ilgiliforum facebook   ilgiliforum google plus   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

Hangi hastalığa, hangi yiyecek?

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
   

Hangi hastalığa, hangi yiyecek?

 

hangi hastalığa hangi yiyecek, hangi hastalıklara hangi bitkiler iyi gelir,hangi yiyecek hangi hangi hastalığa

Hangi hastalığa hangi yiyecek iyi gelir?
Hangi hastalığa, hangi yiyecek? resimleri

GRİP İÇİN
Satsuma: (Küçük portakal) İçerdigi folik asit ve C vitamini sayesinde öksürügü ve kanli tükürükleri keser. Ayrica kan pihtilasmasina karsi en etkin dogal yiyecek oldugu için ileri yaslarda felç ya da kalp krizi riskini de azaltir.

Tarçin: Yemeklere girmis olabilecek E-coli bakterisinin vücutta yayilmasini engeller. Mideyi düzene sokar. Kusmayi engeller. Hatta bal ya da limon suyuyla birlikte alindiginda bogazdaki yanmalari keser.

Hardal: Içindeki singrin maddesi, midenin gaz çikarmasina yardimci olur. Sindirim sistemini düzenler, mide agrilarini giderir. En fazla bir çay kasigi alinmalidir.

Nane: İçerdigi mentol, midenin normallesmesine neden olur. Vücuda giren grip mikrobuna karsi savastigi gibi, ileri yaslarda ülsere yakalanma riskini de azaltir. Nane çayi, bas agrisi, grip, stres gibi hastaliklarin yani sira mide yanmasina da bire birdir.

DEPRESYON İÇİN
Avokado: ( Sindirimi çok rahat olan bu meyvayi özellikle yeni dogmus bebeklerin ilk mamasi olarak tavsiye ederiz. Içerdigi E vitamini kalbe iyi gelir, yüksek potasyum da dinç tutar ve insani depresyona sokan uyusukluluk ve rahatligi üzerinden atar. Vücudun kolesterol oranini ayarlar. Teninizin sürekli hücre yenilemesine neden olur. (Zayiflamak isteyenler dikkat: Yag orani bir çikolata kadar yüksek olan avokadoyu yememenizi öneririz.)

Çikolata: Sütlü çikolatalari tercih edin. Çünkü içerdigi kakao yagi, magnezyum, E vitamini beynin kendisini yenilemesine ve psIkolojik rahatlik saglamasina yardimci olur. Migreni olanlar çikolatadan uzak durmalidir.

Istiridye: Içindeki demir, sperm sayisini ve insanin seks gücünü artirir. A, B12 ve C vitaminleri içerir. Beyin için en faydali yiyecek olan istiridye, enerji verir. (Dikkat: Kolesterol orani birçok baligin iki katidir.)

Patates: Orta boy bir patates,bir insanin bir gün içinde almasi gereken C vitaminini içerir. Beyindeki serotonin adli kimyasal maddenin kendisini yenilemesini saglar.
IDRAR YOLLARI
Nane: Idrar söktürücü özellige sahiptir. Içerdigi mentol, midenin normal islevini görmesine neden olur. Vücuda giren grip mikrobunakarsi savastigi gibi, ileri yaslarda ülsere yakalanma riskini de azaltir. Sabahlari mide bulantisini keser. Nane çayi, bas agrisi, stres gibi hastaliklarin yani sira mide yanmasina da bire birdir. Ancak nane çayini aç karnina degil, tok karnina içiniz.

Elma: Içindeki C vitamini ve pektin oldukça faydalidir. Kolesterolü düsürür, sindirim sistemini düzenler ve idrar ve hacet yollarindaki sorunlari giderir.
Kepekli ekmek: B3 vitamini, demir, potasyum ve folik asit içerir. Çok fazlasi idrar yollarina zarar verirken, günde 2 dilim yemek iyi gelir.

