Sıvılardaki kalorilerin farkında olun

Meltem

New member
6 Haz 2021
992
0
1
Katı besinlerde epeyce çeşitli kalori aralıkları olduğu üzere sıvı besinlerde, yani içeceklerde de tam vardır. Birtakım içecekler düşük kalorili yahut kalorisiz olabilirken, kimileri ise tam bir kalori bombası olabilir. Bu niçinle, ne içtiğimize bağlı olarak farkında olmadan fazla kalori alma yanılgısına düşebileceğimizi her vakit aklımızda tutmalıyız.

Sıvıları dikkate almak, bilhassa günlük kalori ölçüsünün dikkate alınması gereken zayıflama hallerinde fazlaca faydalı olabilir. Artık şunu merak ediyor olabilirsiniz: Pekala, bu kadar kalorili içecekler nelerdir? İşte detaylar…


MEYVE SUYU TUZAĞI

İster meskende taze sıkılmış, ister paketli olsun, genel olarak meyve meyve sularının sağlıklı bir besin olduğunu düşünülür ve içerdiği kaloriler direkt göz gerisi edilir. Bir meyve suyunun, konutta taze sıkılmış olsa bile, bir şeker kaynağı olduğu unutulmamalıdır. Bu cins içecekler her vakit istikrarlı tüketilmelidir. Fazla tüketimi her durumda, kalori ve şeker alımında kıymetli bir artışa yol açar.


BÜYÜK DÜŞMAN: ALKOL

Ayrıyeten, berbat sıvı listesinin başında tüm biçimleriyle alkol gelir. Alkollü içeceklerle ilgili en berbat şey, yüksek güç alımlarında yatmıyor. 1 gr alkol yaklaşık 7 kalori veriyor. Yalnızca 1 kadeh kadar alkollü içecek 250 kalorinin üstünde bir enerjia alımına niye oluyor. Bunun dışında alkolün sıhhati bozduğu da onlarca araştırmada gösterilmiştir.


ATLET İÇECEKLERİNİN HEPSİ YETERLİ DEĞİL

Kalori içeriğinin görmezden gelindiği bir öteki ünlü içecek kümesi ise izotonik içeceklerdir. Atletler göz önüne alınarak gerekli gramajlarda sıradan karbonhidratlar içeren bu tıp içeceklerin profesyonel atletler üstündeki tesiri, idman daha sonrası toparlanmayı arttırmak için olağan bir genel popülasyonda tüketilmesiyle birebir olmayacaktır. Bu içeceklerin çoklukla şeker eksiz versiyonları vardır. Evvel şekerin görünmemesi gereken içerik listesine, akabinde beslenme tablosuna bakmalısınız.


YAZ KLASİKLERİ

Ayrıyeten, sıradan şeker açısından da varlıklı olan ve beden için ekstra kalori ve gereksiz besinler sağlayan gazlı yahut gazsız içecekleri aslına bakarsanız biliyorsunuz.

Artık, yılın bu vaktinde bu gazlı içeceklere bir de içine bol şeker eklenebilen aromalı kahveler ve buzlu içecekler ekleniyor: Hepsi lezzetli ve ferahlatıcı fakat kalori açısından çok yüksek oldukları için tüketilen ölçüsü göz önünde bulundurmak fazlaca büyük ehemmiyet taşıyor.


YETERLİ İÇECEKLER DE VAR

Üsttekilerin hepsini gördükten daha sonra, madalyonun öbür yüzünü gözden geçirelim. Artık, boş vakit içinderımızda bize eşlik edebilecek, lakin günü gereksiz kalori yahut sıradan şekerle doldurmayan, dost canlısı içeceklere odaklanıyoruz:

Su ya da sade soda, serinletici bir içecektir ve ikisi de 0 kalori içerir. Ayrıyeten âlâ ölçüde mineral sağlarlar.

Meyvelerle tatlandırılmış doğal sular da şahane bir seçenektir. Gününüzü biraz canlandırmak için buzlu çay üzere şeker eksiz içecekleri de tercih edebilirsiniz.

Doğal meyve suları içecekseniz, meyvenin tüm lifini koruyan smoothie yahut püre versiyonunu tercih edebilşir ve mesela biraz kırılmış buzla kıvam verebilirsiniz.

Sırrın ölçülü olduğunu, istikrarlı beslenmede epeyce radikal olmaya, bir şeyi büsbütün yasaklamaya gerek olmadığını ve ölçülü bir biçimde her şeyin tüketilebileceğini unutmayın.