ilgiliforum facebook   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

Kaslarla ilgili bilgi

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
   

Kaslarla ilgili bilgi

 

Ağrıyan Bir Kası Çalıştırmalı mıyız?

Çalıştırmamak daha doğrudur. Bacak çalıştırırsanız ve bacaklarınız “Squat” hareketinden dolayı ağrıyorsa ve o gün “Göğüs” çalışmanız varsa sorun yoktur. Fakat bacak çalışmanız varsa ve bacak kaslarınız son bacak çalışmasından sonra hala ağrıyorsa, en az bir gün daha dinlenmelisiniz. Çünkü kaslarınız dinlenirken de gelişir ve yenilenir.

Kasların Çalışma Sırası Önemli midir?

Çalışma prensibi ve verimlilik açısından önemlidir. Kaslar büyükten küçüklere doğru çalıştırılmalıdır. Geniş kaslarınız yeterince gelişmişse zayıf olan kasları çalışmakla başlayabilirsiniz. Genelde şu sıra ile çalıştırmayı tercih etmelisiniz:

Quadriceps (Bacak)
Pectoralis (Göğüs)
Latissimus (Sırt)
Hamstring (Arka Bacak)
Deltoid (Omuz)
Calf (Baldır)
Triceps (Arka Kol)
Biceps (Pazu)
Forearm (Ön Kol)
Wrist (Bilek)
Abdominal (Mide ve Karın)

Bu kuralın önemi şudur: Geniş kasların büyümesi için daha çok çalışması gerekir. Eğer Triceps'lerinizi çok yorarsanız, göğüs kaslarınız için en verimli olan “Bench Press” hareketini, triceps kaslarınız bitkin olacağından, çok etkili ve ağır kilo ile yapamayacaksınız ve bundan dolayı göğüs kaslarınız iyi gelişmeyecektir.

Bacak için en verimli hareket olan “Squat” tan evvel mide ve karın kaslarınızı yorarsanız, Squat hareketindeki veriminiz düşecektir. Çünkü mide ve karın kasları squat hareketi için çok önemlidir ve bacak çalışmasından evvel çalıştırmaktan kaçınılmalıdır.

Yağ Yakmak İçin Ne Kadar Süre Çalışılmalı?

Aerobik bir çalışma (koşu v.b.) en azından 12 dakika sürmelidir. Bu süre vücudun yağ yakma enzimlerini üretene kadar ihtiyaç duyduğu süredir. Fakat bu süreye ısınma ve soğuma hareketlerinde geçen süre dahil değildir. Söz konusu süre ve çalışma sıklığı arttıkça, istenilen hedefe daha çabuk ulaşılabilir. Yani 25 - 30 dk. ve üzeri aerobik (koşu v.b.) çalışmalarda vücut enerji üretebilmek için yağları kullanacaktır.

Kısaca, vücuttaki yağların enerjiye dönüşebilmesi için, yani yağlardan kurtulabilmek için vücudun hareket etmesi gereklidir.

ilgiliFORUM.com




 
 
Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Kaslarla ilgili bilgi hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Kaslarla ilgili bilgi siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com