ALERJİ İÇİN
Kayisi: Içindeki betakarotene adli madde hücrelere saldiran molekülleri kontrol altina alarak,kanseri önler. Bir kayisi ne kadar parlaksa, içindeki betakarotene orani o kadar yüksektir. Içerdigi kalsiyum ve magnezyum, girtlak yanmalarini engeller. Kuru kayisiya rengi bozulmasin diye eklenen sülfür dioksit, astim gibi alerjilere iyi gelir.

HEMOROID (BASUR)
Hindistan cevizi: Içerdigi myristin adli madde kusmayi engeller, basur tedavisinde birebirdir. (Dikkat! Ancak fazlasi basur için tehlikelidir.)
KARIN AGRISI
Papatya çayi: Bagirsak yollarinda toplanan gazi çikartir, sindirim sistemini düzenler, mide agrisini keser.

KARACİĞER
Enginar: Cynarine adli madde sayesinde en sert yiyecekleri dahi sindirimine yardimci olur.Karaciger hastalarinin yani sira romatizma, artirit ve gut hastaligina yakalananlarla, hamilelere siddetle tavsiye ederiz.

Meyan kökü: Dünya üzerinde birçok kabile yüzyillardir ülser, artirit, bronsit ve karaciger rahatsizliklarina karsi meyan kökünü “dogal ilaç” olarak kullanir. Adrenalini yükseltir, insanin strese girmesini engeller, kan basincini düsürür.

Zerdeçal: Karaciger rahatsizliklarinin yani sira sindirime de yardimci olur.

DİŞ
Ekmek: Sekerli yiyecek yenildiginde içindeki asitler dislere her 20 dakikada bir saldirir. Ekmek,disleri korur. Gün boyunca 6 ila 11 dilim ekmek yiyin.

Meyve: (Her çesit) Günde 2 ila 4 ögün meyve tüketin.

Sebze: (Her çesit) Günde 3 ila 5 ögün tüketin.

Yogurt veya beyaz peynir: Eger yemekler arasi atistirirken dis sagliginizi düsünüyorsaniz,kalsiyum deposu olan bu iki yiyecegi tercih edin.

Muz: Yüksek miktarda karbonhidrat içerir. Zengin bir potasyum kaynagidir. Bu mineral, kalbin düzenli olarak çalismasini ve tansiyonun düzenli olmasini saglar.

TANSIYON
Rezene: Içerdigi potasyum sayesinde tansiyonu düzenler. Saglikli kan hücreleri için gerekli olan folik asidi de bol miktarda bulundurur. Rezene çayi sindirim için iyidir.

Tahıl: Kan damarlarini gevseten ve rahatlatan bir tür fotosentez kimyasal maddesi içeriyor. Bu sayede kanin damarlardan daha rahat geçmesini sagliyor. Tahil yemek sebzelere oranla vücutta daha fazla kalori yakilmasini saglar. Kalorinin azalmasi tansiyonu düzenler.

Un: Yapildigi tahilin besin degerlerini içerir. B vitaminleri, E vitamini, demir ve magnezyum açisindan oldukça zengindir.
Karaciger: Saglikli bir bagisIklik sistemi, cilt ve keskin gözler için gerekli olan A vitamini açisindan zengindir. Küçük bir porsiyonu günlük A vitamini ve demir ile aylik B12 vitamini ihtiyacini giderir.

SINDIRIM SORUNLARI
Arpa: Içerdigi kalsiyum ve potasyum gibi mineraller ile B vitamini vücuda direnç kazandirir.Ayrica ABD`deki bir arastirma, 6 ay boyunca her gün arpa ürünü seylerin yenmesinin kolesterol oranini yüzde 15 düsürdügünü kanitladi.

Yoğurt: Günde 150 gram yogurt vücudun bir günlük kalsiyum ihtiyacini karsilar. Meyvali yogurtlara 3 çay kasigi seker eklendigi için seker oranlari daha yüksektir. Yogurttaki potasyum, kan basinci ve kalp atislarini düzenler. Midenin yiyecekleri düzenli olarak ögütmesini saglar…

KİLO KAYBI
Çikolatali puding: Bu sayede vücuttaki kan istedigi protein ve mineralleri alir. Ingiliz Saglik Bakanligi, kilo kaybi yasayanlarin günde 3 kez 1 hafta boyunca puding yemesini tavsiye ediyor.

