sanki hiçbir şey olmamış gibi Kral'a doğru eğilerek: Bu millete herşeyi öğrettim, fakat uşaklığı öğretemedim. diye hem meseleyi kapattı, hem de ortalığı neşeye boğdu. Garsona da 'vazifene devam et! Emrini verdi".

Türk Milleti'ne bizzat ahlakıyla örnek olmuş Atatürk, gerek devlet yönetimi, gerekse yapmış olduğu reformlarla halkın da güzel ahlakı yaşaması için bir çok tedbir almıştır.
Allah'a Güven.

Yukardaki yazı tam bir güzelleme yazısı olmuş.. İki de kanadı vardı aslında, o bir melekti  denmeye 1 tık kalmış.. Mustafa Kemal  için neden insanların kafasında mükemmel bir portre oluşturulmaya çalışılır hiç anlamış değilim.. Neticede onun da bir insan olduğu ve her insan gibi eğrileri doğruları olabileceği, insani zaaflarının olmasının pek tabi olduğu çok daha samimi bir yaklaşımdır..

Mustafa Kemal’i  idolleştirmek, dokunulmaz kılmak  ,tabulaştırmak, adını bir kalkana çevirmek yanlış politikalardır bence.. Tabu haline getirilmesi ne yaptığının , niçin yaptığının anlaşılamaması sonucundan başka hiçbir şey vermez.. ..  Ayrıca Mustafa Kemal’in icraatları ya da fikirleri hakkında menfi  ya da müsbet bir fikir birliğine varmamız gerekmez.. Yaptıklarını doğru bulanlar kadar yanlış bulanlar da olacaktır bundan daha doğal bir şey olabilir mi?

Zannediyorum ki Mustafa Kemal’in ne denli yüksek ahlaki değerlere sahip olduğu yönünde çocukluğumuzdan beri bize yapılan bu manipülasyonun gerçek nedeni yaptığı her reformun meşruluğunu bilinç altımıza kabullendirmektir.  Yüksek ahlaki değerlere   sahip bir insan kötü niyetli hiçbir şey yapamaz hegomanyası..
Ve bu politika ne yazık ki ceremesini belliki daha uzun süre çekeceğimiz   Kemalistler  ve Atatürk düşmanları  gibi iki baş ağrısı gurubu doğurmuştur..

Fikirlerini savunup, yaptıklarını desteklemekle  , onu ilahlaştırıp tabulaştırmayı karıştırmadığımızda  ve  fikirlerine katılmayıp  yaptıklarını eleştirmekle  onu itibarsızlaştırmayı karıştırmadığımızda pekala sorun kalmayacaktır aslında..
Başkalarının anlattıkları, yazdıkları değil..
Mitler, efsaneler, dinler değil..
Güvenebileceğin tek şey kendi aklın ve vicdanındır.

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Atatürk'ün Ahlaki Kimliği hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Atatürk'ün Ahlaki Kimliği siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com