Kilo aldıran ve aldırmayan yiyecekler

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Kilo aldıran ve aldırmayan yiyecekler

Kilo aldıran ve aldırmayan yiyecekler

Birden canınız çikolata mı çekti? Ya da patlamış mısır veya cips? Taylan Kümeli yazdı...

Hepimiz yeme  isteğiyle alakalı tecrübeler edinmişizdir ki bu çoğunlukla da psikolojik iken,  bazı bilimsel kanıtlar, insanların belirli gıdaları diğerlerinden çok daha fazla  yeme isteği olduğunu ve yeme isteğinin yok yere ortaya çıktığını gösteriyor.  Vücudunuz gerçekten belirli bir gıdayı yeme isteği duymayabilir fakat kendince  bir şeyler tercih eder. Bu yüzden, "birden bire gelen" yeme isteklerinizin  gerçekten ne anlama geldiğini bulun ve bu konuyu sağlıklı bir şekilde nasıl  durduracağınızı mutlaka öğrenin.

ÇİKOLATA
BİRÇOK insan, özellikle de kadınlar arasında "çikolata deliliği"  deneyimini yaşamamış olan yoktur. Eğer çikolataya karşı bir zaafınız varsa, bu  sizin çikolata eksikliğiniz olduğu anlamına gelmez ama magnezyumunuzu düşük  çalıştırdığınız anlamına gelebilir. Magnezyum, organlarımızın her birinin düzgün  çalışması için gereklidir. Bu, 300'den fazla biyokimyasal reaksiyon için gerekli  olmasının yanı sıra, kan basıncı kontrolü için ve kalsiyum da dahil olmak üzere  diğer minerallerin düzenlenmesi, güçlü kalmak, bağışıklık sistemi, uygun sinir  ve kas fonksiyonu için gereklidir. Peki neden çikolata yeme isteği duyarız?  Kulağa şaşırtıcı gelebilir ama, kakao çekirdeği magnezyum açısından en yüksek  yiyeceklerden biri. Ancak dikkat edilmesi gereken bir nokta var; kakao çekirdeği  magnezyum açısından yüksek iken, çoğu çikolata değildir. Çikolatanın tüm  yararlarından faydalanmak için en az%70 kakao içeren bitter çikolata  tüketmelisiniz.

TUZ
BİRAZ patates cipsi, tuzlu kraker ya da patlamış mısır için  ölüp bitiyor musunuz? Bu yiyecekler kesinlikle çok lezzetli olmakla birlikte, bu  gerçekten istediğiniz yiyecek olmayabilir, tabi tuz dışında... Diğer  minerallerden farklı olarak, çoğu insanda bu nedenle düşük ya da eksik sodyum  bulunmuyor. Peki, neden bazen yemek için can atıyoruz? Bunun, hamilelik,  elektrolit dengesizliği ya da başka bir mineral eksikliği gibi birçok nedeni  vardır ve ya belki de siz bir tuz bağımlısısınızdır, ne kadar fazla yerseniz o  kadar canınız çeker. Ancak, fazla tuz yeme isteğinin ana nedeni sadece  dehidrasyondur. Dehidrasyon genelde dayanılmaz derecede sıcak yaz günlerinde  yeterli sıvı tüketmemekle bağlantılı iken, çoğu insan yeterli sıvı tüketmediği  zaman kolayca hafif dehidrasyon yaşar. Aslında, Amerikalıların%75'i kronik  dehidratasyondan muzdarip - bir kişi günün sonunda yeterince sıvı tüketmediği  zaman içinde oluşan bir durumdur. Peki, bunun tuzla ne ilgisi var? Oldukça basit  - tuz vücutta su tutulmasına yardımcı olur ve bunu korumak için çalışırken bu  nedenle vücudumuz bunu ister. Bu nedenle, gelecek sefer bir patates cipsi paketi  kaptığınızda ilk olarak bir bardak su için ve cips özleminizin uzaklaştığını  görün. SODA BİR kutu kola ya da mutlaka gazlı bir içeceğe mi ihtiyaç  duyuyorsunuz? Muhtemelen su içme ihtiyacı hissettiğiniz anlamına geliyor!  Yumuşak içecekler kalsiyumu kemiklerinizden bir sülük gibi emiyor ve muhtemelen  vücudunuz uyarılıyor. Yani gazlı bir içeceğe ihtiyaç duyduğunuz zaman bu,  vücudunuzun kalsiyumu kemiklerden dışarı çıkardığı anlamına geliyor. Mineral  açısından zengin olan az yağlı süt ürünleri ve diğer gıdaların günlük alımının  artırılmasında bir zarar yoktur.

ŞEKERLEME
SAAT dört, öğle yemeğinden sonra koca  bir 3 saat geçmiş ve akşam yemeğine birkaç saat kalmış ve siz tatlı bir şeyler  yemek için can atıyorsunuz... Bir adet yenmeye hazır paketlenmiş yiyecek sizi  bir sonraki öğüne kadar götürebilir. Üzülmeyin, yalnız değilsiniz; çoğu kişi  yemek yiyip kısa birkaç saatten sonra çikolata ya da başka bir şekerli yiyecek  gibi tatlı bir şeyler yeme ihtiyacı duyar. Bu kan şekeri dengesizliği nedeniyle  oluşur. Kahvaltı ve hatta öğle yemeği zamanı geldiğinde, çoğumuz tabaklarımızı  beyaz ekmek gibi rafine nişastalar, çok az protein ve ne yazık ki çok az lifle  doldururuz. Bu gıdalar glisemik indeks ölçeğine göre yüksektir, çabuk sindirilir  olduğundan kan şekeri seviyelerinin hızlandırır ve bu nedenle enerjiyi artışını  sağlar. Ne yazık ki, bir şey ne kadar çıkarsa o kadar aşağıya düşmelidir ki, bu  yüzden birkaç saatten sonra kan şekeri seviyeleri aşağı çöker, bu da bizi  yorgun, sinirli hissetmeye ve bir şeyler yeme ihtiyacına iter. Çoğumuz, yine  şekerli bir şeylere ulaşırız ve bu kısırdöngü her seferinde baştan başlar. Bir  çözüm olarak yemek zamanlarında tavuk ya da az yağlı etler ve peynirler gibi  protein, yulaf ezmesi ya da bulgur gibi lifler düşünebiliriz. Eğer hâlâ kahvaltı  sonrası atıştırmaya ihtiyaç duyuyorsanız, elma ya da kırmızı meyve kurusu gibi  meyveleri tercih edin.

