Yazın yıpranan cildinizi yenilemek için 4 ipucu

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Yaz aylarında cildimiz makul hasarlara maruz kalabilir. Güneşlenmek, deniz tuzu, yüzme havuzlarından gelen kimyasal eserler ve hatta değişen alışkanlıklar ve diyet. Bütün bunlar cildi etkileyerek lekeler, kuruluk, pürüzlü alanlar üzere meselelere niye olabilir.

Tüm sıhhat hususlarında olduğu üzere yazın cilt üstündeki tesirleri şahıstan şahsa büyük farklılıklar gösterebilir. Kimi şahıslar etkilenmese de, kimileri biroldukca sorun yaşayabilir.

Bu muhtemel ziyanlar göz önünde bulundurarak, tatil dönüşü bedenimizin görsel bir değerlendirmesini yapmak en güzelidir. Kabuklu alanlar, dermatit yahut lekeler üzere kuruluğun ötesinde rastgele bir semptom gözlemlerseniz, özel bir teşhis ve tedavi için bir dermatoloğa gidin.


CİLDİ YENİLEMEK İÇİN 4 İPUCU

Orta dereceli tesirler grubundaysak, ağır tedaviye başvurmadan sorunu konutta çözebiliriz. Cildi canlandırmanın temel anahtarı, pul pul dökülme ve derin nemlendirme kombinasyonundan geçer.

İpuçlarına birlikte göz atalım:

Meyyit Hücreleri Çıkarmak İçin Peeling

Ortalama olarak her 21 günde bir cildin en dış katmanı yenilenir, meyyit hücreler düşer ve yenileri gelir. Yaz aylarında güneş yahut klor üzere dış etkenlerin saldırganlığı ile bu süreç değişebilir, hızlanır ve daha fazla meyyit deri kalıntısı biriktirir. Bu niçinle, Eylül ayında, bu hücreleri yok etmeye ve cildin terlemesine, daha yumuşak ve pürüzsüz bulunmasına yardımcı olan düzgün bir mesken üretimi peelinge başvurmak her zamankinden daha fazla tavsiye edilir.

Pekala, nasıl yapacağız? Çok sıradan, farklı cilt tiplerine uygun hayli sayıda peeling eseri var. Yalnızca bize en uygun olanı seçip haftada bir yahut iki kere duş sırasında uygulamamız gerekiyor. Bunu yapmak için, dirsekler üzere en pürüzlü bölgelere bilhassa dikkat ederek tüm bedenin derisini güçlüce ovmalıyız.

Cildi Yenilemek İçin Derin Nemlendirme

Ciltteki meyyit hücreler ve öbür kalıntılar ortadan kaldırıldıktan daha sonraki adım, cildi yumuşak, pürüzsüz ve sağlıklı tutmak için kâfi seviyede nem sağlamaktır. Her biri makul bir cilt tipine ve kullanmasına yönelik sayısız nemlendirici eser (hyaluronik asit, ferulik asit, retinol, resveratrol, C vitamini vb.) bulunur. Gereksinimlerimize en uygun olanı seçip cildimiz kaybettiği canlılığını geri kazanana kadar her gün kullanmamız gerekir.

En Güzel Bakım: Âlâ Alışkanlıklar Kazanmak

Yazın başlangıcında cildin pul pul dökülmesine ve nemlendirilmesine daha fazla bağlılık göstermek faydalı ve gereklidir. tıpkı vakitte, uzun vadede en kıymetli şey belli uğraşlar değil, şahsi bakım, yemek, antrenman ve dinlenme üzere sağlıklı alışkanlıklar ve rutinler oluşturmak ve sürdürmektir. Cildimiz hem fizikî tıpkı vakitte zihinsel sıhhatimizin gerçek bir yansımasıdır.

Muhtaçlık duyduğunda cilde ekstra nem vermek uygun bir uygulamadır. Doğal iç neme ve atık ve toksinlerin ortadan kaldırılmasıne yardımcı olmak için gereğince su içmenin yanı sıra, günlük olarak gerekli tüm besinleri sağlayan çeşitli ve istikrarlı bir diyet izlemek de epey güzeldir. Birebir şeyi kâfi dinlenme yahut idmanın cildin pürüzsüzlüğü ve sıkılığı üstündeki faydalı tesiri için de söyleyebiliriz. İnsan bedeni bir bütündür ve bu türlü ilgilenmemiz gerekir.

C ve A Vitamini Tüketimini Artırın

Araştırmalara bakılırsa, C vitamini, özgür radikallerin dokular üstündeki tesirini en aza indiren bir antioksidan tesire sahiptir. Ayrıyeten kolajen sentezine yardımcı olur ve cilde üze sıkılık ve elastikiyet kazandırır.

A vitamini de kolajen sentezinde katılır ve ciltte yaşlanma belirtilerini önler.

C vitamininin en uygun kaynakları içinde portakal, mandalina, greyfurt, kivi, ananas, çilek ve daha biroldukça taze meyve, limon, kırmızı ve yeşil biber, roka, maydanoz, marul üzere yeşillikler, taze kuşburnu, Brokoli, lahana ve ıspanak bulunur.

En yeterli A vitamini kaynakları içinde ise karaciğer, balık yağı, süt, tereyağı, yumurta, böbrek, peynir, yoğurt, ıspanak, maydanoz, mercimek, pırasa, brokoli, pazı, kabak, havuç, patates, kavun, kırmızı biber, greyfurt, bezelye ve karpuz bulunur.