Kimi besinler başınızı ağrıtabilir

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,309
0
1
Baş ağrısı epey yaygın bir sorundur. Nüfusun yüzde 90’ından fazlası ömürleri boyunca baş ağrıları çekecektir. Ve tetikleyicilerin listesi uzundur: Gerilim, uykusuzluk, uzun periyodik açlık ve birtakım yiyecek ve içecekler.

Birtakım yiyecek ve içecekler, herkeste olmasa da baş ağrılarına niye olabilir. Ancak bu, onlardan büsbütün kaçınmanız gerektiği manasına gelmez, bilakis, tüketimlerini azaltmak için sizi etkileyenleri belirlemeniz gerekir.

Migren dünyada en yaygın görülen sıhhat problemlerinden biridir ve dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 16’sını tesirler. Migren, çeşitli besinlerin alımı da dahil olmak üzere birden çok sebebi olabilen karmaşık bir olgudur. Çok migren ataklarının haricinde, yediğimiz yahut içtiğimiz makul şeylerle daha direkt alakalı olabilen daha az şiddetli diğer baş ağrıları da pek yaygındır.

Belli eserlerde değerli ölçülerde bulunan kimi reaktif bileşiklerin bedene girmesi niçiniyle az yahut fazlaca alerjik hassaslık ve makul bir genetik faktörlerle bir arada baş ağrıları yaşanabilir.

Sık sık baş ağrısı çekiyorsanız, aşağıdaki unsurları diyetinizden çıkarmayı deneyin. Güzelleşme fark ederseniz, cürümlünün kim olduğunu aslına bakarsanız biliyorsunuzdur.


HİSTAMİN AÇISINDAN VARLIKLI HER ŞEY

Migreni tetikleme mümkünlüğü en yüksek olan yiyecekler histamin açısından varlıklı olanlardır.

Birtakım beşerler, histamini metabolize etmekten sorumlu enzim olan diamin oksidaz (DAO) eksikliğine sahip oldukları için bu maddeyi hakikat bir biçimde metabolize etmekte kuvvetlik çekerler. Bu, kan sirkülasyonundaki konsantrasyonunun artmasına yol açar ve bu da baş ağrısı üzere semptomların ortaya çıkmasına yol açar.

Âlâ metabolize edilmezse histami oluşur ve ağrıya yol açar. DAO eksikliği olan şahısların, bu hususlara hassas olduklarından, histamin (ve tiramin üzere öbür vazoaktif aminler) içeriği yüksek besinlerin tüketimini kısıtlayarak baş ağrılarını hafifçeletebilecekleri bilinmektedir.

Histamin ve Tiramin Kaynakları

– Kürlenmiş peynirler,

– Çikolata,

– Alkollü içecekler (özellikle kırmızı şarap ve bira),

– Soğuk etler,

– Konserve, tütsülenmiş yahut marine edilmiş balıklar,

– Lahana turşusu ve soya türevleri üzere kimi fermente sebzeler,

– Ispanak

– Yer fıstığı ve ceviz üzere kimi kuru yemişler.


KAHVE VE ÇAY DA niye OLABİLİR

Birtakım yatkın şahıslarda kahve ve çay da baş ağrısına niye olabilir, lakin bu durumda hatalı bu içeceklerde bulunan kafeindir.

Kafein, iki ucu keskin bir kılıç vazifesi görür, zira çok tüketimi baş ağrısına niye olabilirken, hem de migren sırasında yahut migren atağının çabucak başında ağrının azalmasına yardımcı da olabilir.

Bunun sebebi kafeinin serebral damarların vazokonstriktör (damarları daraltan madde) bakılırsavi görmesidir.


KATKI UNSURLARINA KARŞI DİKKATLİ OLUN

Birtakım işlenmiş besinlerde bulunan katkı hususları de migreni tetikleyebilir.

Monosodyum glutamat, birkaç bilimsel çalışmanın gösterdiği üzere, baş ağrısı oluşturma yeteneğine sahip katkı hususlarından biridir. Bu bileşik, öncesinden pişirilmiş yemekler, ticari et suları ve soslar, suyu alınmış hazır çorbalar üzere birfazlaca işlenmiş eserin hazırlanmasında kullanılan bir lezzet arttırıcıdır.

Kollayıcı bakılırsavi goren ve ekseriyetle et türevlerinde (sosis yahut jambon gibi) ve kurutulmuş balıkta bulunan katkı hususları olan nitritler ve nitratlar da baş ağrısına niye olabilir. Ispanak, pazı üzere yeşil yapraklı sebzeler, doğal olarak nitrat içerir.

Aspartam üzere birtakım yapay tatlandırıcılar da baş ağrılarına niye olabilir.


DİYETİNİZİ AYARLAYIN

Baş ağrılarını önlemek için tetikleyici olarak fonksiyon gorebilecek besinlerden kaçınmanın yanı sıra, diyetin kâfi ve istikrarlı olması değerlidir.

Sistemli bir programa uymak ve menüyü gün boyunca 3 saatten çok yemek yemeden geçmesine müsaade vermeden 5-6 öğüne bölmek, kan şekerini sabit tutabilmek ve bu biçimdece kan şekerinde ani düşüşleri önlemek için epey değerlidir. Bu değerlidir zira hipogliseminin (düşük kan şekeri seviyeleri) semptomlarından biri baş ağrısıdır.

Ayrıyeten kâfi ölçüde sıvı alınması (günde yaklaşık sekiz bardak su içilmesi) ve bilhassa biroldukça katkı unsuru içeren işlenmiş besinlerden mümkün olduğunca uzak durulması tavsiye edilir.

Migren sıklığını ve yoğunluğunu azaltmada rol oynadığı klinik çalışmalarda gösterilen B2 vitamini (riboflavin) bakımından varlıklı besinlerin tüketimi de kıymetlidir. Süt ve süt eserleri, etler, kepekli tahıllar ve yeşil yapraklı sebzeler uygun ölçüde B2 vitamini içerir.

Magnezyum alımı da kâfi olmalıdır. Bu mineralin düşük düzeyleri, bilhassa hassas bayanlarda menstrüasyon ile bağlı olanlar olmak üzere, artan migren riski ile ilişkilendirilmiştir. Magnezyum bilhassa badem ve ceviz olmak üzere kuru yemişlerde, kepekli tahıllarda, baklagillerde, balıklarda ve birçok zerzevat ve meyvede bulunur.