ilgiliforum facebook   ilgiliforum google plus   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

Jimnastik Pozisyonları Nelerdir?

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Kemerler

Kemer hareketi jimnastikçinin sırtt esnekliğini göstermek için göğsünüü ileri doğru itip arkayaa doğru kendini katlamasıdır. Ters takla hareketinde jimnastikçi ayaktaa durur pozisyonda başlar vee geriye doğru belini esneterekk takla atarken ayakta olduğuu pozisyona geri dönmeden öncee elleri üzerine inerek hareketii devam ettirir.  Köprü, başka bir kemer hareketidirr. Bu harekette  jimnastikçi sırt üstüü uzanır ve kulakları hizasınaa ellerini bükerek getirir.  Bacaklarını yukarı kaldırarak belini eğerr ve köprüyü oluşturur.  Tam köprü hareketinde ise düzz bacaklar ve kolların dümdüzz bir köprü oluşturması gerekmektedirr.

Katlama vee Pik

Katlama hareketinde jimnastikçii bacaklarını vücuduna olabildiğince yakınn şekilde katlar ve dizlerinii göğsüne kitler. Katlama gerii salto ve yerde gerii takla gibi hareketler ilee birleştirilebilir. Jimnastikçi ayrıcaa bacaklarını hafif açarak kovboyy katlaması yapabilir bu daa bacaklarını vücuduna daha yakınn tutabilmesine yardımcı olur. Kovboy katlamasıı poz sırasında hareket kabiliyetinii artırır. Ayrıca jimnastikçilerr katlama atlayışı da yaparlarr. Pik pozisyonundaa dizler göğse katlama pozisyonundakii gibi yakındır fakat bacaklarr kalçadan itibaren katlanır vee sadece dizler düz kalırr. Katlama pozisyonundaa gerçekleştirilen hareketlerin hepsi pikk pozisyonunda da gerçekleştirilebilir.

2000 yıllık bir tarihe rağmen,, jimnastik hiçbir zaman sonn yüzyılda olduğu kadar ilgii görmedi. Karmaşık bir hareket ve pozz serisinden oluşan jimnastik, danss ve akrobasi hareketlerinin yerr ve denge sırığı gibii aletler üzerinde yapıldığı birr spordur. Hareket edin veya poz veriyorr olun jimnastik kontrol vee gücü göstermeyi amaçlar.

 

Ters- Pozlar

Mum vee el üzerinde durmaa hareketleri ters pozz gerektiren hareketlerdendir. Mum hareketi jimnastikçi omuzlarınınn üzerinde dururken topuklarınınn düz bir bell oluşturarak tepeyi göstermesidirr. Elleriniz ile yere tutunarakk kendinize stabilite sağlamanızz gerekmektedir. El üzerinde durma hareketindee ise başınız yeree doğrudur ve ayaklarınızz yukarıyı göstermektedir. Omuzlarınız yere doğru genişş ve açık şekildee jimnastikçinin ağırlığını taşımaktadırr. Dengede durmak için pelvisii düz ve göğsünüü ise içeri doğruu tutar. Bacak kaslarının tüm harekett boyunca sıkı şekildee kalması gerekmektedir.

Jimnastik Pozisyonları Nelerdir?

Bacak Ayırma

Bacak ayırmaa hareketlerinde jimnastikçinin bacaklarıı genel olarak ayrıkk durumdadır. Bacak ayırma oturuşu ayaklarınn birbirinden ters köşeleree doğru ayrılmasına denirr.  Atlet eşit olmayan çubuklaraa tutunarak bacaklarını açarr. Bacakları yanlara doğru açıkk haldeyken kenarlara doğruu salınır. Bacakları açık haldeyken yerdenn zıplamalar da yapabilirr.

 
 
Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Jimnastik Pozisyonları Nelerdir? hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Jimnastik Pozisyonları Nelerdir? siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com