Günlük gerilimi direktörün 10 tesirli yolu

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,324
0
1
Gerilim birden fazla vakit kaçınılmazdır. Lakin doğal ömür döngüsünü yaşamasına müsaade verirseniz onunla bir ortada var olabilirsiniz.

Gerilim, bir dereceye kadar uygundur ve bedenimiz gerilim hormonlarıyla doludur lakin gerilim döngünüz hiç bitmediğinde, bedeniniz acı çekmeye başlar. Gerilim biraz öfke üzeredir. Öfke pek beğenilen bir his değildir, fakat kıymetli bir gayeye hizmet eder, adalet hissimizi korur ve bizi onu ihlal etmek isteyen insanlardan korur.

Bir emel olmadan devam eden öfke bir problemdir, lakin ya haksız bir durumda bir öfke nöbeti ile karşı karşıya kalırsanız? Bu duyguyu bastırmak için ivedi etmemeliyiz, aksi takdirde bize söylemek istediği kıymetli bir şeyi kaçırma riskiyle karşı karşıya kalırız.


GERİLİM DÖNGÜSÜNÜ TAMAMLAYIN

Durum gerilime misal; uygun bağlamda ortaya çıkması bizi koruduğuna dair değerli bir ikazdır. Tehlikeye verdiğimiz reaksiyon, kısa periyodik gerilimden kurtulmamıza yardımcı olmak için düzgün tasarlanmıştır. Örneğin, bir aslan tarafınca kovalanmak üzere. Aslan gördüğünüzde bedeniniz adrenalin, kortizol ve glikojen ile dolar ve kendi hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olacak davranışa öncülük edebilmeniz için her şey hazırlanır.

Gerilim reaksiyonu tamamlandıktan daha sonra yani aslandan kaçtığınızda ne olur? Bunu etrafınızdakilerle kutlayabilir yahut yatağa geri dönebilirsiniz. Yaptığınız fizikî bir şeyler, bedeninizde biyokimyasal olarak ortaya çıkar ve bu aktivite bedeninize inançta olduğunuzu gösterir. Gerilime artık gereksinim olmaz ve döngü tamamlanır.


GÜNLÜK GERİLİMİ DİREKTÖRÜN TESİRLİ YOLLARI

Ne olursa olsun, çağdaş dünya bize insanların daha evvel karşılaşmadığı diğer gerilime niye olan faktörler (stresörler) sunuyor. Günümüzün stresörlerinin birden fazla kaçınılmazdır. Sabah işe giderken iş yetiştirme telaşı yahut trafik sıkışıklığı, evet senaryolar bir aslan kadar tehlikeli değildir, fakat yüksek seviyede gerilime niye olabilirler. Daha da berbatı, bu cins gerilim kaynakları bize döngüyü tamamlamak için tıpkı fırsatı sunmaz. senelerca süren tamamlanmamış etkin gerilim reaksiyonları döngüsüyle yürüyoruz ve bu mevzuda bir şeyler yapmamız gerekiyor.

Bir gerilim birikimi fark ederseniz ve bu durumda ne yapacağınızı merak ediyorsanız, işte gerilim döngünüzü barışçıl bir bitmiş oldurmenin kesin yolları:

Hareket Edin

Spor salonuna gitmenize gerek yok (gerçekten sevdiğiniz bir şey değilse), lakin hareketli bir hayat usulü sürmek değerlidir. Yürümek, koşmak, yüzmek, hatta çığlık atmak ya da bir yastığa vurmak işinizi bakılırsabilir. Sorun şu ki, bedeninizi kullanmanız gerekiyor. Gerilim fizikî olduğu için, fizikî aktivite birden fazla durumda gerilimli döngülerin sonudur. Bedenimiz bir makbuz doldurmanın yahut kişilerarası çatışmaları gerçekçi müzakerelerle çözmenin ne manaya geldiğini bilmiyor. Lakin zıplamanın ve sallanmanın ne olduğunu fazlaca yeterli biliyor.

Üretici Olun

Bir şeyler örmeyi, boyamayı, müzik söylemeyi yahut yazmayı sever misiniz? Bunu yapın. Araştırmalar, yeni bir şey üretmek üzere yaratıcı bir şey yapmaya başlar başlamaz, pek mantıklı olmasa da bedenimizdeki kortizol düzeyinin düşmeye başladığını gösteriyor.

Gülün

Biriyle gülebildiğiniz vakit içinder bilhassa kıymetlidir. Kahkaha, içimizde tuttuğumuz tüm hisleri özgür bırakmanın ve söz etmenin bir yoludur. Gergin kahkahalar gerilime karşı en sağlıklı reaksiyon olmayabilir, lakin bedenimizin uyaranlarla nasıl savaştığını gösterir.

