Mide bulantısına uygun gelen 5 yiyecek

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,323
0
1
Mide bulantısı müthiş bir histir. Öğürme, mide bulantısı ve iştahsızlık halinde gelebilir. Bu his, mide bulantısının en yaygın kararı olan kusma ve ishale bile yol açabilir. Ne yazık ki mide rahatsızlığından dolayı yemek yemek aklından geçen son şey olabilir. bu biçimde durumlarda çabucak ilaç içme fikrini başınızdan atın ve doğal prosedürlere başvurun.

Bulantı semptomlarını hafifçeletmeye yardımcı olabilecek yiyecekleri keşfederek midenizi rahatlatmaya ne dersiniz? İşte, mide bulantısı hissettiğinizde yemeniz gereken yiyecekler;


1. NANE

Nanenin sindirim sistemini rahatlatıcı tesiri vardır. Nanede bulunan doğal yağlar, bağırsakları rahatlatır ve sindirim sistemindeki gazı giderir. Ayrıyeten bağırsak spazmlarını giderir, şişkinliği, ishali azaltır ve mide bulantısını tedavi eder. Mide bulantısını tedavi etmek için ya taze nane yaprağı çiğneyin ya da bir fincan nane çayı için.

2. ZENCEFİL

Zencefil, mide bulantısını azaltmaya yardımcı olabilecek fitokimyasallar ve fitobesinler içerir. Bulantınız olduğunda zencefilli bir çay içmek şikayetlerinizi büyük ölçüde azaltacaktır. Zencefili belirli ölçüde tüketmeye ve çoka kaçmamaya itina gösterin

3. ELMA PÜRESİ

Elma püresi, mide bulantısı ve ishali olan beşerler için tanınan bir besindir. İyi bir karbonhidrat deposudur ve mideniz için nazik bir içeriğe sahiptir. Bu niçinle mide bulantısını gidermeye yardımcı olabilir. Ayrıyeten, ishale bağlı mide krampları yaşıyorsanız kesinlikle elma püresi tüketin.

4. LİMON SUYU

Limon suyu, içerdiği nötrleştirici asitler niçiniyle mide bulantısını tedavi etmek için mükemmel bir tahlildir. Suya taze sıkılmış limon suyu eklemeyi deneyin ve gün boyunca yudumlayın. Mide bulantısı kabızlıktan kaynaklanıyorsa limonlu ılık su içmek bağırsaklarınızı uyarabilir.

5. HİNDİSTANCEVİZİ SUYU

Hindistan cevizi suyu potasyum bakımından yüksektir ve bedeninizdeki fazla suyu temizleyebilir. Midede biriken ve bulantıya sebep olan fazla suyu da absorbe etme özelliği vardır. Mideyi rahatlatır, sindirimi kolaydır ve kabızlığı da önler. Hindistancevizi suyunu içerken yavaş yavaş yudumlamaya itina gösterin.


BULANTIYI ÖNLEMENİN YOLLARI

Ekseriyetle çok yemek yedikten daha sonrasında yahut birkaç saat ortasında mide bulantısı hissedebilirsiniz ve bu olağandır. Yemek yedikten daha sonra mide bulantısının niçinleri yavaşça ila şiddetli olabilir. Bu niçinle, öğünlerinizi vaktinde yiyin ve bir seferde fazlaca fazla yemeden küçük ve sık öğünlere sadık kalın, zira bu mide bulantınızı daha da kötüleştirebilir. İşte, mide bulantısını yönetmek için ipuçları:

– Lif bakımından varlıklı besinlerden kaçının,

– Birkaç büyük öğün yerine küçük, sık öğünler tercih edin,

– Beyaz pirinç, kraker ve kuru ekmek üzere sindirimi kolay yiyeceklere daha fazla odaklanın,

– Mide bulantısı hissediyorsanız, yemeyi sınırlayın ve sağlıklı sıvılar içmeye devam edin.

bu biçimdece mide bulantılarının önüne geçebilirsiniz. Lakin yüksek ateş ve şiddetli mide ağrısı üzere öbür önemli semptomlarla bir arada mide bulantınız var ise çabucak hekiminizi arayın.