Kalp sıhhati için en güzel 10 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,324
0
1
Dünya çapında bir numaralı mevt sebebi olan kalp ve damar hastalıkları, katiyen bir salgın haline geldi. Biroldukça kronik sıhhat sıkıntısında olduğu üzere, ömür stili ve diyetten genetik duruma kadar kalp ve damar ile ilgili hastalıkların gelişmeninde rol oynayan biroldukça faktör vardır.

Kimi faktörler denetimimiz haricinde olsa da, son araştırmalar kalp dostu besinleri diyetimize dahil etmenin tesiri hakkında etkileyici sonuçları ortaya çıkardı. Rafine karbonhidratlar, şeker ve fruktoz içeren tatlandırıcılar üzere kalp sıhhati için kaçınılması gereken biroldukça yiyecek varken, kalbiniz için faydalı olan biroldukça yiyecek de vardır.

Kalbiniz için yeterli olmayan yiyecekleri atlamak ve kalp dostu yiyeceklere tabağınızda yer açmak, kardiyovasküler sıhhatiniz için hayli büyük bir adım olabilir.

İşte kalp ve damar sıhhati için en düzgün 10 besin:


YAĞLI BALIK

Somon, sardalya ve uskumru üzere yağlı balıklarda bol bol bulunan anti-inflamatuar (iltihap önleyici) omega 3 yağ asitlerinin kalp sıhhatini olumlu istikamette etkilediği biroldukça farklı çalışmada gösterilmiştir. Eikosapentaenoik asit (EPA) ve dokosaheksaenoik asit (DHA) , deniz mamüllerinde bulunan, iltihabı azaltmaya ve yüksek trigliserit düzeylerini düşürmeye yardımcı olan fazlacalu doymamış uzun zincirli yağ asitleridir.

Değişik bir biçimde, bilhassa DHA’nın, kardiyovasküler sıhhate katkıda bulunan iki faktör olan HDL (iyi kolesterol) düzeylerini arttırdığı ve trigliserit düzeylerini azalttığı gösterilmiştir.

Uzmanlar, haftada en az iki porsiyon omega 3 bakımından güçlü besin tüketimini tavsiye ediyor.


KUŞKONMAZ

Kuşkonmaz, fazlaca az kalori sağlamasının yanı sıra fazlaca ölçüde vitamin, mineral ve antioksidan unsur sağlayan bir sebzedir.

Kalbi koruyan en yeterli besinlerden biridir zira kan pıhtılarını önlemeye ve ötürüsıyla kan basıncını düşürerek, tansiyon düzeylerini dengelemeye yardımcı olurlar. Yeterli bir lif deposudur, LDL (kötü kolesterol) ve trigliserit düzeylerinin azaltılmasına katılan temel bir besindir.


SIZMA ZEYTİNYAĞI

Sızma zeytinyağı, kalp dostu beslenme programı olan Akdeniz diyetinin temel taşlarından biridir. Klinik araştırmalar, kalp ve damar sıhhati yararlarının, zeytinyağında bulunan beta karoten üzere biyoaktif bileşiklerin ve karotenoidlerin bir kararı olabileceğini göstermiştir. Bu kuvvetli antioksidanlar, kardiyovasküler sıhhatin bozulmasına yol açabilecek iltihabı azaltmaya yardımcı olur.

Sızma zeytinyağında bol bol bulunan tokoferoller ve polifenollerle birleştirilmiş tekli doymamış yağ asitleri, damarları sağlıklı tutmak için kusursuz bir kombinasyondur. Tekli doymamış yağ asitleri, trigliserit düzeylerini düşürmeye yardımcı olurken, antioksidanlar, sağlıklı biçimde çalışması için gereksinim duydukları besinleri sağlayarak damarlar üstündeki yükü azaltabilir. Kalp dostu bu yağı en sevdiğiniz yemeklerin üzerine gezdirmek, lezzet algınız kadar bedeninizi da besleyebilir.


