Tavuk etinin 10 yararı

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,054
0
1
Halihazırda tavuk eti fiyatı, tadı ve faydalı özellikleri niçiniyle tüketici sepetinde yaygın olarak bulunmaktadır. Tavuk eti sağlıklı beslenmenin en değerli bileşenlerinden biridir. Yüksek kaliteli, kolay kolay sindirilebilir proteinler, vitaminler, amino asitler ve minerallerle dolu olan tavuk eti, bedende bilhassa protein istikrarı için hayli kıymetlidir.

Tavuk eti B vitaminleri açısından zengindir.Soğuk algınlığı durumunda bağışıklık sistemini destekleyen B6 vitaminidir ve B5 vitamini metabolizmada vazife alır. Tavuk suyu bedeni ısıtarak, vitaminlerle doyurarak ve bağışıklık sistemini harekete geçirerek soğuk algınlığının giderilmesine yardımcı olur. Ve düşük erime noktalı yağ, zayıflamış bir beden tarafınca kolay kolay emilir.

100 gram haşlanmış tavuk etinin besin bedeli şöyledir:

Kalori: 170 kcal

Karbonhidrat: 0 gr

Protein: 25 gr

Yağ 7.4 gr


TAVUK ETİNİN YARARLARI

Tavuk eti dünyada en epeyce tüketilen et tipidir. Ve bu yalnızca düşük fiyatı niçiniyle değildir. Tavuk, hem kendi kendine yeten bir besin eseri tıpkı vakitte biroldukça yemeğin bir kesimidir. tavuk eti A, C, E, B1, B2, B3, B5, B6 ve B9 vitaminlerini içerir.

Tavuk eti hafifçetir, protein oranı yüksektir ve yağ oranı düşüktür. Ayrıyeten biroldukca vitamin ve mineral sağlar. Bir tıp yağsız et olarak sınıflandırılır, fakat bunun için derisinin çıkarılması temeldir ve tavsiye edilir.

Besin İçeriği Çok Kıymetlidir

Proteinleri yüksek biyolojik pahaya sahiptir. Bu, bedenin üretemediği tüm temel amino asitleri ülkü ölçülerde sağladıkları manasına gelir. Kırmızı et ve öbür işlenmiş etlerden daha az doymuş yağ içerir. Ayrıyeten tavukta omega 6 ve omega 3 üzere yerleşik yağlar da öne çıkmaktadır. Lakin, bu tip kıymetler sırf ağılda yetiştirilen yahut zerzevat yemi ile beslenen örneklerde bulunur.

B kümesi vitaminlerin deposudur. Demir, çinko yahut selenyum üzere kimi mineralleri içerir. hem de kıymetli bir fosfor deposudur ve içerdiği sodyum neredeyse yok denecek kadar azdır.

Kolay Sindirilebilir Protein deposudur

Tavuk eti herkese tavsiye edilir. tıpkı vakitte, esansiyel amino asitlerin katkısı ve büyük sindirilebilirliği göz önüne alındığında, bilhassa sportmenler ve büyük fizikî aktiviteye sahip bireyler, yaşlılar, çocuklar ve ergenler için bilhassa kıymetlidir.

Protein, doku oluşturmak ve onarmak ve kas kütlesini korumak için gereklidir. Protein eksikliği büyüme geriliğine, kansızlığa, fizikî zayıflığa yahut bağışıklığın bozulmasına niye olabilir.

Kilo İdaresini Sağlar

Tavuk eti üzere yüksek protein sağlayan besinler, beden yükünün yönetilmesinde olumlu bir tesir yaratır ve kilo verme diyetlerine yardımcı olabilir.

Bugüne kadarki mevcut araştırmalar, daha yüksek protein alımının, tokluğu desteklediğini göstermektedir. Benzeri biçimde deliller, öğünlerde protein varlığının daha sonraki öğünlerde bir azalmaya yol açtığını vurgulamaktadır.

Kalp Sıhhati İçin Güzeldir

American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan bir makaleye bakılırsa, diyette tavuk, balık yahut kuru yemiş üzere öteki protein kaynakları, kırmızı etin yerine tüketildiğinde kalp hastalıkları riski azalmaktadır. Bu niçinle bu iki et tipini birbirinden ayırmak kıymetlidir.

