Kilo vermeye hazır mısınız?

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Kilo vermeye hazır mısınız?

Kilo vermeye hazır mısınız?

Yanlış diyetlerle sağlığınızı tehlikeye atmayın!

Yaz geliyor, incelen giysiler ve açık renk tercihi ile beraber silüetler daha da  belirginleşiyor. Güzel görünmek, yazın keyfini çıkarmak isteyenler kışın alınan  kiloları verme telaşında. Beslenme ve Diyet Uzmanı H.Pınar  Kural, ideal kiloya ulaşmak, onu korumak ve sağlıklı beslenmek için doğru diyeti  seçmek, beslenme kurallarını öğrenmek ve fiziksel aktiviteye önem vermek  gerektiğini vurguladı.

Günlük enerji alımının kısıtlanması, obezitenin tedavisinde en uygun yöntemlerden birisidir. Ancak bu amaçla kontrolsüz olarak kullanılan ve kısa sürede hızlı ağırlık kaybını hedefleyen çok düşük kalorili diyetler ile bilimsel olmayan birçok diyet programları vücutta çok zararlı, çeşitli komplikasyonlara hatta hayati tehlikeye neden olabilmektedir.
Zayıflama programlarının kişiye özel (yaş, cinsiyet, fiziksel aktivite durumu, yaşam tarzı, beslenme alışkanlıkları ve vücuttaki yağ yüzdesi ile doğru orantılı olarak) hazırlanması gerekmektedir. Gerçek ağırlık kaybı vücuttaki yağ kitlesinin azalması ile mümkündür.

KENDİNİZİ KANDIRMAYIN
Karbonhidrat içermeyip yüksek protein içeren düşük kalorili diyetler metabolizmayı hızlandırdığı için anlık kilo kaybı sağlar, bu tartıda görülen yağ kaybı olmayıp sadece kas ve su kaybıdır. 1 gr. kas kaybı ile birlikte yaklaşık 2,7 gr. su kaybedilir, bu hızlı kilo veriliyor izlenimi bırakır. Bunu anlamanın en kolay yolu aynaya bakmaktır. Tartıda kilo vermenize rağmen yüzünüz kollarınız inceliyor ve yağ deposu olan karın -kalça bölgesi incelmiyorsa yağ kaybetmiyor ve zayıflamıyorsunuzdur.

İnsan vücudu içten ve dıştan gelen uyaranlara karşı sinirlenme, terleme, esneme, ishal, kabızlık, baş ağrısı, mide bulantısı, kusma, hıçkırık, kalp çarpıntısı, tansiyon da değişme gibi tepkiler verir. Oluşan bu tepkiler sürdüğü ve her hangi bir tedbir alınmadığı takdirde; direnç azalması, ağırlıkta azalma veya artma, bazı hastalıkların gelişimi, sosyal aktivitede azalma, depresyon, defans gibi durumlar görülebilir. Diyet esnasında oluşabilecek bu semptomlar göz ardı edilmemeli diyettin başarısı için gerekli durumlarda uzman yardımı alınmalıdır.

Su, yetişkinlerde vücudun toplamda yüzde 55-60'ını oluşturur. Hayati sıvı denilen kanın yüzde 90' ı, kasların yüzde 75' i, kemiklerin yüzde 25' i ve yağların enerji için depolandığı dokunun yüzde10 ile 30' u sudan oluşmaktadır. Bu sebeple vücudun ihtiyacı olan besin ve besin öğelerini alırken, yeterli miktarda suda alınması gerekmektedir. Kilo verme esnasında metabolik artıkların uzaklaştırılması için yeterli miktarda su alınması şarttır. Sıvı tüketimin günlük ortalama 1,5-2 lt olması gereklidir.

Fiziksel aktivite birçok durumda hayatta kalmaya ve beslenmeye yardım etmesi nedeniyle insanlık tarihinin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Fiziksel aktivite, enerjiyi kullanarak vücut kas kitlesini ve vücut hareketini geliştirir ve düzenli beslenmeyle birlikte kiloyu kontrol ederek obeziteden korunmaya yardımcı olur. Fiziksel aktivitenin kilo kontrolü üzerindeki maksimum yararlarını görebilmemiz için, kilo kontrolünün arka planında, egzersiz kişinin davranışlarının bir parçası haline gelmelidir. Fiziksel aktivitenin sağlığa yararlı etkileri nedeniyle uzmanlar, haftada 3 kez ya da daha fazla 20-30 dakika aerobik, haftada 2 kez ise kas geliştirici aktiviteleri önermektedir. Eğer bu miktarlarda egzersiz yapılamıyorsa, haftada en az 5 kez 30 dakika orta şiddette aktivite yapılmalıdır.
Her bireyin kendine özgü bir aktivite ve sıvı tüketimi olmalıdır.


Habertürk

 
 

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Kilo vermeye hazır mısınız? hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Kilo vermeye hazır mısınız? siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2020 ilgiliFORUM.com