DOMATES

Birfazlaca tarife eklenecek kusursuz bir tada sahip olmasının yanı sıra domates, yüksek kolesterol ve damar tıkanıklığı riskini azaltan bir cins antioksidan olan kusursuz bir likopen deposudur. Ayrıyeten dolanımı güzelleştirmek ve toksinlerin varlığını azaltmak için kanın temizlenmesini destekleyen A ve C vitaminlerini de içerirler.

Domateslerde bulunan likopenin yüksek konsantrasyonlarının felç riskini azaltabileceği çeşitli araştırmalarda gösterilmiştir. Domatesleri pişirmek, çiğ olanlara kıyasla sindirim sırasında daha biyofaydalı hale getirebilir.


KETEN TOHUMU

Bu küçük ancak kuvvetli tohumlar, kardiyovasküler sıhhat için çok büyük işler yapıyorlar. Antik çağlardan beri beşerler tarafınca tüketilen keten tohumu, dünya çapında kültürler tarafınca diyet ve tıbbi emellerle kullanılmıştır. Bu lif açısından varlıklı tohumlardaki çözünür lif, kolesterol düzeylerinin düzenlenmesinde rol oynar ve LDL’yi düşürür.


AVOKADO

Bu lezzetli meyve, günlük olarak diyete dahil edilebilecek en güzel yiyeceklerden biridir. bol bol E vitamini ve omega 3 yağ asitleri içerir. beraberinde, makus kolesterolü azaltmak için ülkü olan, sirkülasyon sıhhatinin büyük bir yardımcısıdır.


SARIMSAK

Dünya çapında bir epeyce kültür tarafınca sevilen ve çokça kullanılan sarımsak, kalp hastalıklarını uzak tutmanın sıradan bir yoludur. Sarımsak ve kükürt içeren bileşikleri üzerinde çeşitli klinik deneyler ve çalışmalar yapılmıştır.

Sarımsak, kan basıncı, kandaki yağ düzeyleri ve kan şekeri konsantrasyonu üzere kardiyovasküler hastalıklar için risk faktörlerini azaltır.


ISPANAK

Ispanaklar besin açısından pek ağırdır. Ispanakta bulunan nitratların, bedende nitrik okside dönüştürüldüğünde, kan basıncını düşürdüğü gösterilmiştir. Salatalardan çorbalara ve ortadaki her şeye bir avuç dolusu ıspanak eklemek kolaydır. Artık daha fazla yeşillik yemek için bir sebebimiz daha var.


BROKOLİ

Bu turpgiller zerzevatı, damar ve kemik sıhhatini destekleyen iki besin hususu olan K vitamini ve kalsiyum içerir. Ayrıyeten, yüksek tansiyon ve kolesterol düzeylerini düzenlemeye yardımcı olan yeterli ölçüde lif içerir.


YABAN MERSİNİ

Yaz aylarında taze meyvelerden daha yeterli bir şey var mı? Böğürtlenden çileğe ve yaban mersinine kadar polifenoller, besinler ve liflerle dolu bu küçük meyveler, kardiyovasküler hastalık riskini azaltmaya yardımcı olur. Tertipli meyve tüketiminin, LDL’yi azalttığı ve bedendeki toplam antioksidan konsantrasyonunu artırdığı gösterilmiştir.

Bilhassa yaban mersini, antioksidan tesirleriyle gelişmiş kardiyovasküler sıhhatle ilişkilendirilen antosiyanin ismi verilen bir polifenol bakımından zengindir. Yalnızca yaz aylarını beklemeyin; dondurulmuş meyveleri de en sevdiğiniz tanımlara mükemmel bir biçimde ekleyebilir yahut tek başlarına tüketebilirsiniz. Akşam yemeğinden daha sonraki tatlı ikramlarını, besin açısından varlıklı, kalp dostu meyvelerle değiştirin.