Çikolatanın bilinmeyen 7 yararı

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Birçok çikolata yüksek kalori ve şeker içeriği niçiniyle yasak yiyecekler içinde yer alır. Bu niçinle uzmanlar istikrarlı bir diyet içerisinde ölçülü bir biçimde alınmasını, bileşiminde daha fazla kakao bulunan çikolatanın seçilmesini ve bunun yanında kaliteli bir kakao olmasını önermektedir.

Uzmanlar, sağlıklı diyetler çerçevesinde kakao yüzdesi yüzde 70’in üzerinde olan çikolata tüketimi tavsiye ediyor.

Araştırmalar, çikolata tüketimi olan bireylerde koroner kalp hastalığı, felç yahut tip 2 diyabet üzere sıkıntıların daha düşük orana sahip olduğunu gösteriyor. Pekala, bilimsel delillere göre tavsiye edilen ölçü nedir? Uzmanlar, çikolatanın özelliklerinden azamî faydayı elde etmek için haftada 2 ila 3 defa 30 gram alınmasını tavsiye ediyor.

Lakin uzmanlar, çikolatanın olumlu sıhhat tesirlerinin eserin bileşimine bağlı olduğu konusunda uyarıyorlar. Çikolata ne kadar epey kakao içerirse, sıhhate daha fazla yararı vardır, bu yüzden bitter çikolatanın faydaları daha fazladır.


ÇİKOLATANIN 7 YARARI

Kilo verme diyetinde bile çikolata yemek istiyorsanız, kakao içeriği yüzde 70 olan, şeker oranı düşük bitter çikolatayı tercih etmelisiniz. Azamî faydayı elde etmek için çikolata seçerken kakao içeriğini dikkate almak değerlidir.

Çikolatanın faydaları içinde şunlar vardır:

Antioksidan Tesir

Bitter çikolata polifenoller, flavonoidler (özellikle proantosiyanidin) ve kateşinler üzere antioksidanlar içeren bir besindir. Antioksidanlar, hür radikalleri etkisiz hale getirdikleri için hücrelerdeki oksidatif hasarı azaltmaya yardımcı olur. Bu antioksidan tesir ile çikolata, kardiyovasküler hastalık riskini azaltmak, kolesterol düzeylerini düşürmek ve hipertansiyon semptomlarını düzgünleştirmek için bir yardımcı olarak kullanılabilir.

Kakaoda bulunan flavanoller üzere birtakım fenolik bileşikler, nitrik oksit üretimi niçiniyle damarları genişletir ve tansiyonu düşürür.

Kalbi Sağlıklı Fiyat

Çikolatanın koroner kalp hastalığını önlediğini öne süren birkaç çalışma vardır. Çikolata, oleik asit üzere tekli doymamış yağlar ve omega 3 içerdiğinden, muhakkak kardiyovasküler meseleleri önlemeye yardımcı olabilir.

Beyin Sıhhatini Geliştirir

Birtakım araştırmalar bitter çikolata tüketiminin beyne ve kalbe giden kan akışını uyarmaya katkıda bulunduğunu ve bunun da bilişsel fonksiyonları geliştirmeye yardımcı olabileceğini gösteriyor. Araştırmalara göre çikolatanın, kafeine misal bir biçimde doğal bir uyarıcı olan teobromin içeriği, terapötik tesirlere sahiptir.

Doğal Uyarıcı

Bitter çikolatanın bileşiminde, uyanıklığı, dikkati ve psikomotor performansı artırabilecek bir uyarıcı olan yaklaşık 25-35 mg kafein bulunur. Ayrıyeten, beyindeki endorfinleri özgür bırakmaktan sorumlu olan ve âlâ olma hissi yaratan feniletilamin içerir.

Cilt Sıhhatine Güzelleştirir

Yüksek antioksidan içeriğinin öbür bir tesiri daha vardır, zira oksidatif gerilimi azaltmanın yanı sıra daha sağlıklı ve daha nemli bir cildin desteklenmesine yardımcı olur. Güneşin ziyanlı tesirlerini önlemede yararlı bir tesire sahiptir.

Genel olarak antioksidanlar, güneş ışınları üzere dış etkenlere maruz kaldığında cildin foto yaşlanmasını önler ve yenilenmesini sağlar

Temel Besin Hususları İçerir

Bitter çikolatalar, sıhhatin geliştirilmesine yardımcı olan temel minerallere sahip bir besindir.

Bitter çikolatanın besin içeriği şöyledir:

– Yağ: Yüzde 30

– Protein: Yüzde 6

– Karbonhidrat: Yüzde 61

– Fosfor, magnezyum, potasyum, bakır, kalsiyum ve demir üzere mineraller ve A, B1, B2, B3, C, E, pantotenik asit, tiamin ve riboflavin vitaminler: Yüzde 3

Yorgunluğa Karşı Yardımcı Olur

Bitter çikolata tüketimi, ruh hali ve uykuyu düzenlemekten sorumlu serotonin üzere nörotransmitterlerin tesirini güzelleştirmeye yardımcı olur.

Kakao ayrıyeten potansiyel sıhhat tesirleri olan teobromin, triptofan ve potasyum üzere bileşenler içerir.