Marakeş’te bir yürüyüş: Bir örümceğin koridor ağı

DoruKisrak

Member
6 Kas 2020
393
0
16
Yılan oynatıcısının boynuzlarının uğultusu sizi başlangıç noktanıza yönlendirecek: Jemaa El Fna. Medine’de – Marakeş’in doğduğu eski mahalle – bu açık hava, karnaval tarzı pazar, müzisyenler ve sanatçılar bir yana meyve suyu tezgahları, restoranlar ve hediyelik eşya dükkanlarıyla doludur.

Bu 3,5 kilometrelik yürüyüşe çıkmadan önce yanınıza su ve güneş kremi almayı unutmayın (bu Fas şehrinde yaz sıcaklıkları 45 santigrat derecenin üzerine çıkabilir); cildinizin çoğunu kapatan giysiler (açık giysiler giymeyi caydıran İslami toplumlarda iki kat yararlıdır); ve yönünü kaybetme isteği. Central Park’ın neredeyse iki katı büyüklüğündeki eski şehir, görünüşe göre dışarıdan gelenlerin kafasını karıştırmak için tasarlanmış geniş bir koridorlar ağıyla çevrili.


İyi bir strateji, iyi bilinen anayolları takip ederken aynı zamanda cazip kapılardan geçmek veya ara sokaklardan aşağı kaymak için yeterli zamanı sağlamaktır. Yoldan sapmamak önemlidir. Katı programlar belirlemek aptallıktır. Ortak noktayı kaçırıyorsanız, düzgün bir harita sizi alışılmış yola geri döndürecektir.


Djemaa El Fna’dan Marakeş’in birçok kişiliğini ortaya çıkaran büyüleyici bir rota, Rue Riad Zeitoun el-Kadim’e giden beyaz at nalı kemerinden başlıyor. Arnavut kaldırımlı engebeli yolda güneye doğru ilerlerken, her adımda duyusal uyarımla karşılaşacaksınız. Takırdayan katır arabalarının ve Arap pop müziği çalan portatif radyoların sesleri kokulara karışıyor – taze pişmiş ekmek, kirli kanalizasyon, gülsuyu kokuları ve baharatlar.


Küçük dükkanlar ve yalnız tüccarlar mallarını sergiliyor: palmiye ağaçlarından örülmüş sepetler, altın argan yağı şişeleri, renkli taşlarla işlenmiş gümüş takılar. Birçok kişi yere kadar uzanan kaftanları veya kapüşonlu djellaba cübbelerini giyer. Bol miktarda spor kot pantolon, spor ayakkabı ve tişört de göreceksiniz.


Cadde, kafeler ve kalabalıklarla dolup taşan, palmiyelerle çevrili Place des Ferbltiers’e açılıyor. Güney kapısına gidin ve şimdi gezinmek için huzurlu bir yer olan 16. yüzyıldan kalma muhteşem bir harabe olan El Badi Sarayı’nın (70 dirhem giriş veya yaklaşık 6,85 $) yükselen siperlerine hayran kalın. Leylekler şehir surlarındaki yuvalarından aşağı bakarken, taş yollar, tahta kaldırımlar ve mozaik karo zeminler sizi batık bahçelerden ve gömülmemiş, yıkık odalardan geçirir.


Rue Bahia Bab Mellah boyunca doğuya doğru ilerlerken sağınızda konutların bulunduğu caddeleri geçeceksiniz. Derb Talmud Tora adlı yol, 1492’de Moors’un yenilgisinden sonra İspanya’dan kaçan birçok Yahudi mülteciyi barındırmak için 15. yüzyılda inşa edilen Mellah’ın eski Yahudi mahallesine götürür. (Marakeş’te sadece yaklaşık 100 Yahudi kaldı.) Yolun yarısında tonozlu bir mescit ve hoş bir avluya sahip bir sinagog ve müze (giriş 10 dirhem) olan Slat Lazama var. Birkaç blok doğuda, beyaz yatay mezar taşlarından oluşan unutulmaz bir deniz olan Yahudi Mezarlığı var.


Mellah’tan kuzeye dönüp Rue Djane Ben Chegra’ya ve ardından Rue Laarassi’ye doğru yürüdüğünüzde kuaför salonları, eczaneler ve makine atölyeleri açılır. Bu yerleşim bölgesi, Medine’de 100.000’den fazla insanın yattığını, çalıştığını, okuduğunu ve ailelerini büyüttüğünü hatırlatıyor. Elektrikli testerelerin, gümbürdeyen el arabalarının ve Arapça’nın Fas lehçesi olan Dariya’daki okul çocuklarının çığlıkları yüksek aşı boyası duvarlarda yankılanıyor.

Sidi Boulabada caddesi boyunca doğuya ve sonra Bab Ahmad caddesi boyunca tekrar kuzeye zikzak çizerseniz, harap el arabalarında ve ciyaklayan tavuklar, derisi yüzülmüş kuzular, kasalar dolusu domates, kutularca salatalık satan ve sırlanmış yapışkan hamur işleri satan müşteri kalabalıkları bulacaksınız. ballı Skuterler kalabalığın içinde arılar gibi vızıldar. Kenara atlamaya hazır olun.


Çeşmeden Rue Tachenbacht’a doğru sağa dönün ve kendi kapalı gıda pazarına doğru yürüyün. Hemen ötesinde, solda dikey bir sokak medinenin başka bir boyutuna açılıyor. Rue Bin Lafnadek’in batısında dolaşırken, djellabas ve kaftanların yerini tasarımcı güneş gözlüklerine ve New Balance spor ayakkabılarına bıraktığı için İspanyolca, İtalyanca, İngilizce ve en önemlisi Fransızca konuşan insanları duyacaksınız. Sanat galerileri, tasarım mağazaları ve moda butikleri şık kreasyonlarla parlıyor. Bu, geleneksel zanaatkarların ahşap oymacılığından metal işçiliğine ve cam ev eşyası tasarımına kadar çeşitli zanaatlar icra ettiği medine ve çarşıların uluslararası tasarım sahnesinin sınırıdır.


Maison de la Photographie de Marrakesh (50 dirhem) ideal bir dinlenme yeridir. Restore edilmiş eski malikane, Fas’ın tarihi fotoğraflarını sergiliyor ve gölgeli çatı terası, dinlenme ve ferahlık sağlıyor. Nane yapraklı limonata (dirhem 16) ve domates soslu köfteli köpüren tagine (dirhem 80) sizi yolculuğunuzun bir sonraki ayağına hazırlayacak.


Mesafe: 2,2 mil

Zorluk: Basitçe

Gitme zamanı: İki saat, oyalanmak için zaman bırakın

Çocuklar için iyi: Evet