C vitamini eksikliğinden kaynaklanan 5 hastalık

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Genel sıhhat için aldığımız tüm besinler ve mineraller değerli bir rol oynar. Beslenmemiz istikrarlı ve sağlıklı olmalıdır. tıpkı vakitte C vitamini, bedenimizin sağlıklı çalışması için en değerli besinlerden biridir.

Kolajenin bedende düzgün oluşumundan sorumlu olmasının yanı sıra bilhassa kemik gelişimi, damar sıhhati, bağışıklık ve yara uygunlaşması için değerlidir. Bu niçinle C vitamini eksikliği, daha fazla komplikasyona niye olabilecek birfazlaca hastalığa yol açabilir.

C vitamini, olağan büyüme ve gelişme için gerekli bir vitamindir. C vitamini eksikliğinde sinirlilik, yorgunluk, eklem ağrısı ve eklem iltihabı, burun ve diş eti kanaması, diş eti iltihabı, geç yara güzelleşmesi, morarma eğilimi, cilt ve saç kuruluğu, osteoporoz ve kırılgan kemikler, diş minesinin zayıflaması, enfeksiyonla savaşma yeteneğinin azalması ve iştah azalması üzere belirtiler ortaya çıkabilir.

C vitamini eksikliği çeşitli hastalıklara da yol açabilir. İşte C vitamini eksikliğinden kaynaklanan 5 hastalık:


İSKORBÜT

İskorbüt, C vitamini eksikliğine bağlı en besbelli hastalıktır. Diyette ağır bir C vitamini eksikliğini tabir eder, bu da çürüklere, diş etlerinde kanamaya, halsizliğe, yorgunluğa, kızarıklığa ve daha fazla sıkıntıya niye olur.

Erken ihtar işaretleri, açıklanamayan yorgunluk, iştah azalması, sonluluk ve eklem ağrısıdır. Tedavi edilmediğinde anemi, diş eti iltihabı, cilt kanamaları üzere sıhhat meselelerine niye olabilir.


HİPERTİROİDİZM

Hipertiroidi, tiroid bezinin çok hormon salgılamasıdır. C vitamini öbür hayati besinlerle birlikte tiroid sıhhati için fazlaca değerlidir. Uzun periyodik C vitamini eksikliği, tiroid bezlerinden çok hormon salgılanmasına niye olurak hipertiroidizme niye olur ve niçinsiz kilo kaybı, kalp çarpıntısı, iştah artışı, sonluluk, titreme, bayanlarda adet sisteminde değişiklikler üzere semptomlara niye olabilir.


ANEMİ

Nizamlı C vitamini tüketimi hayli kıymetlidir. Öbür faydalarının yanı sıra C vitamini, bedeninizdeki azalmış sayıda yahut kalitede kırmızı kan hücrelerinin bir kararı olan anemi üzere hastalıkları önlemek için hayati ehemmiyet taşıyan demir emilimine yardımcı olur. Belirtiler yorgunluk, solgunluk, nefes darlığı, baş dönmesi ve kilo kaybıdır.


DİŞ ETİ HASTALIKLARI

Diş sıhhati konusunda C vitamini son derece hayati bir ehemmiyete sahiptir. Tertipli C vitamini alımı yalnızca dişlerinizi güçlendirmekle kalmaz, diş etlerinizi de korur. Bu niçinle, C vitamini eksikliği diş eti kanamalarına ve diş eti hastalıklarına niye olabilir.


CİLT HASTALIKLARI

C vitamini cilt sıhhatinin korunmasında değerli bir rol oynar. Antioksidan özelliklere sahiptir ve sağlıklı bir cilt için epeyce değerli olan cilt, saç, eklemler üzere bağ dokularında bol bol bulunan bir protein olan kolajen üretiminde kıymetli bir rol oynar. tıpkı vakitte, iskorbüt olarak da bilinen C vitamini eksikliği ayrıyeten cilt lezyonlarına yol açabilir. Erken belirtiler içinde küçük deri altı kanama lekeleri ve morarma eğilimi bulunur.


C VİTAMİNİ AÇISINDAN VARLIKLI BESİNLER

C vitamini, bedenimiz için temel besinlerden biridir. Farklı hastalıkları önlemeye yardımcı olan bir antioksidan tesir gösterir.

İşte C vitamini açısından güçlü besinler:

Çilek

Çilekler, lif ve antioksidan deposudur. 1 kase kadar çilek günlük alınması gereken C vitamini ölçüsünün yarısını karşılar. Bu niçinle, haftada birkaç kere bir porsiyon (bir kase) çilek tüketilmesi önerilir.

Turunçgiller

Turunçgiller, C vitamini denilince akla birinci gelen besin kümelerinden biridir. aslına bakarsan tanınan olan portakallara ek olarak, günlük diyetinize limon, greyfurt ve misket limonu üzere narenciye mamüllerini eklemekten çekinmeyin.

Papaya

Bir porsiyon papaya (orta uzunluk bir meyve), günlük alınması gereken C vitamini ölçüsünün yüzde 100’ünü karşılamaya kâfi. Güne daha fazla güç ve temel besinlerle başlamak için bir smoothie yahut papaya suyu hazırlayın yahut yoğurtla karıştırın.

Biber

Kırmızı, yeşil ve sarı üzere çeşitli renklerde biber buluyoruz. Biberler, C vitamini ve beta karoten ile dolu bir besindir. Kalp sıhhatine uygun gelen esirgeyici faydaları vardır. Ayrıyeten beğenilen katarakt oluşumunu ve kan pıhtılarının oluşumunu engellerler. Bilhassa kırmızı biberler C vitamini açsından pek zengindir.

Lahana

Lahanalar tanınan sebzelerden biri değiller, lakin sıhhatimiz için biroldukca faydalı besinleri olduğu için onları bir kenara bırakmamalıyız. Bir porsiyon pişmiş lahana 80 mg’dan fazla C vitamini sağlar, lakin faydaları burada bitmez zira hem de K vitamini, magnezyum, folat, potasyum ve diyet lifi içerirler.

Koyu yeşil yapraklılar

Ispanak, pazı ve roka üzere koyu yeşil yapraklılar da C vitamini açısından çok zengindir. Salatalarınıza, çorba ve yemeklerinize ekleyebileceğiniz bu sebzelerle C vitamini eksikliğinden basitçe korunabilirsiniz.

Bunlar dışında brokoli, kivi, rezene, üzüm, fesleğen ve Trabzon hurması da C vitamini açısından çok zengindir.