İyi bir uyku için 7 önemli tavsiye

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

İyi bir uyku için 7 önemli tavsiye

Geceleri iyi uyumak istiyorsanız akşam et yemeyin, kahve içmeyin.

Reader's Digest dergisinde yayınlanan habere göre, vücudunuzun kendisini yenilemesi için kaliteli bir uyku gerekiyor. Kaliteli uyku için ise akşam saatlerinde yağlı yiyeceklerden, etten ve kahveden uzak durmalısınız.

İşte uyku ile beslenmeniz arasındaki 7 bağlantı:

1. Çok fazla yemek ya da çok az yemek uykunuzu bölebilir. Yatmadan önce hafif bir atıştırmalık uykunuzu artırabilir. Ancak çok fazla yemek ise hazımsızlık yapar ve uykunuzu kaçırır.

2. Kafein uykunuzu bozabilir. Bazı insanlarda kafein içeren herhangi bir yiyecek ya da içecek uyku kalitesinin bozulmasına yol açar. Eğer siz de kafeine duyarlıysanız öğleden sonra ve akşamları kafein içeren yiyecek ve içeceklerden uzak durun.

3. Yağı kesin. Akşam yemeğinde yağlı bir et ya da yemek yerseniz, hazımsızlık çekebilir ve mide yanması sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle de uykunuz kaçabilir.

4. Gece geç saatlerde yemek yemeyin. Reflüsü ya da mide yanması şikâyeti olanların gece geç saatlerde midenin boş kalmasını geciktiren ağır yemeklerden kaçınması gerekiyor. Dolu bir mideyle yatmak asitlerin ve mide sularının yemek borusuna doğru gelmesine yol açıyor. Bu da mide yanması oluşturup uykuyu bölüyor.

5. Yatma saatine yakın sıvı tüketimi problemlere yol açıyor. Akşam yemeğinden sonra gece boyunca tuvalete kalkmamak için ihtiyacınızdan fazla içecekten uzak durun.

6. Süt ve bal uykunuzu destekler. Süt doğal uyku başlatıcı amino asit olan triptofan içeriyor. Triptofan ise beyinde doğal bir yatıştırıcı olan serotonin miktarını artırıyor. Bu nedenle yatmadan önce bir kaşık bal ile tatlandırdığınız sütünüzü içmeyi unutmayın. Karbonhidratlar da triptofanın beyne girişini kolaylaştırıyor. Örneğin, içinde hindi eti bulunan sandviç uykunuzu getiren triptofan ve karbonhidrat birleşimidir. Muzlu süt de size triptofanı serotonine çevirmeye yardım eden B6 vitamini sağlıyor.

7. Birçok şifalı bitkinin uykunuzu getirmede faydalı olduğu söyleniyor. En çok bilinenlerden biri de kediotudur. Bitkinin yatıştırıcı olarak kullanımını araştırmalar da destekliyor. Kediotunun kökündeki aktif içerikler merkezi sinir sistemini zayıflatıyor ve düz kas dokusunu gevşetiyor. Kediotu çay olarak ya da sıvı ilaç ve hap şeklinde alınabiliyor. Ancak, hamilelik ve emzirme döneminde kullanılmaması öneriliyor. Uyku problemleri için önerilen diğer bitkisel çaylar arasında papatya çayı, şerbetçiotu, oğulotu ve nane yer alıyor. Fakat bu bitkilerin işe yaradığını gösteren bilimsel kanıtlar çok değil. (Zaman)



Bugün Gazetesi

 
 

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; İyi bir uyku için 7 önemli tavsiye hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri İyi bir uyku için 7 önemli tavsiye siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com