Ağlayın

Ağlamak kapsayıcıdır ve yalnızca çocukların ayrıcalığı değildir. Ağlamak, gerilimi azaltmak için bedenimizin en doğal araçlarından biridir. Gözyaşlarınızdan utanmamak ve onlara bir çıkış yolu sunabilmek değerlidir. Bu niçinle, biraz ağlamak istiyorsanız, hislerinizi özgür bırakın, bu sizin için daha kolay olacaktır.

Sarılın

Niyetlerinizi yalnızca romantik bir sarılma aksiyonuyla sınırlamayın. Yalnızca size sıkı sıkıya sarılmak isteyen birini bulun; bu bir arkadaş, anne, yeğen olabilir. Fizikî bağlanma, bedeninizin daha evvel bedeninizde gizlenen tehlike hislerini kovalayabilen itimat hormonlarını salmasına yardımcı olur.

Derin Nefes Alın

Üsttekilerin hepsinin uygunsuz olduğu durumlar vardır. İş gününün ortasında ofistesiniz ve tahminen de burası ağlayabileceğiniz, gülebileceğiniz yahut meslektaşlarınızla kucaklaşabileceğiniz yer ve vakit değil. Bu durumda, beş saniye boyunca yavaşça nefes alın, nefesinizi beş saniye daha tutun ve on saniye boyunca nefes verin. Bu uygulamanın yalnızca birkaç dakikası sonunuzu sakinleştirebilir ve savaş ya da kaç gerilim reaksiyonunu tamamlayabilir. Markette kasada kuyrukta, trafik sıkışıklığında ve iş gününün geriliminde bunu çarçabuk yapabilirsiniz.

Olaylara Dışarıdan Bakın

sıradan bir ruhsal numara: Kendiniz hakkında bir sinema izliyormuşsunuz üzere, olanlara dışarıdan bakın. Uzmanlar, bu sıradan kendi kendine ara koyma uygulamasının depresyon ve anksiyete semptomlarını azalttığını ve beynin bilişsel fonksiyonlarını geliştirdiğini belirtiyor. Gerilimli bir durumdayken dikkatinizi öbür objelere çevirin; pencereden dışarı bakın, dışarıdaki sesleri dinleyin yahut masanın üstündeki kalemleri sayın.

Müzik Dinleyin

Gürültü hudut sistemini tesirler. Stresliyseniz, bir durum yahut konuşma hakkında kaygılıysanız, ek gerilim faktörlerini ortadan kaldırmaya çalışın. Kimi durumlarda, kendinizi mazur bakılırsabilir ve nefes almak ve kendi hislerinize konsantre olmak için öbür bir odaya gidebilirsiniz. Durum müsaade veriyorsa, kendiniz için sağlam bir art plan oluşturun; sizi düzgün hissettiren bir müzik açın. En sevdiğiniz müzik, çeşidi ne olursa olsun endorfin oluşum sürecini başlatacak, klasik, sakin müzik ise rahatlamanıza yardımcı olacak. Araştırmalar günlük yarım saat rahatlatıcı müzik dinlemenin kalp hastalarında bile yüksek tansiyonu azalttığını ve taşikardi riskini büüyk oranda düşürdüğünü gösteriyor.

Renk Terapisini Kullanın

İspanyol Granada Üniversitesi, beyaz ve mavi LED’li bir odada bir çalışma yaptı. Deney 12 iştirakçi içeriyordu. Sonuçlar, mavi ışıkların altında ortalama bir dakika ortasında kalp atış suratının, tansiyonun ve odaklanmanın olağana döndüğünü gösterdi. Beyaz lambalar altında bu süreçler üç buçuk dakika kadar sürdü. Sonuç: Maviyi arayın. Dizüstü bilgisayarınızın ekranında gökyüzüne yahut fotoğraflara bakıyor olmanız farketmez, sakinleşmenize yardımcı olur.

Meşgul Olun

Odağınızı gerilim etkeninden başka faaliyetlere kaydırmak kıymetlidir. Çok az insan hudut gerginliği anında spor salonuna gitme fırsatına sahiptir, lakin ofisten yahut meskenden ayrılmadan sıradan şeylerle meşgul olabilirsiniz. Daha da uygunu, aksiyona ruhsal imalar ekleyin; çöpü atın ve dolapları düzenleyin. Bu, hayal kırıklığını besbelli biçimde azaltacak ve sizi endişelendiren sorunun tahliline gereksiz hisler olmadan yaklaşmanıza yardımcı olacaktır.

Bedenimiz ruh halimizi büyük ölçüde tesirler. Bedeniniz sizsiniz. Ruh hali, beyninizin ürettiği gerçek kimyasallara bağlıdır. Bu yüzden gerilimli yansılardan vazgeçip devam etmeyi bekleyemeyiz. Gerilimin hissedilmesi ve tamamlanması gereken bir döngü olduğunun farkına varmak, gerilimin işini nasıl yapması gerektiğini anlamak için büyük bir adımdır.