BUZ
GARİP bir ihtiyaç gibi gelebilir ama doğrudur; birçok  insan buz yeme isteği duyar. Peki bu özlem neyle alakalıdır? Gariptir ama,  çalışmalar, yeme isteği ve buz çiğnemenin genellikle demir eksikliği anemisiyle  bir ilgisi olduğunu göstermiştir. Ancak vücuttaki demirin önemine rağmen, bu  beslenme hastalığıdır. Peki buzla bağlantısı nedir? Bilim insanları buz ve anemi  arasındaki ilişkiyi hala tam olarak çözebilmiş değil. Bazı uzmanlar buzun, demir  eksikliğine bağlı olan ağızdaki iltihaplanma ve dil ağrısını azaltabildiğine  inanıyor. Yani buz yerken dikkat!

KİLO ALDIRAN VE ALDIRMAYAN YİYECEKLER
ARAŞTIRMACILAR, uzun vadeli kilo alımının  nedenine ve ortalama bir yetişkinin neden yılda bir kilo civarı aldığına  odaklanmak istiyorlar. Hemşireler Sağlık Çalışması, Hemşireler Sağlık Çalışması  II ve Sağlık Profesyonelleri izleyen üç çalışmada 120 bin katılımcıyı izlediler.

 Her dört yılda bir, yaşam tarzı alışkanlıkları ve kilo değişiklikleri arasındaki  bağlantılar değerlendirildi. Çalışmaya katılanlar her dört yıllık süre içinde  ortalama 3.35 kilo aldı. Bu, 20 yıl sonra yaklaşık 17 kilo kadar ediyor. Üç  çalışmanın da başında, erkek ve kadınların ortalama yaşı 37, 50 ve 52 idi.  Araştırmacılar daha yakından bakıldığında, bu çalışma süresi boyunca kilo  artışına etki eden beş gıda ve kilo aldırmayan, hatta kaybettiren 5 gıda buldu:  

KİLO ALDIRANLAR: Patates cipsi, diğer patatesler, şekerli tatlandırıcılı  içecekler, işlenmemiş kırmızı et, işlenmiş etler.
 KİLO ALDIRMAYANLAR: Sebzeler,  kepekli tahıllar, meyveler, kuruyemişler, yoğurt.

SAĞLIKLI KİLOYA ULAŞMAK İÇİN 5 İPUCU
GARİP DİYETLERDEN VAZGEÇİN: Bunlar kısa  vadede işe yarayabilir, ancak hemen hemen her tuhaf, aşırı diyet, başarısız  olmaya mahkûmdur. Yavaş yavaş ve daha küçük porsiyonlar yemek için sağlıklı  besinler seçin. Fikir almak için sağlıklı beslenme piramidini  inceleyebilirsiniz.

 DAHA AKTİF OLUN: Eğer bir kilo kaybetme sloganı varsa, o  da "egzersiz, egzersiz ve egzersiz"dir. Eğlenebileceğiniz aktiviteleri seçin ve  her gün uygulayın. Bir arkadaşla birlikte egzersiz yapmak sizi motive tutmaya  yardımcı olabilir. Egzersizi yaşam tarzına nasıl uyduracağınız konusunda  ipuçları için, bu konunun uzmanlarına danışabilirsiniz.

TELEVİZYONU KAPATIN: Daha az televizyon izlemek aktif olmanız ve reklamların cezbettiği abur  cuburları yememeniz için daha fazla zaman demektir. Televizyon izlemeyi  durdurmak için iki kolay yol: Yatak odanızdan televizyonu çıkarmak ve yemek  sırasında kapalı olmasını sağlamak.

ŞEKERLİ İÇECEKLERİ YOK SAYIN: Şekerli bir  soda, meyveli içecekler ya da meyve suları içmek size hiç farkında olmadan günde  yüzlerce kalori aldırabilir. Araştırma, soda ya da diğer şekerli içecekler içen  çocuk ve yetişkinlerin içmeyenlere göre daha fazla kilo alma riski altında  olduklarını açıkladı ve su ya da şekersiz içeceklere geçişin kilo alımını  azalttığı belirtildi.

YEMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜN: Şuursuzca bir abur cubura  ulaşmadan önce kendinizi durdurun ve sorun, "Gerçekten aç mıyım? Daha sağlıklı  bir seçenek var mı?" Bugünün çılgın reklam dünyasında iyi besin seçeneklerini  gözden kaybetmek kolaydır. Basit sorular bizleri doğru yolda tutmaya yardımcı  olabilir.

GAZETE HABERTURK- HT MAGAZİN

Habertürk

 
 
YouTube üzerinden web tasarım öğrenin... >>> ÜCRETSİZ WEB TASARIM KURSU

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Kilo aldıran ve aldırmayan yiyecekler hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Kilo aldıran ve aldırmayan yiyecekler siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com