Yaraları daha süratli güzelleştirme gücüne sahip 9 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,054
0
1
Yaralarınızı güzelleştirmek için geçen müddete hiç dikkat ettiniz mi? Değilse, bu biçimde tam vakti, zira bağışıklığınızın ne kadar kuvvetli olduğunu anlamanıza yardımcı olacak. Ve her ihtimale karşı, yaralarınızın güzelleşmesi olağandan daha uzun sürerse endişelenmeyin. Yara uygunlaşmasını hızlandırmak için diyetinize kimi yiyecekler ekleyebilirsiniz.

Sebzeler, meyveler, protein açısından varlıklı kaynaklar ve sağlıklı yağlar üzere biroldukca besin, yaralarınızın güzelleşmesine yardımcı olur. Bunun sebebi, iltihabı azaltmaları, beyaz kan hücrelerinin üretimini teşvik etmeleri, bağışıklık sistemini iyileştirmeleri ve bedeninizin uygunlaşması için gerekli yakıtı sağlamalarıdır. İşte, diyetinize dahil etmeniz gereken yara uygunlaştırıcı besinler;


1. ZERDEÇAL

Zerdeçal, yaraların daha süratli güzelleşmesine yardımcı olan antiseptik ve antibakteriyel özelliklere sahiptir. Ayrıyeten yara ağrısını hafifçeletmeye yardımcı olur. Sütle içebilir yahut daha güzel sonuçlar için yaranıza bile uygulayabilirsiniz.

2. SÜT

Süt kalsiyum açısından zengindir, bu niçinle yara düzgünleşme sürecini hızlandırabilir. Sütün içerisinde bulunan büyümeyi teşvik eden hormonlar, yaraların daha süratli güzelleşmesine de teşvik eder.

3. FINDIK

Badem, ceviz, kenevir tohumu, ceviz ve ayçiçeği çekirdeği yaraların daha süratli güzelleşmesine yardımcı olur. Kuruyemişler ve tohumlar, güzelleşmeyi destekleyen bitki bazlı proteinler, vitaminler, mineraller ve sağlıklı yağlar sağlar. Ayrıyeten çinko, manganez, magnezyum ve E vitamini açısından da zengindirler. Antioksidan nazaranvi görürler ve bedendeki hücresel hasara karşı muhafaza sağlarlar.

4. TAVUK SUYU

Tavuk suyu magnezyum, kalsiyum, fosfor üzere çeşitli mineraller açısından zengindir. bununla birlikte eklem sıhhati için kusursuz olan kolajen açısından da zengindir. Yaraların daha süratli güzelleşmesine yardımcı olur ve bağışıklık sistemimizi güçlendirir.

5. MEYVELER

Meyveler, bedenin yaraları olağandan daha süratli iyileştirmesine yardımcı olan besinler ve bileşiklerle doludur. Kolajen üretimini uyararak yara güzelleşmesine yardımcı olan C vitamini açısından zengindirler. Ayrıyeten antioksidanlar içerirler ve anti-inflamatuar, antiviral ve bağışıklık destekleyici özelliklere sahiptirler.


6. SEBZELER

Sebzeler, bedeni güzelleştirmek için gerekli olan bir dizi vitamin ve mineral sağlar. Ayrıyeten güç veren ve kasların parçalanmasını önleyen karbonhidratlar içerirler. A vitamini, C vitamini ve lif bakımından zengindirler, bu da ağrı kesici ilaçların yaygın bir yan tesiri olan ve hareket kabiliyetini azaltan kabızlığı önlemeye yardımcı olur. Karnabahar, havuç, brokoli, dolmalık biber, patates, lahana ve brüksel lahanası üzere sebzeler yaraların daha güzel uygunlaşması için diyetlerine dahil edilebilir.

7. SAĞLIKLI YAĞLAR

Tüm yağlar makus değildir. Sağlıklı yağlar bedeniniz için fazlaca değerlidir, zira bedeninizdeki yara izlerinin görünümünü azaltmaya yardımcı olan E vitamini kadar güç de sağlarlar. Bu yağlar ayrıyeten bağışıklık sistemini güçlendirir ve enfeksiyon kapma talihini azaltır. Hindistan cevizi yağı, zeytinyağı, tohumlar, kabuklu yemişler ve avokado, sağlıklı yağların birtakım örnekleridir.

8. YUMURTA

Hekiminiz bir faydalanmadan daha sonra daha fazla yumurta yemenizi tavsiye etmiş olabilir. Bunun sebebi yumurtaların protein, A vitamini, E vitamini, B kompleksi, folik asit, kalsiyum, riboflavin, demir ve çinko içermesidir. Yalnızca bir yumurta size bir demet besin sağlayabilir. Bu niçinle yumurtalar en hayli güzelleşme evresindeyken yenir.

9. PROBİYOTİKLER

Probiyotikler bedenimiz için gereklidir. Yiyecekleri sindirmemize, zihinsel sıhhatimizi korumamıza ve enfeksiyonlarla ve her türlü mikropla savaşmamıza yardımcı olan sağlıklı bakterilerdir. Yaralandığımızda kimi vakit düzgün ve makus bakteriler içindeki istikrar bozulur ve mide bulantısı ve kabızlık üzere komplikasyonlara yol açar. Bu niçinle, probiyotikler bedenimizin makus bakterileri uzak tutmasına yardımcı olur.