Zihinsel dayanıklılığı muhafazanın kanıtlanmış 6 yolu

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Zihinsel sıhhati korumak genel sıhhatin en kıymetli adımıdır. Bunu yapmanın 6 bilimsel temelli yolu vardır. Son aylarda akıl sıhhatinin nasıl korunacağı sorusu, her zamankinden daha fazla insanların başında ve araştırma alanlarında yer aldı.

Bu artış, bir fazlaca şeyin denetimimiz haricinde olduğu bir salgın vaktinde zihinsel dayanıklılığın kıymetine işaret ediyor. Yeni bir belirsizlik yılına girdiğimiz bu günlerde zihinsel olarak nasıl sağlam kalacağınızı merak ediyorsanız, zihinsel sıhhatinizi günlük olarak muhafazanın 6 yolunu deneyebilirsiniz.


KENDİNİZE KÜÇÜK ZORLUKLAR KOYUN

Uzmanlar yeni bir spor amacı kazanmak yahut yeni bir lisan öğrenmek üzere günlük zorluklar belirlemenin dayanıklılık ve zihinsel güç oluşturmanıza yardımcı olacağını söylüyor.

Kendimize koyduğumuz küçük pürüzleri aşma konusunda ne kadar hayli tecrübeye sahip olursak, gelecekteki meselelere karşı dirençli kalmaya o kadar yeterli hazırlandığımızı gösteren araştırmalar vardır.

Bu günlük zorluklar, başa çıkma yeteneğimize olan itimat hissimizi ve inancımızı de artırabilir.


HAREKET EDİN

Bütün gün ekran karşısında oturmak zararsız üzere görünse de yeni bir araştırma, epeyce uzun müddet oturmanın zihinsel sıhhate ziyan verebileceğini gösteriyor.

Araştırma, önerilen 30 dakika yahut daha fazla günlük antrenman yapan şahısların bile günde 8 saatten çok oturduktan daha sonra daha yüksek gerilim ve daha düşük ruh hali ve genel sıhhat düzeylerine sahip olduğunu buldu.

Bu çalışırken bile küçük molalar vererek yürüyüşler yapmak yahut en azından bir bilgisayarın önünde epey uzun müddet oturmaktan vazgeçmek için bir niçindir.


SAĞLIKLI BESLENİN

Bağırsak ve beyin içindeki temas gerçektir ve araştırmacılar artık birtakım besinlerin zihinsel sıhhati güzelleştirebileceğini bilimsel olarak da söyleyebiliyorlar.

Uzmanşar, beyin sıhhatini destekleyen vitaminler, yağ asitleri ve sağlıklı yağlardan oluşan karışımları niçiniyle koyu yeşil yapraklı sebzeler, zeytinyağı, meyveler ve deniz mamüllerinin alımını tavsiye ediyor.

Bir zihin-beden kontağı kurmak için daha fazla efor sarf etmek için Akdeniz diyetinizi antrenman ve gerilim giderici aktivitelerle birleştirebilirsiniz.


BAŞARILARINIZI DÜŞÜNÜN

Yeni araştırmalarla öğrendiğimiz bir başka kıymetli ders: Geçmişteki muvaffakiyetleri düşünmek bizi gelecekteki gerilim faktörlerine karşı daha dirençli hale getirebilir.

Yapılan bir araştırma, insanların zorlukların üstesinden geldikleri vakti düşündükten daha sonra olumsuz tecrübeleri daha az rahatsız edici olarak deneyimlediklerini gösterdi.

Pürüzler ortaya çıktığında, onları yönlendirme yeteneğinize inanmanız epey kıymetlidir, bu yüzden sık sık başarılarınız hakkında düşünün ve kendinize inancınızı yükseltin.


BİR ARKADAŞINIZI ARAYIN

Bir arkadaşımızla yaptığımız telefon görüşmesinden daha sonra ruh halimizin yükseldiğini hepimiz hissetmişizdir ve artık bu duyguyu doğrulayan araştırmalar da vardır.

Yayınlanan küçük bir çalışmada bir arkadaşla konuşmanın, güç vakit içinderda bayanlarda gerilim hormonu olan kortizol düzeylerini düşürdüğü görülmüştür.

Gerilimi önlemek için günde bir dostça telefon görüşmesi yapmak kâfi olabilir, bu yüzden sevdiğiniz birini arayın.


YEŞİLLİKLER ORTASINDA YÜRÜYÜN

Tabiatta vakit geçirmenin ruh sıhhati ve ruh hali için mükemmeller yaratabileceğine inanmak pek de çok kolay ve bilimsel çalışmalar, bunu doğruluyor.

Yapılan araştırmalar, bir mahallenin sokaklarında ne kadar epey ağaç var ise, sakinlerinin ruh halini dengelemek için o kadar az yardım kullanıldığını gösteriyor.

Bugün yeşillikler ortasında yürüyüş yapmak yahut en azından seyretmek için öteki bir niçine gereksiniminiz var ise, bu kusursuz bir niye olacaktır.

Bu 6 ipucunun, 2022’de önünüze çıkan tüm pürüzleri bakış açısı, özgüven ve esneklikle çözmenize yardımcı olacağını umuyoruz.