Peynir: 100 graminda 78 kalori bulunuyor.

Yumurta: Günde 2 yumurta kadinlarin günlük protein ihtiyacinin 4`te 1`ini, erkegin ise 5`te birini karsilar. A,D,E ve B vitaminleri içeren yumurtadaki selenyum maddesi, bebeklerde sindirim sorunlarini çözer, yetiskinleri de kansere karsi korur.

Dondurma: Günde 2 top vanilyali dondurma yemek, insan vücudunun günlük protein ihtiyacinin yüzde 20`sini karsilar.

Salam: B vitamini, demir, sodyum ve potasyum deposudur.

MENOPOZ
Nohut: Sebze hormonu “fitoöstrojen” içerir. Bunlar östrojenin vücuttaki etkilerini dengeler ve menopozun yarattigi etkilere karsi korur. Sebze proteininin en zengin kaynaklarindan birisidir.

Kola: Kafein vücudun yorgunlugunu alir ve konsantrasyonu saglar.

Üzüm: Içerdigi “elajik” asit sayesinde menopozun neden oldugu kemik erimesine karsi korur. Kandaki östrojen seviyesini yükselterek de menopoz semptomlarini en aza indirir.

Kuru erik: Sadece iki-üç adet yemek dahi vücudun ihtiyaci olan antioksidanlari karsilar. Idrar yollari kaslarini rahatlatir. Bu da kolon kanserine karsi korur. Demir, A vitamini, B6 vitamini ve potasyum içerir. Içerdigi yüksek orandaki bor minerali sayesinde menopoz dönemindeki kadinlarda östrojen seviyesini dengede tutar.

Tatlı patates: Adrenal salgilayan bezleri güçlendirerek vücuda enerji saglar. Fosfor, magnezyum, kalsiyum, C vitamini, potasyum ve folik asit içerir.

ROMATIZMA
Enginar:Vücuttaki zehiri atma etkisi sayesinde basta romatizma olmak üzere gut hastaligi ve eklem yanmasina karsi birebirdir. Folik asit ve potasyum kemikleri güçlendirir.

Domates:C vitamini boldur.

Tahıl:
Içerdigi dogal kimyasallar, romatizmanin yol açtigi eklem yanmalari ve romatizmal agrilari hafifletir.

Kekik:Timol adi verilen bir tür dogal yag, vücuttaki diger yaglarin parçalanmalarini saglar. Kekik yagi banyoda sürüldügü zaman romatizma agrilarini büyük oranda azaltir.

Zencefil: Uyarici etkileri kan damarlarini genisletip kan dolasimini artirarak romatizma agrilari ve yanmalari yok eder.

SISTIT
Kuskonmaz:Folik asit, C ve E vitaminleri içerir. Yenilen besinlerin vücuttaki zehirli kalintilarini atmayi saglar. Karaciger ve böbreklerin çalismasini kolaylastirir, destekler. Bu nedenle doktorlar, sistit hastalarinin mutlaka kuskonmaz yemeleri gerektigini söylüyor.

KANSIZLIK
Hurma:Türüne göre degisse de hurmalarin birçogu yüksek oranda demir içerir. Besin degeri yüksek ve önemli bir enerji kaynagidirlar. Dogal müshil etkisine sahiptir. Kurutulmus olanlarina göre daha yüksek oranda su ve daha düsük kalori içerir.

İDRAR VE BÖBREK
Pancar:Böbrekleri çalistirir. Önemli bir potasyum kaynagidir. Vücuttaki tuz oranini dengeler. Bu sayede böbrekler ve idrar yollarinin çalismasini destekler.

