KOAH’dan korunmanın en tesirli 5 yolu

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,054
0
1
Salgın daha sonrası periyotta sıhhat konusunda daha şuurlu olmak, sizin ve ailenizin sağlıklı bir ömür stili sürdürebilmesi için mecburî hale geldi. Bundan muzdarip olanlar üzerinde uzun vadeli bir tesiri olabilecek Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı (KOAH) dahil olmak üzere makul sıhhat meselelerinin ciddiyetini artık gözden kaçırmamalıyız.

KOAH, akciğerlerden hava akışını engelleyen ve en yaygın olanı nefes almada zorluk olmak üzere çeşitli semptomlarla bağlantılı inflamatuar bir akciğer hastalığıdır. Başka kıymetli semptomlar hırıltı, inatçı kuru öksürük, göğüs enfeksiyonları, göğüste sıkışma ve yorgunluktur. KOAH’dan muzdarip bireylerin kalp meseleleri, akciğer kanseri ve başka ilgili durumlar üzere değerli sıhhat hastalıklarına yakalanma talihleri daha yüksek olabilir.

İşte, akciğerlerinizi sağlıklı ve KOAH’tan uzak tutmak için sizin ve ailenizin benimseyebileceği birtakım tedbirler;


1. SİGARAYI BIRAKIN

Sigara içmek çoklukla tüm teneffüs sorunlarının temel sebebi haline gelir. Tertipli sigara içenler ekseriyetle belli bir süre boyunca birtakım yahut öbür teneffüs sorunlarını geliştirme eğilimindedir. Bu alışkanlığı büsbütün durdurmak, ciğerlerinizin durumunu ve ötürüsıyla solunumunuzu büyük ölçüde güzelleştirecektir.


2. NEFES ANTRENMANLARI ÖĞRENİN

Nefes idmanları akciğer kapasitemizi artırmaya yardımcı olabilir. Yoga yapmak, bu idmanları daha derinden anlamanıza yardımcı olurken, beraberinde zindeliğinizi de korur. Yoga yapmaya vaktiniz yoksa, yolda giderken ya da televizyon izlerken bile uygulanabilecek kolay ve tesirli nefes tekniklerini öğrenebilirsiniz.


3. GERİLİM DÜZEYİNİZİ YÖNETİN

Kendinizi ruhsal olarak denetim altına almak, sizi bu cins sıhhat problemlerinden tek başına kurtarabilir. Yüksek gerilim düzebir daha sahip olmak derde yol açar. Kendinizi rahat tutmak, hastalık insidansını azaltmanın kusursuz bir yoludur.


4. MESKENDE HAVA KALİTESİNİ ARTIRIN

Kirliliğin yalnızca dışarı adım attığınızda sizi etkilediği bir kent efsanesidir. Konutlarımızdaki hava kalitesi, ikamet ettiğiniz bölgeye bağlı olarak ekseriyetle tehlikeye girer. Konutunuzdaki hava kalitesi hakkında sizi bilgilendirecek ve kirli havanın dışarı atılmasına yardımcı olacak en kaliteli hava temizleyicileri bugün mevcuttur.


5. NİZAMLI ANTRENMAN YAPIN

Fizikî antrenmanlar kasları güçlendirir ve sizi zinde ve sağlıklı meblağ. Birden fazla gün yürümek yahut yüzmek üzere 20-30 dakikalık aerobik antrenman yapın ve bunu üç günlük bir saatlik kuvvet idmanı ile birleştirin.