Göbek yağını eritmeye yardımcı 6 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
992
0
1
Göbek yağı fazlaca fazla olan insanlarda kalp krizi ve kardiyovasküler hastalık riski daha yüksektir. Risk, yağı temel olarak karın bölgesinde bulunmayan, lakin bedene dağılmış şahıslara göre yüzde 20’ye kadar daha fazladır.

Olağan beden kitle indeksi olan, fazla kilolu olarak kabul edilmeyen, fakat göbek yağına sahip olan bireyler bile, çok kilolu lakin daha uygun bir yağ dağılımı olan bireylere göre iki kat daha fazla mevt riskine ve daha kısa hayat beklentisine sahiptir.


GÖBEK YAĞI niye BU KADAR TEHLİKELİ?

Göbek yağı, visseral yağ yahut abdominal yağ olarak da isimlendirilir. Çok tehlikelidir zira bununla birlikte iç organları da çevreler, şimdi tüm hastalıkların ana sebebi olan kronik inflamatuar (iltihaplanma) süreçleri tetikler ve metabolik bozukluklara niye olabilir.

Etkilenenlerin birden fazla, insülin direncinden ve yüksek kan şekeri seviyelerinden ve ayrıyeten kan lipid seviyelerinde bir artıştan ve ötürüsıyla genel olarak yüksek tansiyon ve kalp damar hastalıkları üzere daha yüksek hastalık riskinden muzdariptir.

tıpkı vakitte, antrenmanla bir arada diyet değişikliği ile göbek etrafındaki yağlar azaltılabilir. Antrenman (özellikle tartı çalışması) ve sağlıklı beslenmeye ek olarak, göbek yağını azaltmada tesirli olduğu gösterilen birtakım besinler vardır.

İşte göbek yağını azalttığı bilimsel çalışmalarla kanıtlanmış 6 besin.


HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

Yanlışsız diyet yağını seçmek, göbek yağı açısından büyük bir fark yaratabilir. Mümkünse organik olarak yetiştirilmiş yüksek kaliteli sızma hindistan cevizi yağı kullanmalısınız. Orta zincirli yağ asitleri, göbek yağının parçalanmasına yardımcı olabilir.

Malezya Bilim Üniversitesi’nde (Sains University Malaysia) yapılan bir çalışmada, 20 kilolu deneğin bel etrafı, diyetlerine 4 hafta hindistan cevizi yağı ekledikten daha sonra ortalama 2.86 santimetre azaldı.

Öteki bir çalışmada, günde 50 dakika yürüyüş yapan ve soya fasulyesi yağı yahut hindistancevizi yağı alan 20 ila 40 yaşları içindeki 40 bayan incelendi. 12 hafta daha sonra, her iki küme da daha düşük bir beden kitle indeksine sahipti, lakin hindistan cevizi yağı kümesi, göbek bölgesindeki yağ kaybına işaret eden daha küçük bir bel boyutuna sahipti. Ayrıyeten soya fasulyesi yağı kümesinde kolesterol düzeyinin de kötüleştiği görüldü.


KURKUMİN

Zerdeçalın etken unsuru kurkumindir. kuvvetli bir antioksidandır, antienflamatuar (iltihap önleyici) özelliklere sahiptir ve bazal metabolizma suratını artırarak güç tüketiminin artmasını ve ötürüsıyla beden tartısının azalmasını sağlayabilir.

2019 yılında 21 çalışmayı inceleyen bir meta-analizde, tertipli kurkumin alımı (500 ila 2400 mg) kararında beden yükü azalırken, bel etrafının de inceldiği görülmüştür. Zerdeçalın kurkumin içeriği yaklaşık yüzde 3 civarındadır.


GREYFURT

Greyfurtlar epey sağlıklı meyvelerdir. Greyfurta acımsı tadını veren hususlar, kuvvetli antioksidanlardır ve iltihap önleyici özelliklere sahiptirler.

Greyfurt ayrıyeten göbek bölgesindeki yağ kaybına yardımcı olabilir. Bir çalışmada, iştirakçilerden 6 hafta boyunca her ana öğünde günde üç kere yarım pembe greyfurt yemeleri istendi. Greyfurt yemeyen denetim kümesiyle karşılaştırıldığında, çalışma iştirakçileri bel etraflarından ortalama 2.45 santimetre kaybetti.