Kavun:Orta boy bir kavunun yarisi, günlük C vitamini ihtiyacini tamamen karsilar. A vitamini ve betakaroten içerir. Bunlar antioksidan, yani vücudu temizleyici etkiye sahiptir. Böbrekleri rahatlatir. Yüksek miktarda su ve düsük miktarda kalori içerir.

DIYABET
Kuru fasulye: Lif açisindan zengin bir besindir. Bu da diyabet riskini büyük oranda azaltir.Içerdigi karbonhidratlari vücudun sekere dönüstürmesi uzun sürer.

Mercimek: B vitamini, demir, kalsiyum, potasyum, fosfor ve magnezyum içerir. Çözünebilir lif içermesi sayesinde kandaki kolesterol oranini düsürür. Bu nedenle diyabet ve kalp hastalari için kaçinilmaz bir besindir.

BAŞ AĞRISI
Nane: Nane çayi bas agrilarini dindirmek için birebirdir. Içerdigi mentol ve mentol dogal yaglari sayesinde mideyi rahatlatma etkisine de sahiptir.

Biberiye:Kimyasal içerikleri sayesinde dogal bir agri kesici görevi görür.

Çikolata: Dogal antidepresan özelligi vardir. Çikolata magnezyum ve demir içerir. Sinirleri gevsetici özelligi sayesinde bas agrisini dindirir.

VÜCUT SU TUTMUSSA
Kuş üzümü: 100 grami günlük C vitamini ihtiyacinin tam 3 katini karsilar. Antibakteriyel ve yanmayi önleyici etkileri vardir. Zengin potasyum ve düsük tuz içerigi, dehidratasyonu olanlar için önemli bir dogal ilaçtir.

Kabak: 100 gram kabak günlük folik asit ihtiyacinin 4`te birini karsilar. Yüksek orandaki potasyum sivi-tuz dengesini saglar.

Tahil: Idrar yollarini açici, çalistirici ve rahatlatici etkileri sayesinde dehidratasyonu rahatsizligi bulunanlarin mutlaka yemeleri gerekir. Mideyi rahatlatici özelligi vardir.

EĞER MİDENİZ RAHATSIZSA
Tarçin:Mide yanmalarini ve kusma hissini alir.

Hindistan cevizi: Sütlü içeceklere eklendigi zaman mideyi gevsetici ve gazini alici bir etki yaratir. Mide bulantilarini önler.

Lahana: Mayalanma sirasinda laktik asit üretir. Bu da sindirim sistemindeki zararli bakterileri öldürerek sindirime yardimci olur.

GUT (DAMLA HASTALIGI)
Hamsi:Omega-3 yagi açisindan çok zengindir. Kolesterol seviyesini düsürür. Kanin pihtilasmasini önleyerek damar tikanikligi, kalp krizi ve dolayisiyla da felç geçirme riskini düsürür. Haftada en az 1 kez yemek gerekir. Kalp hastalari için bu miktar haftada 3-4 porsiyon olmalidir.

ADET SANCISI
Muz:Içerdigi yüksek oranda B6 vitamini sayesinde kadinlarin adet dönemi sancilarini büyük oranda azaltir. Dogal bir agri kesici gibidir.

Tarçin:Koli basilinin üremesini önler. Limon çayina balla birlikte eklenerek içildiginde hem nezlenin yol açtigi bogaz agrilarina hem de adet dönemi sancilarina iyi gelir.

HAMİLELİK
Enginar:Bol miktarda folik asit ve potasyum içerir. Düsük yag orani, sindirimi kolaylastirici etkisi, antioksidan özellikleri sayesinde anne adayi ve bebegin sagligina önemli faydalari vardir.

Böğürtlen:E vitamini içerir. Vücuttaki zararli besin atiklarinin temizlenmesini saglar. C vitamini boldur. Cenini korur.

ÇÖLYAK HASTALIĞI
Kestane: Önemli bir enerji kaynagidir. Kolayca sindirilebilir. Çölyak hastalari için bugday içermeyen un kaynagi olabilir. E ve B6 vitaminleri içerir. yag oranlari düsüktür.

