Kolajen kaybına niye olan 4 alışkanlık

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Yaşlanma doğal bir müddetç bulunmasına ve bedeninizde kimi değişikliklerin fark edilmesi pek olağan bulunmasına karşın, süratli yaşlanma ömür kalitenizi epey süratli bir biçimde azaltabilir. Yaşlanma belirtilerinin olması gerekendilk evvel ortaya çıkması sıhhat problemidir.

Birçok kişi görünümü, ruh halini ve ömür kalitesini etkileyen tek faktörün yaş olduğunu düşünür. Lakin durum bu biçimde değildir. Sizi daha süratli yaşlandırabilecek dört ölümcül faktör vardır. Bunu önlemek için, mümkün olan en kısa müddette tedbir almak gerekir.

Birçok doku, bilhassa cilt, saç, tırnaklar, eklemler ve kaslar bedende en bol bulunan protein olan kolajen ile yakından bağlıdır. Bedene yapı ve biçim veren ve her şeyin yerli yerinde olmasını sağlayan temel yapı materyalidir.


KOLAJEN EKSİKLİĞİNİN ORTAYA ÇIKARDIĞI SIKINTILAR

Kolajen eksikliğinin biroldukça olumsuz kararı vardır. Ciltte sarkma, sarkık yanaklar, geçirgen bağırsak duvarı, ağrıyan eklemler, saçın incelmesi ve kırılgan tırnaklar kolajen eksikliğinin en yaygın olumsuz neticelerindan bazılarıdır.

Bu güzel olmayan sonuçlardan kaçınmak isteyen herkes, günlük alışkanlıklarını mümkün olan en kısa müddette değiştirmelidir.


KOLAJEN KAYBINA niye OLAN ALIŞKANLIKLAR

Artan kolajen kaybına niye olabilecek ve fizikî görünümünüzü, özgüveninizi ve ruh halinizi olumsuz tarafta etkileyen 4 ana alışkanlık vardır.

Alışkanlık 1: sıradan şeker tüketmek

Kan sirkülasyonunda epey fazla şeker olması sıhhat üzerinde olumsuz bir tesire sahiptir, hem de görünümünüzü de tesirler. Kolajen, şekerin tesiriyle bedende en hayli tehlike altındaki moleküllerden biridir. Şeker, yapısını ve fonksiyonunu büyük ölçüde zayıflattığı kolajene yapışır. Bu, siz farkında bile olmadan yaşlanma sürecini daima olarak hızlandırabilen glikasyon sürecidir.

Alışkanlık 2: Çok güneşe maruz kalma

UV ışınları, görünümünüzü ve sıhhatinizi etkileyen en ölümcül ve en tehlikeli faktörlerden biri olarak kabul edilir. Güneşe maruz kalmak fotoyaşlanma sürecini hızlandırır ve tehlikeli sonuçlar tedavisi güç olduğunda görünür hale gelir. Başlangıçta, beden özgür radikallere muvaffakiyetle direnir. Fakat vakit içinde, ölçüleri kuvvetli bir biçimde artar ve savunma kalkanı baskı altında tesirini yitirir. Sonuç olarak hür radikaller, kolajen dahil olmak üzere birfazlaca proteine saldırır ve hasara yol açar. Bu, güneşe çok maruz kalan şahısların kuru ve gözle görülür biçimde daha yaşlı bir cilde sahip olmasının ana sebebidir.

Alışkanlık 3: Berbat alışkanlıklar

Sigara içmek, bedeninizi ve cildinizi sözün tam manasıyla yok eden ve onu epeyce daha yaşlı hale getiren bir alışkanlıktır. Ayrıyeten nikotin bedendeki kan akışını olumsuz tesirler ve hücrelerin süratli yenilenme için gerekli unsurları almasını pürüzler ve kolajen sentezini yavaşlatır. Öte yandan alkol tüketimi de görünümünüz için güzel olmayan sonuçlar doğurabilir. Sonuçlar bilhassa uzun mühlet alkol tüketiminde tehlikelidir, zira alkolün A vitamini üzerinde olumsuz bir tesiri vardır ve bu da kolajen oluşumunu yavaşlatır.

Alışkanlık 4: Temel amino asitlerin eksikliği

Kolajen kaybını etkileyen en yaygın faktör, kolajen oluşumunda gerekli olan temel amino asitlerin eksikliğidir. Diyetinize somon, kırmızı et, tavuk ve yumurtayı dahil ederseniz, kolajen üretimine olumlu tesir edebilirsiniz. Süratli ve çağdaş ömür şekli niçiniyle istikrarlı ve çeşitli beslenmenin ne kadar değerli olduğunu unutuyoruz. Ek olarak, besin kalitesi yıldan yıla büyük ölçüde düşüyor ve bu niçinle bedenin gerekli tüm besinleri alması daha da zorlaşıyor. Bu niçinle kolajen eksikliği pek sık görülen bir durum olarak ön plana çıkıyor. Sağlıklı kolajen üretimi ve genel sıhhat için kâfi ve istikrarlı bir diyet epey değerlidir.