Greyfurtun ayrıyeten sistolik kan basıncını (büyük tansiyon) yaklaşık 3,2 mmHg düşürdüğü görüldü. Greyfurtların ilaçların tesirlerini ve ötürüsıyla yan tesirlerini artırabileceğini unutmayın.


YEŞİL ÇAY

Yeşil çay, polifenoller (kateşinler) kümesinden epey ölçüde bitki unsuru içerir. Bu hususlar, tertipli yeşil çay tüketimiyle biroldukça sıhhat faydası sunar.

Yeşil çaydaki kateşinler (en çok üzerinde çalışılan; EGCG, epigallocatechin gallate) kansere karşı muhafaza sağlar, artritte faydalıdır, hafızayı geliştirmeye yardımcı olur ve fibroidler için terapötik olarak kullanılır. Bunlar yeşil çayın özelliklerinin yalnızca küçük bir kısmıdır.

Yeşil çay , bilhassa göbek yağını parçalamak kelam konusu olduğunda , kilo vermeye de yardımcı olur. Kateşinler güç metabolizmasını hızlandırır ve bu biçimdece yük ve beden yağ yüzdesini azaltır. Bilhassa göbek yağı ve bedendeki organları çevreleyen yağlar, kateşinler açısından varlıklı yeşil çay yahut yeşil çay özlerine güzel karşılık verir.

Fazla kilolu 182 yetişkin üzerinde yapılan bir çalışmada, 90 gün boyunca aşağıdaki içeceklerden yahut içecek kombinasyonlarından biri verildi:

Denetim Kümesi: Günde 30 mg kateşin ve 10 mg kafein içeren 2 denetim içeceği.

Küme 1: 1 denetim içeceği ve 1 porsiyon kateşinler açısından ekstra varlıklı yeşil çay (günde 458 mg kateşin ve 104 mg kafein)

Küme 2: 2 porsiyon kateşin açısından güçlü yeşil çay (468 mg kateşin, 126 mg kafein)

Küme 3: 2 porsiyon kateşinler açısından ekstra güçlü yeşil çay (886 mg kateşin, 198 mg kafein).

Küme 3’te, denetim kümesine kıyasla karın yağında değerli bir azalma vardı ve bel etrafı de neredeyse 2 cm azaldı. Yeşil çaydaki kuru hususun yüzde 40’ını kateşinler oluşturur.


BİTTER ÇİKOLATA

Kakao, antioksidanlar açısından son derece zengindir. Yüksek kakao içeriğine (en az yüzde 70) sahip rastgele bir çikolata da öyledir. Yeşil çayda olduğu üzere, kakaodaki antioksidanlar içinde polifenoller, mesela flavanoller, epikateşin ve prosiyanidinler bulunur.

44 diyabet hastası ile yapılan bir klinik çalışmada, bir küme 8 hafta boyunca günde 30 gr bitter çikolata alırken, denetim kümesine hiç çikolata verilmedi. Çikolata kümesinde bel etrafı ortalama bir santimetrenin biraz altında azaldı, beden yağ yüzdesi azaldı ve yağsız beden kütlesi arttı.

Yağsız beden kütlesi, kas kütlesini ve öteki her şeyi (yağ hariç) yani organları, beden suyunu vb. içerir. Bitter çikolatanın nizamlı tüketiminde kan basıncının da kıymetli ölçüde düştüğü görüldü.


D VİTAMİNİ

Biroldukca ülkeye göre güneş alan ülkemizde bile biroldukça insan D vitamini eksikliği çekmektedir. Bu eksiklik, fazla kilolu şahısların kilo verememesinin sebeplerinden biridir.

Ek olarak, D vitamini eksikliği karında ve iç organlarda yağ depolanmasını tetikler. Araştırmalar, bir kişinin ne kadar fazla göbek yağına sahipse, D vitamini düzeyinin o kadar düşük olduğunu ve daha az kas kütlesine sahip olduğunu aslına bakarsan göstermiştir.

40 yaş civarında, 171 iştirakçi ile gerçekleştirilen denetimli bir çalışmada, sistemli olarak 16 hafta boyunca 350 mg kalsiyum ve 100 IU D vitaminini zenginleştirilmiş meyve suyu üzere bir içecekle alan bireylerde, karın yağının kıymetli ölçüde azaldığı görüldü.

D vitamini almadan evvel kesinlikle düzeyinizi ölçtürün, akabinde gerekli kişisel dozu almaya çalışın. Desteklerin her vakit besinler yahut güneşten elde edilen D vitamini üzere tesir etmeyeceğini bilin.