Ayrıyeten tavuk, düşük yağ içeriği ile kırmızı et üzere kolesterolü berbat istikamette etkilemez. Kolesterol ve doymuş yağlar (kırmızı ve işlenmiş ette bulunur) tansiyonda, arteriyel disfonksiyonda yahut insülin direncinde rol oynar, kardiyovasküler hastalık için risk faktörleridir.

Hamilelikte Yeterli Bir Besin deposudur

Tavuk eti, kimi özel şartlarda diyetin kalitesinin güzelleştirilmesine katkıda bulunur. Bunlardan biri hamilelik ve emzirme devirleridir ve bu hem annenin tıpkı vakitte bebeğin sıhhatini etkileyebilir.

Kümes hayvanları, hamilelik ve emzirme periyodunda gerekli olan birtakım temel besinler için yeterli bir kaynaktır. Bunlar mesela B vitaminleri, oldukçalu doymamış yağ asitleri ve birtakım minerallerdir (demir ve fosfor).

Bağışıklık Sistemi ve Cilt Sıhhati

Çinko, bedenin düzgün çalışması ve sıhhat için gerekli bir eser elementtir. Bağışıklık sisteminin bakteri ve virüslerle savaşmasına yardımcı olur, protein ve DNA imali için gereklidir ve daha uygun yara güzelleşmesine katkıda bulunur.

Doğurganlık İçin Düzgündür

100 gram tavuk eti sperm ve yumurta kalitesini artırmaya yardımcı olan günlük B5 vitamini kıymetinin yaklaşık üçte birini içerir. Ayrıyeten tavuk etinde bulunan folik asit, hamilelik sırasında fetal gelişim üzerinde olumlu tesire sahiptir.

Ruh Halini Güzelleştirebilir

Tavuk, beynimizdeki serotonin (mutluluk hormonu) düzeylerinin artmasıyla irtibatlı amino asit triptofanı içerir. Tavuktaki triptofanın anında memnunluk hissine niye olacak kadar yüksek olmadığı bilinmektedir, lakin araştırmalar, başka diyet ve ömür şekli faktörleri ile birleştirildiğinde serotonin düzeylerini ve sıhhati artırabileceğini göstermektedir.

Kas-İskelet Sistemi

Tavuk, kemik ve kas inşa etmek için gerekli olan fosfor, kalsiyum ve protein açısından zengindir.

Tiroid İşlevini Güzelleştirebilir

Tavuk ayrıyeten bakır, krom, fosfor ve selenyum içerir. Uzmanlar selenyumun tiroid hormonlarının sentezi için gerekli olduğuna inanmaktadır. Ayrıyeten selenyum tiroid kanseri riskini azaltabilir.


SPOR DİYETİNDE TAVUK ETİ

Atletler ekseriyetle göğüs eti tercih ederler. Tavuk göğsü, bir tavuğun göğüs kasından alınan yağsız bir et modülüdür. Tavuk proteini de dahil olmak üzere proteinler, bedenin kas kütlesini müdafaasına yardımcı olur ve ayrıyeten bir kuvvet idmanı ile birleştirildiğinde kas oluşumunu dayanaklar.

Tavuk proteini eksiksiz bir amino asit deposudur. Beden, onları bilhassa atletler ve yaşlılar için kıymetli olan kas dokusu oluşturmak için kullanır. Araştırmalar ayrıyeten yüksek tavuk proteini alımının ve oburlarının kemik mineral yoğunluğunun korunmasına yardımcı olduğunu gösteriyor.

Bir yetişkinin protein alımı için yaklaşık 200 gram tavuk filetosu yemesi tavsiye edilir. Lakin bir kişi etkin olarak spor yapıyorsa oran artırılabilir. Aksi takdirde, beden protein açısından yetersiz kalacaktır. Neredeyse her vakit tavuk yiyebilirsiniz. Tipik olarak, sportmenler kasların büyümesi için antrenmandan daha sonrasında tavuk tüketir. Tavuk, neredeyse hiç karbonhidrat içermeyen düşük kalorili bir eser olduğundan, akşam yemeğinde bilhassa uygundur.


TAVUK ETİNİN ZİYANLARI

Lakin her cins pişmiş tavuk eti eşit değildir. Örneğin, kızarmış et yahut fast food tavuklar sıhhatsiz yağlar, karbonhidratlar ve kalori açısından yüksektir ve uzmanlar bu besinlerin alımını azaltmayı önerir.