TIROID
Midye:Omega-3 yagi açisindan zengin bir besin kaynagidir. Içerdigi selenyum minerali tiroit bezlerinin normal isleyisi için gereklidir.

FELÇ
Turunçgiller:C vitamini zengini turunçgiller içerdikleri flavonoid adli antioksidanlar sayesinde atardamarlarin, kalbin zarar görmesini önlüyor. Portakal içerdigi folik asit, kalp dostu potasyum ve kalsiyum sayesinde saglikli alyuvar hücrelerinin çogalmasina neden oluyor.

Hamsi:Kolesterolü düsüren ve kan pihtilasmasini önleyen Omega-3 bol bol var.

ASTIM
Soğan:Sarimsakla birlikte enfeksiyonlarla mücadele eder. Kükürt bilesimleri atardamarlarin zarar görmesini önler. Sogan; kemik erimesine de iyi geliyor.

ARTIRIT
Enginar:Enginarin en büyük özelligi toksinleri temizleme yetenegidir. Bu nedenle artirit ve romatizmasi olan hastalara özellikle tavsiye ediliyor. Cynarine adli madde, karaciger ve safra kesesinin rahatsizlanmasini engelliyor.

STRES
Mayan kökü:Antivirüs etkisi vardir. Karacigeri korur. Adrenalin salgilanmasini dengeler. Stresle basa çikabilmek için gerekli olan kortizol hormonunu salgilatir.

ÜLSER
Lahana:Ülseri olan kisiler için tonik, yani mideyi temizleyici etki yaratir. Yüksek oranda C vitamini içerir. Kirmizi lahana vücutta antioksidan özellige sahip A vitamini içerir. Kanseri önleyici etkiye
sahiptir.Çig olarak salatalara katilmasi tavsiye edilir.

KEMİK ERİMESİ
Kayisi:Yüksek oranda kalsiyum ve magnezyum içerir.

Süt:Kalsiyum, protein, B2-A-E-D vitaminleri, folik asit, fosfor ve demir kaynagidir. Kalsiyum, D vitamini ve fosfor ile birlikte kemikleri ve disleri güçlendirmek için çalisir. Bunlarin eksIkligi kemikleri eritir.

ARAÇ TUTMASI
Zencefil: Sindirime yardimci olur. Mide bulantisini giderir. Enerjinizi artirir. Seyahatin ve otomobilde uzun süre gitmenin yol açtigi bulanti ve rahatsizliklari azaltir.

CİLT SORUNLARI
Papatya:Bitkisel yag ve kimyasallar içerir. Çay olarak içildiginde sindirime yardimci olur, karin agrilarini dindirir. Sicak bir banyonun ardindan hazirlanacak papatya çayi torbalari, egzamanin neden oldugu kasinti ve yanmalari alir.

Acı pul biber: Portakaldan 3 kat daha fazla oranda C vitamini içerir. Capsantin adli kimyasal madde zona hastaliginin neden oldugu agrilari dindirmek için yapilan kremlerde kullanilir.

Portakal suyu:Bir bardak portakal suyu günlük C vitamini ihtiyacinizin tamamini karsilar. Içindeki potasyum vücudun su dengesini korur; cildin kurumasini, kirisIkliklarin meydana gelmesi önler.

Portakal yağı:Susam yagiyla karistirilarak kullanildiginda iyi bir cilt yagi elde edilir.Ayrica;selülitli bölgelere portakal yagiyla masaj yapilmasi tavsiye edilir.

LAKTOZ DAYANIKSIZLIĞI
Badem:Yüksek oranda kalsiyum, magnezyum, potasyum, fosfor, E vitamini, B2 vitamini, antioksidan içerir. Bu nedenle laktoz (süt sekeri) dayaniksizligi bulunan ve günlük gidalar yiyemeyen kisiler için badem ideal bir besin kaynagidir.

ilgiliFORUM.com

 
 
Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Hangi hastalığa, hangi yiyecek? hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Hangi hastalığa, hangi yiyecek? siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com