ilgiliforum facebook   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

En Önemli Besinler

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
   

En Önemli Besinler

 

En Önemli gıdalar
En Önemli Besinler hangileridir




1.Yumurta:
Bir yumurta, yarım kilo tavuk, balık veya et ile aynı  miktarda protein içeriyor. Ayrıca kan için gerekli olan K vitamini,  selenyum ve B vitamini de bulunuyor. Eğer az yağlı bir diyet  uyguluyorsanız, günde 1 tane yumurtanın kanınızdaki kolesterol seviyesi  üzerinde olumsuz bir etkisi olmuyor. Ancak yumurtayı rafada yemek en  iyisi.
2. Fasulye: Yarım kase fasulye, bir kilo tavuk veya et kadar  protein, 7 gram lif (günlük lif gereksiniminin yüzde 30'u), demir ve bir  miktar B vitamini içeriyor. Fasulye gibi az yağ içeren bazı besinler,  kaslarınızı güçlendirme özelliğine sahip. Ayrıca kalp için yararlı olan  lifleri ve kanda oksijen taşınmasında görev alan hemoglobinin yapısına  katılan demiri de içeriyor.
3. Yoğurt: Protein ve B vitaminin yanı sıra 150 gramlık bir kase  yoğurt günlük kalsiyum gereksiniminizin yüzde 25-35'ini içeriyor. Ayrıca  sağlık için yararlı olan aktif bakteriler, kültürler de yoğurtta  bulunuyor. Düşük kalorili olması ve az yağlı olanların üretilmesi ile  yoğurt diyet listesinde yer alıyor.
4. Portakal: C vitamini bakımından zengin olan portakalın bir  tanesi ile günlük folik asit gereksiniminizin yüzde 10'unu  karşılayabilirsiniz. Ayrıca lif ve potasyum da içeriyor. C vitamini  bildiğiniz gibi cilde esneklik veren kolajenin yapısına katılıyor ve de  demir emilimine de yardımcı oluyor. Bilmeniz gereken şey ise portakal  suyu, kabukları soyulmuş portakala göre daha az lif içermesidir.
5. Yulaf: Lif deposu olan bir kase haşlanmış yulaf, 145 kalori ve  yüksek enerji verici 25 gram protein içeriyor. Aromalı yulaf ezmesi ise  kalsiyum, demir ve diğer besleyicileri de bünyesinde taşıyor. Bolca lif  içeren yulafın kolesterol düşürücü özelliği bulunuyor. Yulaf ezmesi  kendinizi suçlu hissetmeden yiyebileceğiniz yegane besin özelliğini  taşıyor. Sindirimi hızlandırdığı içinde diyet reçetelerinde tercih  ediliyor.
6.Domates: C vitamini bakımdan zengin olan domates A vitamini  gereksiniminiz de yüzde 10'unu içeriyor. Ayrıca bünyesinde kanser  önleyici antioksidan maddesi bulunuyor. Yapılan araştırmalara göre bolca  domates yiyen kadınlarda göğüs ve yumurtalık kanseri riski azalıyor.  Domatesin kalp krizi riskini azaltan özelliği de bulunuyor. Ancak  unutulmaması gereken nokta, domatesle hazırlanan bazı soslar çok fazla  yağ içerdiğinden kalorisi de çok yüksek oluyor. Bu nedenle hazır sos  kullanmaktansa evinizde kendiniz sos yapmayı tercih edin.
7.Som balığı: Bir porsiyon som balığı 19 gram protein ve bolca  Omega-3 içeriyor. Omega-3 kalp krizi riskini azaltarak kan basıncını  kontrol altına alıyor.
8. Mısır gevreği: Günlük lif gereksiniminizin yarısını  karşılayabileceğiniz mısır gevreğinin bir kasesi 4 gram lif içeriyor.  Lif bağırsak kanseri riskini azaltıyor. Mısır gevreği aynı zamanda iyi  bir demir ve B vitamini kaynağıdır. Günlük kalsiyum gereksinimiz için  süt ile beraber ve dilimlenmiş meyvelerle yiyebilirsiniz.
Ancak katacağınız şeker miktarına dikkat edin. En uygun miktar bir çay  kaşığıdır. Daha fazla tatlı olmasını istiyorsanız bunu ekleyeceğiniz  meyve dilimleriyle sağlamaya çalışın.

ilgiliFORUM.com

 
 
Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; En Önemli Besinler hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri En Önemli Besinler siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com