Kronik yorgunluğa karşı 10 öneri

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Kronik yorgunluğa karşı 10 öneri

Kronik yorgunluğa karşı 10 öneri Resimleri, forum.vatan.tc

İş yoğunluğu, koşuşturmalı büyük şehir yaşamı ve mevsim geçişi derken günlük tempomuzu düşüren kronik yorgunluk özellikle kadınları olumsuz etkiliyor. Yorgunluğunuzu azaltmanın ise 10 yolu var.

Yorgunluğun pek çok sebebi olabilir. Kansızlık, enfeksiyonlar, karaciğer, kalp ve böbrek yetmezlikleri, vitamin ve mineral eksiklikleri, metabolik bozukluklar (hipoglisemi), hormonal problemler (Hipotiroidi, böbrek üstü bezi yetmezliği), kanser gibi ciddi sağlık sorunlarında yorgunluk bazen ilk işaret.

Yorgunluk, tekrarlayan ve uzun süren stresin, uyku problemlerinin, depresyon ve diğer bazı psikolojik sorunların sonucunda da oluşabilir. Diyetisyen Yeşim Çelik, alkol ve sigara kullanımının yorgunluktan korunmak için kullanılan uyarıcılar ve bazı ilaçların ve daha da önemlisi beslenme yanlışlarının yorgunluğun başlıca nedenlerinden olduğunu söylüyor. Çelik yeterli ve dengeli beslenmenin yorgunluğu önlemenin en önemli yollarından birisi olduğunu da vurguluyor.

Yorgunluğun temel nedeni demir eksikliğine bağlı kansızlık. Kadınlar da daha sık gözlenen kansızlığı önlemek için haftanın belirli günlerinde demir içeriği yüksek olan yumurta tüketilmeli. Haftada 2-3 kez kırmızı etin yanında mutlaka demirin vücut tarafından kullanımını artıran C vitamini içeren sebze ve meyvelerin tüketilmesine özen gösterilmeli.

Çok koyu çay ve kahve tüketimi demir emilimini azalttığı için yemekten hemen sonra tüketilmesi önerilmiyor. Kuru meyvelerin demir içeriği yüksek. Ara öğünlerde kan şekerinin dengelemesi açısından tüketilmesi önemli.
 
Yorgunluğunuzu azaltmak için;

1.  Öğün atlamamaya özen gösterin.
2.  Az ve sık yiyin.
3.  Beyaz rafine dilmiş tahıllar yerine; tam buğdaylı, çavdarlı, yulaflı ve kepekli rafine edilmemiş tahılları ve besinleri tercih edin.
4.  Gün içerisinde 8-10 bardak su içmeye özen gösterin.
5.  Spor yapıyorsanız ya da çok kalori sarf edip terliyorsanız soda ve taze sıkılmış meyve suları tüketin.
6.  Yağlı besinlerden mümkün olduğunca uzak durun.
7.  Özellikle akşam yemeklerini sebze ağırlıklı olmasına dikkat edin.
8.  Alkol tüketimini mümkün olduğunca azaltın.
9.  Kızartmalardan uzak durun, bunların yerine fırında haşlama, buğulama tercih edin.
10.  Kendinizi yorgun hissettiğinizde muz, çilek veya kivi tüketin.

Kaynak

   
 
 

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Kronik yorgunluğa karşı 10 öneri hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Kronik yorgunluğa karşı 10 öneri siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com