ilgiliforum facebook   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

Ergenlikte Diyet!

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Ergenlikte ağır diyetten kaçının

Ergenlikte ağır diyetten kaçının forum.vatan.tc

Genç kız ve erkeklerle yapılan araştırmalar büluğ çağında yeterli miktarda kalsiyum alınmadığını ortaya koyuyor.

Şişmanlama korkusuyla süt, peynir, yoğurt yemekten kaçınan gençler kendilerini riske atıyor.

Ergenlik dönemi (11- 18) gelişimin en hızlı olduğu dönemdir. Bu dönemde yeterli beslenme günlük kalori miktarının ve besin öğelerinin karşılanması büyük önem taşır. 11-14 yaş arası erkeklerde günlük kalori ihtiyacı ortalama 2500, 15-18 yaş arası erkeklerde 2800’dür.11-18 yaş arası kızlarda ise ortalama günlük kalori ihtiyacı 2200’dür. Bu oran fiziksel aktiviteye bağlı olarak değişiklik gösterir.

KALSİYUM TÜKETMİYORLAR

Ergenlik dönemi ile ilgili olarak yapılan araştırmalar genç kızların şişmanlama korkusuyla yeterli miktarda kalsiyum tüketmediğini gösteriyor. Oysa ergenlik döneminde günlük tüketilmesi gereken kalsiyum miktarı 1300 mg’dır bunu 2 su bardağı süt ya da yoğurttan veya iki kibrit kutusu peynirden elde edebilirsiniz. Kalsiyum kemik erimesine karşı koruyucu kemik diş ve iskelet sisteminin güçlenmesini sağlar. Besinlerin yüksek ölçülü besin değerleri tohumlarında veya kabuklarındadır. Çocukların yeterli mineral ve vitamin alabilmesi için bunları tüketmeleri gerekir. Bunları en kolay şekilde tüketmenin yolu da buğday, çok tahıllı ekmek, esmer pirinç ve kepekli makarna, bulgur ve kuru yemişleri mönüye eklemektir.

KIZLARA ÖZEL BESLENME MÖNÜSÜ

Sabah: 1 yumurta, 1 yemek kaşığı bal, 5 adet zeytin, 1 domates, 3 dilim çavdar ekmeği, 1 bardak süt

Öğle: 150 gr. ızgara et ya da 3 adet köfte, 4 yemek kaşığı sebze, 2 dilim ekmek, 1 porsiyon meyve

İkindi: Yarım simit, 1 ayran ya da meyveli yoğurt,

Akşam: Etli sebzeli türlü, 5 yemek kaşığı makarna, 1 kase yeşil salata, 4 adet ceviz

Gece: 1 porsiyon meyve

ERKEKLERE ÖZEL BESLENME MÖNÜSÜ

Sabah: 4 dilim çavdar ya da tam buğday ekmeği, 1-2 kaşık fındık ezmesi, 6 adet zeytin, 1 su bardağı süt, Domates, salatalık, yeşilbiber, 2 dilim peynir

Öğlen: 8 yemek kaşığı etli sebze yemeği,  makarna, 1 kase yoğurt

İkindi: l Kaşarlı tost, sıkma portakal suyu, sütlü tatlı veya muzlu süt

Akşam: Izgara balık, yeşil salata, 2 dilim ekmek, 1 dilim helva

Gece: 1 porsiyon meyve

Dr. İsmail AĞAR

www.ismailagar.com

0216 414 99 00

Bugün Gazetesi

 
 
Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Ergenlikte Diyet! hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Ergenlikte Diyet! siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com