ilgiliforum facebook   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

Günlük Besin İhtiyacı

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
   

Günlük Besin İhtiyacı

 

Günlük Besin İhtiyacı neler içermelidir
Günlük Besin İhtiyacımız






En önemli günlük ihtiyaçlarıımıız şu şekildedir:

Lif

 Meyve, sebze ve tam buğdayda mevcut olan Lif hazım için gereklidir.  Lif,  ayrıca diyabet ve kalp hastalığı  riskinizi de azaltır. Günlük lif   ihtiyacınızı karşılamak için ahududu, frambuaz, yulaf ezmesi, mercimek   ve pişmiş enginarı  mutlaka yiyin.


 Vitamin D

 D Vitaminin öneminin farkına değiliz. Belki de doğada D vitamini  içeren  çok fazla besin olmadığındandır. D Vitamini kemik sağlığınızı   iyileştirir ayrıca bağışıklık sisteminize de faydalıdır.D vitamini   almanın en iyi yolu asında göğüs dekoltesi, sırt ya da bacaklarınıza 15   dakika boyunca güneş banyosu yapmaktır. Yüzünüzü ve ellerinizi   yaşlanmaya karşı her zaman korumanız gerektiğini unutmayın. Ve ilk 15   dakikadan sonra tüm vücudunuza UVA ve UVB içeren güneş koruyucucu   sürmeyi ihmal etmeyin.


 Su

 Düşünerek ya da beceri gerektirmeden başarılabilecek bir konu.  Aslında  günde ne kadar su içmeniz gerektiğini söyleyen genel bir formül  yok.  Günlük su ihtiyacınızın belirlenmesi genel sağlık durumunuz,   hareketliliğiniz ve nerede yaşadığınız gibi bir çok faktöre bağlı.   Yeterli su içip içmediğinizi gösteren bir rehber sunmak gerekirse; gün   boyunca ender susamak ve renksiz ya da hafif sarı 1.5 litreye yakın   idrara çıkmak. Ayrıca suya elektronik bir karışım ekleyerek   içebilirsiniz. İçtiğiniz suya yarım çay kaşığı kabartma tozu, tat   vermesi içinde 1 çay kaşığı kaktüs özü ve 1 çay kaşığı da deniz tuzu   ekleyebilirsiniz. Böylelikle vücudun su kaybetmesini önleyecek ve   enerjinizi de arttıracaksınız. Karışımın içerisinde yapay hiçbir madde   olmadığı gibi, kilo aldırmaz ve formada kalmanıza yardımcı olur.


 Kalsiyum

 Birçok kişi iskelet yapısının doğru gelişmesi için kalsiyumun önemini   biliyor. Ancak kalsiyum kilo kaybına yardım ettiği gibi, kolon kanseri   gibi bazı kanserlerden de sizi korur. Günlük kalsiyum ihtiyacınızı   karşılayacak dozda bir vitamin alın ya da kalsiyumdan zengin süt,   fasulye, kuru kayısı gibi besinler tüketin. Kalsiyumu D Vitamini ile   birlikte aldığınız zaman daha doğru kullanılmış olacaksınız.


 Omega 3

 Beyin ve kalp sağlığı için çok gerekli olan Omega 3, ayrıca vücudun   kanserle savaşmasına da yardımcı olur. Omega 3 yağlarının kaynağı balık   yağı, bazı bitki ve fındık yağında mevcuttur. Omega 3 yağ asitleri kalp   krizi ve felç riskini azaltmakta ve  tansiyonudüşürmekte güçlü rol   oynar.

ilgiliFORUM.com

 
 
Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Günlük Besin İhtiyacı hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Günlük Besin İhtiyacı siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com