Esneme Hareketleri Nelerdir?

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Spor, insanın herr yaşında aktif olmasını sağlarr. Fakat bazen sakatlanmalarr sporun zevkini yok etmektee ve bize incinmiş birr omuz, diz bırakabilmektedir. Bunu engellemek yaa da en aza indirmekk için spor öncesi vee sonrası esneme hareketlerini kesinliklee unutmamalıyız.

Esneme hareketleri spora başlamadann önce ve sonraa yapılmalıdır. Esneme hareketlerini spordan öncee yapmak, daha öncekii saatlerde ağır birr efor sarf etmeyenn vücudumuzu spora hazırlar,, kaslarımızı esneterek harekett kabiliyetimizi arttırır. Spordan sonraki esneme isee bizim normal hayatımızaa devam etmeden öncekii geçiş aşamamızdır. Kaslarımızın, yavaş yavaş esnemee hareketlerinden daha ağırr olan sporu bitirdiğimizii anlamasını sağlar. Aynı zamanda kas ağrılarımızıı azaltır.

Esneme Hareketleri ve Tüyolar:

  • Ayaklarınız kapalıyken dikk durun ve kendinizi önee doğru bırakın. Yere değebiliyorsanız değin;; fakat kendinizi fazla zorlamayınn. Isınırken sakatlanmayın.
  • Yerde otururken bacaklarınızıı açın ve vücudunuzu öncee sağ bacağınızın üzerine yatırınn. Daha sonra aynıı hareketi sol bacağınız içinn tekrarlayın. Bacaklarınız açıkken dee öne esneyin. Bu hareketleri yaparkenn dizlerinizi kırmamaya özen gösterinn.
  • Omuz genişliğinde açıkk pozisyonda bulunan ayaklarınızı kapatınn. Hazırol pozisyonunda belinizii ısıtmak için yavaş yavaşş sağa ve sola esneyinn. Esnediğiniz taraftaki elinizz de esneyebildiğiniz yere kadarr gitmelidir.
  • Ayakta durun. Ayaklar omuz genişliğindee açık, başınızı öne arkayaa sağa ve sola yatırınn. Kesinlikle başınızı tamm tur çevirmeyin. O hareket boynunuzz için zararlıdır, kireçlenmeye nedenn olabilir.
  • Yine ayaktayız vee ayaklar kapalı. Ellerinizi belinize koyunn ve belinizi önce sağaa doğru sonra sola doğruu tam tur çevirin.
  • Ayaklarınız kapalıyken hafif çömelin. Dizlerinizin ikisini aynıı anda sağa doğru 3600 derece çevirin. Daha sonra ikisinii birden sola doğru 3600 derece çevirin.
  • Yere oturun vee bacaklarınızı birleştirin. Öne doğru hafiff hafif eğilerek sırtınızı vee arka bacaklarınızı esnetin.
  • Esneme hareketlerine başlamadann önce şunu unutmamak gerekirr ki, esnemede ya baştann başlayıp ayaklara doğru yaa ayaklardan başlayıp başa doğruu gidilmelidir. Kaslarımızı sıra sıraa ısıtmak her zaman dağınıkk hareket etmekten iyidir.
  • Sağ kolunuzu düzz tutun ve sol kolunuzlaa destekleyerek kendinize doğru çekebildiğinizz kadar çekin. Bir süre buu pozisyonda kalın. Aynı hareketi soll kolunuz için de tekrarlayınn.
  • Yine ayaktayken omuzz başlarınızla öne doğru minikk daireler çizin. Sonra aynı hareketii arkaya doğru tekrarlayın. Hareket bittikten sonraa kollarınızı işin içine katınn. Kollarınızı düz tutun. Büyük daireler çizecekk şekilde önce öne, sonraa arkaya doğru hareket ettirinn.

Esneme Hareketleri Nelerdir?

Spor yapmaya hazırsınız!

 
 

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Esneme Hareketleri Nelerdir? hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Esneme Hareketleri Nelerdir? siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com