Andropozu yönetmek için 4 beslenme önerisi

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Andropoz yahut yaygın olarak kullanılan adyla erkek menopozu, erkek cinsiyet hormonu testosteronun yıllar ortasında kademeli olarak düşük üretimi niçiniyle yaşanılan belirtileri söz eder.

Durum 50 yaşından daha sonra daha sık görülür. Andropoz, cinsel dürtüde azalmaya niye olabilir ve kimi durumlarda depresyona da yol açabilir. Klinik olarak bu durum testosteron eksikliği sendromu yahut androjen eksikliği yahut hipogonadizm olarak bilinir.


ANDROPOZ BELİRTİLERİ

Andropoz sırasında yaşanabilecek belirtiler genel olarak şunlardır:

– Sonluluk ve sık ruh hali değişimleri,

– İdmanda zorluklara yol açan kas kütlesi kaybı,

– Göbek yağına yahut jinekomastiye (erkek göğüs büyümesi) yol açabilen beden yağının istikrarsız dağılımı,

– Zevk, coşku ve güç eksikliği,

– Artan uykusuzluk ve yorgunluk,

– Hafıza ve odaklanma sorunları,

– Azalmış kemik yoğunluğu,

– Sıcak basması yahut ter,

– Kellik, saç dökülmesi,

– Azalmış testis boyutu.


ANDROPOZU YÖNETMEK İÇİN 4 BESLENME ÖNERİSİ

Biroldukça insan, bu durumu hayat üslubu yahut ruhsal faktörlerle karıştırır. Lakin, durum her vakit bu biçimde değildir. Sıhhatsiz ömür biçimi seçimlerinden kimileri andropoza yol açabilir. Bunlar içinde sigara, obezite, alkol kullanması, hareketsiz hayat usulü yahut birtakım ilaçlar sayılabilir.

Bu durumu yönetmek için çeşitli ipuçlarını izleyebilirsini:

Kâfi Kalsiyum Alımı

Kâfi kalsiyum alımı, andropoz belirtilerini hafifçeletmenize yardımcı olabilir. Süt, susam, yumurta, balık (sardalya, somon), brokoli ve baklagiller üzere besinler kalsiyum açısından zengindir.

Sağlıklı Yağ Tüketimi

Kâfi ölçüde esansiyel yağ asitleri alımı, testosteron hormonunun üretimini artırabilir. Diyetinize kuru yemişler, yağlı tohumlar, zeytinyağı ve doğal tereyağı biçiminde sağlıklı yağlar eklediğinizden emin olun.

Hakikat Dozda Çinko Alın

Çinko, üreme sıhhatini muhafaza ve testosteron dahil olmak üzere hormon istikrarı oluşturma fonksiyonuna katılan kıymetli bir mineraldir. Çinko eksikliği değişmiş bir ruh hali durumuna yol açabilir. Çinko deniz mamüllerinde, baklagillerde, kuru yemişlerde, yağlı tohumlarda ve bitter çikolatada düzgün ölçüde bulunur.

Sağlıklı Bir Kiloyu Koruyun

Fazla kilolu olmak, büyük sıhhat meselelerinin temel sebebidir. Bu niçinle, andropoz belirtilerini hafifçeletmek için kilonuzu olağan düzeyde tuttuğunuzdan emin olun. Porsiyon boyutunuzu denetim etmeye çalışın ve işlenmiş besinlerden, yapay tatlandırıcılar açısından varlıklı besinlerden ve makûs yağlardan kaçının.