Günlük diyetinizde bol bol et proteini bulunması, kalsiyum kaybına ve üriner sistem üzerinde yüke niye olur ve ayrıyeten kardiyovasküler hastalık ve kanser riskini artırabilir. Uzmanlar haftada 2-3 sefer et yemeyi ve yenen toplam kırmızı et ölçüsünü azaltmayı tavsiye ediyor. Daha yüksek protein alımı lakin ağır fizikî aktivite ile olabilir.

Ayrıyeten nugget üzere belli tavuk çeşitleri ağır biçimde işlenmiştir. Araştırmalar bu işlenmiş tavuk çeşitlerinin tüketiminin tip 2 diyabete, kardiyovasküler hastalık riskinin daha yüksek bulunmasına niye olabileceğini gösteriyor. İşlenmiş etler çok ölçüde sodyum ve başka esirgeyici unsurlar içerebilir.

Bilimsel ispatlar, sodyum alımını azaltmanın, bilhassa hipertansiyonu olan bireylerde kan basıncını düşürebileceğini gösteriyor. bununla birlikte, işlenmiş etlerdeki nitriller üzere kimi gözetici unsurların insan sıhhati üzerinde negatif tesirler bırakabileceği biliniyor.

şüphesiz bir epey kişi, soğuk algınlığı için tavuk suyunun düzgün olduğunu çocukluktan hatırlıyor, lakin çağdaş beslenme uzmanları bu dermanın hastalıklarla çabada tesirli olduğunu düşünmüyorlar. Tavuk suyu L-karnitin üzere yağ asitlerinin bedenimizdeki organlara taşınmasını sağlayan unsurlar içerir ve tesirli bir biçimde çalışmaya başlarlar. Lakin çağdaş dünyada, kümes hayvanlarını beslemek için elverişsiz şartlar niçiniyle, bu, eserin kalitesini ve faydalı özelliklerini etkileyebilir.

Kanatlı alerjileri azdır. Uzmanlar, kümes hayvanı alerjilerinin kırmızı et alerjileri kadar yaygın olduğunu düşünüyorlar (her ne kadar bir et cinsine alerjiniz var ise, başkasına alerjiniz olacağı manasına gelmez). kimi vakit yumurta alerjisi olan bireylerde kümes hayvanlarına karşı ikincil bir alerji gelişir. Bu durumlarda, semptomlar ekseriyetle pişmiş et yemekten çok çiğ etle temastan kaynaklanır.

Böbrek hastalığı olan şahıslar bilhassa büyük kesimler halinde, epeyce fazla protein yeme konusunda dikkatli olmalıdır.

Tavuğun ziyanlı kısmından bahsedecek olursak o da derisidir. Kanatlı yemlerinde çoğunlukla kullanılan (ve insan sıhhatine ziyanlı tesiri olan) antibiyotikleri biriktirir. Ayrıyeten yüksek sıcaklıklarda yağda kızartma sırasında oluşan epeyce ölçüde kanserojen kanser gelişmenine niye olabilir. Bu niçinle kızarmış yahut ızgara tavuk derisi muhakkak bir diyet yemeği değildir.


TAVUK ETİNİ BESLENMENİZE DAHİL EDİN

Tavuk eti besleyici ve hayli taraflı bir besindir. Bu niçinle hayvansal kaynaklı protein kaynaklarından biri olarak (balık ve yumurta ile beraber) kullanılması tavsiye edilir.

kuvvetli taraflarından tam olarak yararlanmak için ağır olarak yetiştirilmeyen ve tahılla beslenen tavukları (mümkün olduğunda) satın almak gerekir. Bunların daha yüksek kalitesi yalnızca beslenme profiline değil, beraberinde tat ve dokuya da yansır.

Satın alma sırasında soğuk zincirin kırılmaması, en kısa müddette buzdolabına konulması ve 1 yahut 2 gün ortasında tüketilmeyecekse derin dondurucuda koruma edilmesi gerekir. Bu sıcaklıkta yaklaşık 9 ay saklanabilir.

Son olarak, tek bir yiyeceğin bir diyeti sağlıklı bir beslenme tertibine dönüştürmediğini hatırlamak gerekir. Bu niçinle, tavuk eti alımının hem bitkisel birebir vakitte hayvansal öteki protein kaynaklarıyla birleştirilmesi tavsiye edilir. Ayrıyeten önerilen günlük ölçülere uyun ve sebzelere, meyvelere, tam tahıllara ve sağlıklı yağlara diyetinizde yer verin.