Sıhhatiniz için faydalı hormonları harekete geçiren 9 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,038
0
1
Kan dolaşımınızda epey fazla yahut fazlaca az hormon olduğunda, hormonal dengesizliklerin gelişmesine niye olur. Muhtemelen hormonların bedenin işleyişinde değerli bir rol oynadığını esasen biliyorsunuzdur. Bu niçinle, küçük hormonal dengesizlikler bile sıhhatte genel bir düşüşe niye olabilir.

Hormonlar zati endokrin sistemdeki bezler tarafınca üretilen kimyasallardır. Çoklukla kan sirkülasyonundan dokulara ve organlara sarfiyatlar ve organlara ne yapacaklarını ve ne vakit yapacaklarını söyleyen iletiler iletirler.

Hormonlar, değerli bedensel süreçleri düzenlemek için mecburidir. Bu niçinle, hormonal bir dengesizlik fazlaca çeşitli beden işlevlerini etkileyebilir. Hormonlar metabolizmanın, kalp atış suratının, uyku döngüsünün, üreme döngüsünün, cinsel işlevin, genel büyümenin, fizikî gelişmenin, gerilim düzeyinin ve beden sıcaklığının düzenlenmesine yardımcı olur. Bu niçinle, hormonal bir dengesizlikten muzdarip olmak ekseriyetle eklem ağrısı, yorgunluk, yüksek tansiyon, baş ağrısı ve epeyce daha fazlası üzere semptomlara yol açabilir. İşte, hormonal dengesizliği yönetmenize yardımcı olacak besinlerden kimileri;


1. BADEM

Badem, kan şekeri düzeylerinin düzenlenmesinde yardımcı bir nazaranv görür. Uzun vadede, tip 2 diyabet geliştirme riskini azaltabilir. Ayrıyeten bedendeki berbat kolesterolü düşürmeye yardımcı olurlar. birebir vakitte, yüksek kalorili oldukları için tüketilen ölçünün denetimli olması gerekir.


2. AVOKADO

Avokado, dünyanın en sağlıklı meyvelerinden biri olarak kabul edilir. Sağlıklı yağlar ve lif açısından zengindir. Avokado, östrojen emilimini azaltır ve testosteron düzeylerini yükseltir. bununla birlikte kalp sıhhatini da düzgünleştirir. Avokado kalorisi yüksektir ve ölçülü tüketilmelidir. Her gün bir avokadonun dörtte birini yemek sıhhatiniz için faydalı olabilir.


3. BROKOLİ

Brokoli hormon istikrarımız üzerinde değerli bir tesire sahiptir. Bunun sebebi, bedenin östrojeni nasıl parçaladığı üstündeki tesiridir. Brokolinin bir öbür kıymetli ögesi da sülforafandır. Sulforaphane, kanser ve öteki hastalıkların tedavisindeki aktifliği niçiniyle geniş çapta araştırılmaktadır. Ayrıyeten yağlı karaciğer hastalığına yardımcı olur ve östrojeni metabolize etmek için kritik olan karaciğer detoksifikasyon yollarını arttırır. Brokoli ayrıyeten potasyum, kalsiyum ve magnezyum sağlar. Bunlar, kas fonksiyonelliğini artıran ve kemikleri güçlendiren birtakım değerli minerallerdir.


4. ELMA

Elma, bedendeki iltihabı azaltan bir antioksidan olan varlıklı bir kuersetin deposudur. Bu meyve yüksek tansiyonla savaşmaya yardımcı olur, kanser riskini azaltır ve viral enfeksiyonları uzak fiyat. Kalorisi düşük ve lif açısından güçlü olduğu kadar ağır beslenme sağladığı için kilo vermek için eksiksiz bir meyvedir.


5. KETEN TOHUMU

Günlük diyetinize keten tohumu eklemek sıhhatiniz için mükemmeller yaratabilir. Antioksidanlar, lif ve sağlıklı yağlar açısından epeyce zengindir. Keten tohumu, fazlaca ölçüde besin ve esansiyel yağ asitleri ile dolu olduğu için sağlıklı bir diyette uzun müddettir temel bir ögedir. Aslında, öğütülmüş keten tohumu epey fonksiyonludur ve tadı mükemmeldir.


6. YEŞİL ÇAY

Birden fazla insan yeşil çayın sayısız sıhhat faydası sağladığının farkındadır. birebir vakitte bedendeki metabolizmayı da hızlandırır. Yeşil çay, gerilim hormonu olan kortizol salınımını azaltan bir bileşik olan teanin içerir. Ayrıyeten iltihabı azaltan ve hastalık riskini azaltan antioksidanlara sahiptir.


7. YABAN MERSİNİ

Yaban mersini yalnızca hoş tada sahip olmasıyla değil, hem de yüksek antioksidan aktiviteye sahiptir. Sıhhatinizi uygunlaştırmak için haftada üç yahut dört fincan yaban mersini yiyin. Yaban mersini aslında kalp sıhhatini düzgünleştirmek, idrar yolu enfeksiyonlarını önlemek ve görüşü düzgünleştirmek üzere sayısız sıhhat faydasına sahiptir.


8. KABAK ÇEKİRDEĞİ

Kabak çekirdeği mükemmel bir magnezyum deposudur. Magnezyum, adrenal bezleri desteklemek ve gerilim düzeylerini düşürmek için C vitamini ve B5 vitamini ile bir arada çalışan anti-stres mineralidir. Ne yazık ki, gerilim magnezyum düzeyimizi tüketir. Bu niçinle, magnezyum düzeylerini korumak için kabak çekirdeğini tertipli olarak tüketmek değerlidir.


9. YUMURTA

Yumurta, hudut sisteminin işleyişi, beyin sıhhati, hafıza ve gelişim için gerekli olan nörotransmitter asetilkolini üretmemize yardımcı olan bir vitamin olan sağlıklı dozda kolin içerir. Yumurta, beyne yardım sağlayan anti-inflamatuar yağlar olan omega 3 yağ asitleri açısından pek zengindir. Zihin ve hudut sistemi sağlıklı olduğunda, kişi gerilimle daha uygun başa çıkabilir.