Hamilelikte ruh sıhhatine uygun gelen 7 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,282
0
1
Hamilelikte besin yalnızca fizikî beslenme için değil, bununla birlikte duygusal ve zihinsel beslenme için de kritik bir rol oynar. Bu faktörlerin her ikisinin de bir kişinin hayat kalitesi ve refahı üzerinde uzun vadeli bir tesiri vardır. Azamî besinsel yarar sağlayan kimi şahane yiyecekler vardır. Vitaminler, mineraller ve antioksidanlarla doludurlar. Ayrıyeten, memnunluk, memnuniyet ve heyecan hissiniz olsun, olumlu hisleri yükselten hormonlarınızı artırmada değerli bir rol oynarlar.


1. SAFRAN

Gebeler için besinler listesindeki birinci unsur safrandır. Ruh hali dalgalanmalarının üstesinden gelmeye yardımcı olur ve düzgün hissetme faktörünü güzelleştirir. Sıhhate yararlarından yararlanmak için bir bardak ılık süte yaklaşık 2-3 tel ekleyin.


2. OMEGA-3 YAĞ ASİTLERİ

Omega-3 yağ asitleri, kişinin bedeni tarafınca üretilmeyen, ruh halini uygunlaştırıcı temel besinlerden biridir. Bu yağ asitlerini yeteri kadar alabilmek için somon, sardalya, hamsi üzere yağlı balıkların haftada iki sefer buharda ya da fırında pişirilmiş formlarda tüketilmesi yararlı olacaktır. Ceviz, chia tohumu ve keten tohumu üzere vejetaryen kaynaklardan da alabilirsiniz.


3. PROBİYOTİKLER

Probiyotikler, en hayli sindirim sağlığındaki rolleriyle bilinirler ve ayrıyeten hamilelik sırasında ruh hali değişimleriyle başa çıkmaya yardımcı olurlar. Fermente besin, taze lor üzere çeşitli probiyotikler ve ayran, turşu ve kefir üzere besinler tüketmek anne adaylarına yardımcı olabilir.


4. TAM TAHILLAR

Rafine edilmemiş tam tahıllar, hamilelik sırasında ruh halinizi denetim altında tutmak için fazlaca kıymetli olan B vitaminleri, B1, B5, B6 ve B12’nin hayati kaynaklarıdır. Yulaf, esmer pirinç, darı ve tam buğday üzere tam tahıllar rafine tahıllara tercih edilmelidir.


5. ÇİKOLATA

Çikolata dediysek tabi ki bu, bitter çikolata olmalı. Haftada bir yahut iki kere yüksek oranlı bitter bir versiyon tüketmek gerilim hormonu kortizol ve gerilimle ilgili öteki hormonları azaltarak annenin kendini yeterli ve memnun hissetmesini sağlar.


6. PAPATYA ÇAYI

Bir fincan şekerli içeceği sıcak ve yatıştırıcı bir papatya çayı yahut rastgele bir bitki çayı ile değiştirmeye çalışın. Bu ferahlatıcı içecekte doğal olarak oluşan muhakkak bir bileşenin gebe bayanlarda ruh hali değişimlerini güzelleştirdiğine inanılıyor. Günde bir bardak bu çayın içilmesi duygudurum bozukluklarını hafifçeletir.


7. D VİTAMİNİ

Halk içinde güneş ışığı vitamini olarak bilinen D vitamini, anne adaylarının ruh halini büyük ölçüde etkileyen serotonin seviyelerinin artmasından sorumludur. Güneşe maruz kalma birincil kaynaktır, lakin bunun haricinde yumurta sarısı, mantar, soya sütü ve portakal suyu üzere güçlendirilmiş yiyecekler bile sorunun üstesinden gelmeye yardımcı olabilir.