Dert bozukluğunuzun sebebi demir eksikliği olabilir

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Mineraller sıhhatimizi korumak için son derece değerlidir. Kemiklerinizin, kaslarınızın, kalbinizin ve beyninizin sıhhati için hayati kıymet taşırlar. Eksikliği durumunda beden kemik kütlesi kaybı, kas krampları, bağışıklığın azalması, yorgunluk, kalp, beyin, karaciğer ve akciğer rahatsızlıkları üzere sıkıntılara karşı savunmasız hale gelebilir. Demir eksikliği üzere durumlarda ruh sıhhati da etkilenebilir.

Mineraller kelam konusu olduğunda, demir genel beden sıhhatinin düzenlenmesinde kritik bir rol oynar. Eksikliği, bedenin dokularına oksijen taşımak için gerekli olan sağlıklı kırmızı kan hücrelerinin ölçüsünde azalmaya niye olabilir. Ayrıyeten yorgunluk, halsizlik, göğüs ağrısı üzere fizikî semptomların yanı sıra zihinsel kahır da demir eksikliğinin bir göstergesidir.

Anksiyete, panik atak, depresyon üzere ruh sıhhati meseleleri ve paranoya ve azalmış bilişsel fonksiyon üzere durumlar demir eksikliği ile ilişkilidir.


DEMİR EKSİKLİĞİ VE PSİKOLOJİ ORTASINDAKİ İRTİBAT

Alyuvar oluşumu kelam konusu olduğunda demir anahtardır. Oksijenin bedenin her yerine ulaşmasını sağlamaya yardımcı olur. Uzun vadede, demir eksikliği yalnızca fizikî sıhhatinizi değil bununla birlikte zihninizi de tesirler.

Olan birincil şeylerden biri konsantrasyonda bir azalmadır. Bedeniniz demir eksikliği niçiniyle kâfi oksijen almadığında, odaklanmayı sürdürmek ve günlük işlerinizi yerine getirmek güç olabilir. Ayrıyeten, ruh hali değişimleri ve sonluluk yaşayabilirsiniz. vakit içinde, birtakım durumlarda telaş ve depresyona niye olabilir. ötürüsıyla tüm bu meseleler birbiriyle ilişkilidir.

Demir eksikliğinin bir öbür kıymetli belirtisi yorgunluktur. vakit içinde, fizikî olarak yorgun hissetmek günlük rutininizi etkileyebilir ve hayal kırıklığı hislerine da yol açabilir. Bir araştırma, demir eksikliği olanlara destek verildiğini ve daha az yorgun hissettiklerini bildirdiğini ve ayrıyeten zihinsel sağlıklarında bir güzelleşme gösterdiğini gözlemledi.


DEMİR EKSİKLİĞİ İLE BAŞ ETMENİN YOLLARI

Ruh haliniz üzerinde bu kadar büyük tesire sahip demir eksikliği riskinizi azaltmanızı sağlayacak ipuçlarından kimileri;

1. Demir açısından varlıklı yiyecekleri tüketin: Yeşil yapraklı sebzeler, kabuklu yemişler, meyve ve yumurta yediğinizden emin olun. Mümkünse, diyetinize tavuk ve balık üzere vejeteryan olmayan yiyecekleri dahil etmeye çalışın.

2. Demiri emilimini artıran yiyecekler tüketin: Bedeninizin demiri emmesine yardımcı olmak için C vitamini açısından varlıklı yiyecekler tüketmeniz gerekir. Demirin emilmesine yardımcı olabilecek yiyecekler yemek son derece kıymetlidir. Bunun için beslenmenize C vitamini tarafından varlıklı besinler eklemelisiniz. Sistemli olarak amla yiyin. Ayrıyeten portakal ve limon üzere mevsimlik besinleri tüketin.

3. Fermente besinleri tüketin: Fermantasyon süreci, bir besinin demir de dahil olmak üzere besinleri emmeye yardımcı olma yeteneğini geliştirmeye yardımcı olabilir. Bu niçinle, filiz ve başka fermente besinler üzere besinler tüketin.

4. Yemekten daha sonra bir saat çay ve kahve tüketmeyin: Çay ve kahve üzere içecekler bedenin demiri emme yeteneğini azaltabilir. Bu niçinle bu cins içecekleri yemekle bir arada tüketmekten kaçının. Ayrıyeten çay/kahve ve öğünler içinde bir saat boşluk bırakın.