Kanser riskini azaltan 8 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Yediklerimiz sıhhatimizi büyük ölçüde tesirler ve kalp hastalığı, diyabet ve kanser üzere kimi hastalıkların riskini azaltabilir.

Araştırmalar, beslenme ile kanser gelişimi içinde kuvvetli bir irtibat olduğunu ve biroldukca besinin kanser hücrelerinin büyümesini durdurabilen ve onlar üzerinde toksik tesir yaratabilen yahut onları öldürebilen faydalı bileşikler içerdiğini göstermiştir.

Bunlar, kıymetli besinler açısından varlıklı ve bedenimiz için şahane olan son derece sağlıklı besinlerdir.

İşte kanser riskini azaltabilen 8 besin.


BROKOLİ

Brokoli fazlaca sağlıklı bir besindir ve bedelli vitamin ve mineraller içerir. kuvvetli antikanser özelliklerine sahip bir bileşik olan kusursuz bir sülforafan deposudur. Çok sayıda çalışma, bu bileşiği içeren besinlerin sistemli tüketiminin kimi kanser riskini azaltabileceğini göstermiştir. Brokoliyi haftada en az birkaç defa diyetinize ekleyin.


ORMAN MEYVELERİ

Yaban mersini, ahududu ve çilek üzere meyveler, antosiyaninler açısından zengindir. Antosiyaninler antioksidan özelliklere sahip olan ve kanser riskini azaltabilen bitki pigmentleridir. Birtakım araştırmalar, diyete orman meyveleri dahil etmenin insan sıhhati üzerinde olumlu bir tesiri olabileceğini ve kanser hücrelerinin büyümesini azaltabileceğini göstermiştir. Meyveler kusursuz bir atıştırmalıktır ve smoothie olarak yahut yoğurtla da tüketilebilirler.


TARÇIN

Tarçının güzelleştirici özellikleri eski vakit içinderdan beri bilinmektedir ve sıhhate sayısız yararı olduğu kanıtlanmıştır. Kan şekeri düzeylerini dengeleyebilir, kilo vermeye yardımcı olabilir ve bedendeki iltihabı hafifçeletebilir. Birtakım araştırmalar tarçının kanser hücrelerinin yayılmasını da azaltabileceğini göstermiştir. Araştırmalar tarçının kanser hücreleri için toksik olduğunu ve onları öldürdüğünü göstermiştir. Günlük diyetinize 1 çay kaşığı tarçın eklemek, kanseri ve öteki hastalıkları önlemede yardımcı olabilir. Sabah kahvenize yahut meyve salatanıza tarçın ekleyebilirsiniz.


KURU YEMİŞLER

Araştırmalar, tertipli kuru yemiş tüketiminin muhakkak kanser tiplerinin riskini azaltabileceğini göstermiştir. Badem yahut kaju üzere kuru yemişler pahalı besinler ve sağlıklı yağlar içerir ve epey doyurucudur, bu niçinle atıştırmalık olarak şahane bir seçimdir ve çok kilo ile uğraş eden beşerler için düzgün bir seçimdir. Lakin kruu yemişlerin kalorisi devasa yüksekliktetir. Bu yüzden istikrarlı tüketilmelidirler ve işlenmemiş kuru yemişler tercih edilmelidir.


ZEYTİNYAĞI

Zeytinyağı, Akdeniz diyetinin temelidir ve insan sıhhatine biroldukça yararı ile bilinir. Birfazlaca çalışma, artan zeytinyağı alımının kansere karşı korunmaya yardımcı olabileceğini bulmuştur, bu niçinle günlük diyetinize dahil ettiğinizden emin olun. Bir salataya ekleyebilir yahut et, kümes hayvanları yahut balık için soslarda kullanabilirsiniz.


ZERDEÇAL

Zerdeçal, sıhhat özellikleri hakikaten mucizevi olan son derece bedelli bir öbür baharattır. Zerdeçalın ana bileşeni kurkumindir. Kurkuminin iltihap önleyici, antioksidan ve kanser önleyici tesirleri vardır. En uygun sonuç için günlük 1-3 gram öğütülmüş zerdeçal tüketmek gerekir. Çeşitli yemeklerde baharat olarak kullanılabilir ve karabiberle kusursuz sarfiyat.


SARIMSAK

Sarımsağın doğal bir antibiyotik olduğunu ve insan sıhhatine faydalarının hakikaten etkileyici olduğunu epey sık duymuşsunuzdur. Çok sayıda çalışmanın gösterdiği üzere kanser hücrelerini öldüren etkin bir bileşen olan allisin içerirler. Bir çalışma, nizamlı olarak sarımsak, soğan ve pırasa yiyen şahısların kansere yakalanma riskinin epeyce daha düşük olduğunu bulmuştur. Allisin’e ek olarak sarımsak ayrıyeten C vitamini, B6, selenyum, magnezyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve flavonoidler içerir. Çeşitli hastalıkları önlemede kuvvetli bir rolü vardır, bu da günlük diyetimize sarımsak ekleyerek bedenin hastalıklara karşı direnmesine yardımcı olabileceğimiz manasına gelir.