Beyin işlevlerini ve öğrenmeyi geliştiren 5 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Konsantrasyonu, hafızayı ve yeni şeyler öğrenme yeteneğini desteklediği gösterilen yiyecekler vardur. Bunlar ekseriyetle antioksidanlar (flavonoidler, karotenoidler), alkaloidler (kafein, teobromin) yahut kimi özel amino asitler (theanine) üzere çeşitli biyoaktif hususlardır.

Tek bir besinden mucize beklemeyin. Besinlerin takviyesini birinci bakışta fark etmenize gerek yok, süreç ortasında sağlıklı bir hayat şekliyle birlikte beyniniz için en yeterli biçimde çalışacaklardır.

Ülkü beyin işlevi için yeterli uyku ve genel olarak sağlıklı ve istikrarlı beslenmenin gerekli olduğunu unutmayın. Unutmayın, en konsantre biyoaktif antioksidan kokteyli bile güç bir gecenin yahut uzun vadeli sıhhatsiz bir diyetin üstesinden gelemez.

İşte beyin işlevlerini ve öğrenmeyi geliştiren 5 besin:


BİTTER ÇİKOLATA

Gerçek kakao ve ondan yapılan bitter çikolata, antioksidan tesiri olan doğal flavonoidler açısından varlıklı iki besindir. Kakao, tüm besinler içinde en güçlü flavonoid kaynaklarından biridir. Flavonoidler beyne geçebilir ve oradaki beyin aktivitesini direkt destekleyebilir. Ek olarak, insülin hassaslığını artırarak hücrelerin güç üretimini artırırlar.

Genç öğrenciler üzerinde yapılan bilimsel bir deney, testten bir saat evvel yenen bitter çikolatanın dikkat, konsantrasyon ve işleyen hafızayı kıymetli ölçüde artırdığını göstermiştir.

Fakat yalnızca öğrenciler değil, herkes bitter çikolatadan yararlanabilir. İleri yaşlarındaki kişierde de gerçek kakaonun tertipli tüketiminin düşünme ve bilişsel yetenekleri desteklediği gösterilmiştir.


YEŞİL ÇAY

Yeşil çay, sözün tam manasıyla insan bedeni üzerinde farklı tesirleri olan unsurlarla doludur. Bir fincan yeşil çayda 100 mg’dan fazla kafein vardır ki bu muhakkak küçük bir doz değildir.

Teanin (Theanine) amino asidi çay için o kadar özeldir ki, ismini ondan almıştır. Bilimsel çalışmalar, yalnızca 50 mg teaninin (yaklaşık 2 bardak çay) düşünme üzerinde olumlu bir tesiri olduğunu göstermektedir.

Yeşil çay kateşinleri antioksidan aktiviteye sahiptir. Bu, insan bedeninin hücrelerini hasardan korur.

Kafeinin teanin ile bir arada sinerjik, yani karşılıklı bir takviye olarak hareket ettiği gösterilmiştir. Bu düzgün bir haber zira her iki husus de yeşil çayda bulunuyor. Bir fincan yeşil çay, düşünmeyi desteklemek için adeta bir iksirdir. Bir çay kaşığı (yaklaşık 5 gr) yeşil çayı 80 °C’de 200 ml su ile hazırlayın ve yaklaşık 3 dakika bekletin.


KURU YEMİŞLER

Farklı tıptaki kuru yemişler, fazlaca pahalı besinlerle doludurlar. Yüksek ölçüde E vitamini, çinko, folik asit ve magnezyum içerirler. Bütün bunlar, beden üzerinde hami tesiri olan doğal antioksidanlar ile tamamlanmaktadır.

Genç öğrenciler üzerinde yapılan bir araştırma, sistemli ceviz tüketiminin öğrencilerin daha uygun yorumlamalarına ve bu biçimdece daha düzgün öğrenmelerine imkan tanıdığını bulmuştur.

Yaş ortalaması 12 olan çocuklarla yapılan bir deneyde de emsal sonuçlar elde edilmiştir. Nizamlı olarak kuru yemiş yiyen çocukların reaksiyonlarının daha güzel ve düşünme testlerinde daha başarılı oldukları görülmüştür.


YUMURTA

Yumurtalar, hudut sistemi için gerekli olan temel bir besin olan kolinin en varlıklı doğal kaynakları içindedır. Kolin bedende doğal olarak üretilse de bedenin kendi üretimi her vakit kâfi olmamaktadır. Bedendeki kolin, kasların ve hudut sisteminin düzgün çalışmasından sorumlu olan nörotransmitter asetilkolini üretir.

Araştırmalar, yumurta sarısı tüketen öğrencilerin dikkat ve kısa müddetli hafıza testlerinde daha güzel sonuçlar aldığını göstermektedir.

800 mg’lık bir dozda saf kolin kullanmasının doğruluğu ve dikkati artırdığını gösteren çalışmalar vardır.

Yumurta yerken sarılarını da yemeye kesinlikle dikkat edin. Olumlu tesirlerinin açıklanmasının gerisindeki eksiksiz bir kolin deposudurlar.


PANCAR SUYU

Pancar, nitratların en varlıklı doğal kaynaklarından biridir. Her 100 ml pancar suyu yaklaşık 250 mg nitrat içerir. Bu da ıspanakla bir arada onu neredeyse en varlıklı nitrat kaynağı yapar. Nitratlar dokulardaki kan akışını doğal olarak uyarırlar, hem de beyin fonksiyonunda ve hudut hücreleri içindeki bağlantıda değerli bir rol oynarlar.

24 genç üzerinde yapılan bir deneyde, bir bardak 150 ml pancar suyunun plasebo kümesine kıyasla tepki mühletini güzelleştirdiği bulunmuştur.

Öteki bir bilimsel çalışmada, 450 ml pancar suyu porsiyonu test edilmiş ve bilişsel testlerde pancar kümesindeki bireylerin daha yeterli sonuçlar aldığını görülmüştür.