Daha beyaz dişler için 10 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,324
0
1
Gülümseme; ruhun ve ruh halinin aynasıdır ve beraberinde yüzün en hoş kısımlarından biridir. Bu yüzden beyaz ve parlak tutmak kıymetlidir. Hijyen ve diş sıhhatiniz için özel yapılan uygulamalara ek olarak, dişleri beyazlatmanıza yardımcı olan biroldukça besin bulunmaktadır. Diş macunlarının yerine geçmezler, fakat ağzınızın hoşluğuna ve sıhhatine dikkat etmek için doğal bir seçenektir.

Bilhassa zerzevat ve meyveler plakla (diş tartarı) savaşmak, dişlerdeki lekeleri çıkarmak ve diş minesini güçlendirmek için ülküdür. Ana avantajlarından biri, istikrarlı bir diyetle besleniyorsanız, hepsi doğal ve erişilebilir olduğu için rastgele bir alışveriş sepetinde çarçabuk bulunabilmesidir.

Tütün, kahve vb. unsurların dişlerde niye olduğu sarımsı rengi yok etmek istiyorsanız estetik süreçler fazlaca tesirlidir, lakin hem epeyce değerli birebir vakitte zahmetlidir. Bu niçinle, bu listedeki yiyecekleri menünüze dahil etmek, pırıl pırıl beyaz bir gülümseme elde etmenize fazlaca yardımcı olacaktır. Unutmayın, hiç biri mucizeler yaratmaz yahut kendi başlarına kuvvetli bir diş beyazlatıcı değildir. Bunu bir gecede beklemeyin ve kâfi ve istikrarlı bir diyetle bir arada sistemli olarak tüketin.

İşte daha beyaz dişler için 10 besin:


BROKOLİ

Brokoli, besin içeriği niçiniyle sıklıkla üstün besin olarak isimlendirilir ve bu üstün besinin sahip olduğu biroldukça özellik içinde bir de diş beyazlatma var. Hem brokoli tıpkı vakitte karnıbahar fazlaca fazla çiğneme gerektirir, bu da artan tükürük salgısına yol açar. Tükürük, dişler için doğal bir temizleyicidir. Ayrıyeten bu besinlerdeki yüksek demir düzeyleri, mineyi ziyanlı bakterilerden ve asit erozyonundan koruyarak leke oluşumunu mahzurlar.


ÇİLEK

Hiç elbet dişlerinizin en uygun dostlarından biri çileklerdir. Çiğnendiklerinde saldıkları sıvıya karşın dişlerinizi kırmızıya boyayacaklarını düşünmeyin, zira yapacakları aslında antioksidanlar, malik asit ve C vitamini ile parlak dişler sağlamaktır. Dişlerinizi direkt çileklerle ovabileceğinizi biliyor muydunuz?


ELMA

Elmalar, dişleri doğal bir biçimde temizleyerek kalıntı ve lekelerin yok bulunmasına ve ötürüsıyla daha beyaz görünmesine yardımcı olur. Elmalar ayrıyeten diş eti sıhhatini koruyan ve çürükleri önleyen pH’ı değiştirerek ağızdaki asitlik derecesini düzenlemek için kullanılır.


PORTAKAL

Dikkat; zira işin püf noktası portakalın kabuğunu kullanmaktır. Portakal tüketmenin yanı sıra kabuğun altındaki beyaz kısım; C vitamini, lif, pektin, glukrat ve limonen üzere unsurlar sağlar. Bu kısım, doğal bir çözücü ve temizleyicidir. Yapmanız gereken portakalın kabuğunu soymak ve dişlerinizi içini ovmaktır. ondan sonrasında diş macunu ile olağan biçimde fırçalayabilirsiniz.


ÜZÜM

Üzümler, tükürük üretimini uyaran ve ağızdaki bakterileri azaltabilen malik asit içerir. Tertipli olarak üzüm tüketmek, dişlerinizdeki lekeleri azaltarak görünüşlerini güzelleştirir.


PEYNİR

Peynir, yoğurt ve süt üzere süt eserleri, diş minesini güçlendiren ve beyazlatan laktik asit ve kalsiyum içerir.


KEREVİZ

Biroldukca kişinin tadından dolayı bu zerzevatın hayranı olmadığını biliyoruz, lakin seviyorsanız, sıkıntısız bir biçimde gülümsemek için her gün bir kesim yiyin. Elmalar üzere, doğal bir diş temizleyicidir. Kerevizler, plağı yok eder, C vitamini açısından zengindir ve diş eti iltihabını önler.


CEVİZ

Ceviz, sıhhate hayli faydalı vitaminler, mineraller ve proteinler sağlamanın yanı sıra dişlerimizi sarartan diş plağı ile savaşır.


SUSAM

Susam tohumları, kalsiyum içerir, bu niçinle çiğnerken diş temizleyici olmanın yanı sıra diş sıhhatini da güçlendirir. Susam tohumlarını salatalarınıza ve çeşitli tanımlarınıza ekleyerek tesirlerini kısa müddette bakılırsabilirsiniz.


LİMON

Limonlar kuvvetli bir beyazlatıcıdır, lakin diş minesine ziyan vermemesi için her vakit suyla seyreltilmesi gerekir. Fırçanızı limon suyuna batırarak da dişlerinizi temizleyebilirsiniz. Beyazlatma tesirini elde etmek için haftada en çok iki yahut üç defa limon kullanabilirsiniz. Dişlerinize limon uyguladıktan daha sonra, ağzınızı âlâ bir biçimde çalkaladığınızdan emin olun.