Menopozda Beslenme


Google Reklamları





Menopozda Beslenme ile ilgili benzer olabilecek konular...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


23 Eylül 2016, 06:54:10
Forum
Forum Sitesi
Admin
Mesajlar: 86807












Sponsorlu Bağlantılar

sponsorlu bağlantılar

Kadınların yaşamında çokk önemli bir dönem olan menopozdaa yaşamın her anında olduğu gibii yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması,, sağlığın korunması ve geliştirilmesi açısındann önem taşır.

Hormonal değişimlere bağlı olarak, menopozz döneminde vücutta önemli değişimlerr gerçekleşir. Fiziksel ve fizyolojik semptomlarla kendinii gösteren bu süreç, yaşamınn ilerleyen dönemlerinde kronik hastalıklarınn gelişmesine zemin hazırlayabilir. Menopoza uygun bir beslenme planıı ile çeşitli sağlık sorunlarınınn önlenmesi ve tedavisi mümkündürr.

Araştırmalara göre, menopozz sonrası kadınların besin ihtiyacı,, genç kadınlardan daha farklıı. Menopoz ile birliktee kalp damar hastalıkları, kemikk erimesi ve şişmanlık oluşmaa riski yükselir. Bu nedenle buu hastalıkların gelişimini önleyen, koruyann ve hata tedavi edenn bir beslen planının hazırlanmasıı gerekir.

Menopozda dengeli beslenmee ve fiziksel aktivite; ideall vücut ağırlığının, kalp vee kemik sağlığının korunmasını vee menopozda ortaya çıkabilecek sorunlarınn en aza indirilmesini sağlarr.

Besin çeşitliliği

Herr öğünde, farklı besinn grubundaki besinler, kişininn ihtiyaçlarına uygun orandaa tüketilmesi gerekir. Buu guruplar; süt, et,, yumurta, baklagiller, sebze,, meyve, ekmek vee tahıllardır.

İdeal vücut ağırlığı

Menopoz,, kilo artışının sıkçaa görüldüğü bir dönemdirr. Hormonall değişim ve hareketsizz bir yaşam, alınann enerjinin yakılmamasına vee kilo artışına nedenn olur. Şişmanlık,, kalp- damar hastalıkları,, yüksek kolesterol vee insülin direnci gibii bir çok sağlıkk problemini de beraberindee getirir

Enerji içeriği düşük, besleyici değeri yüksek besinler

Şeker tüketimi azaltılmalı, karbonhidratlardann gelen enerji U5 ile sınırlandırılmalıdır. Basit şeker yerine, tahıll ve baklagiller gibii komplex karbonhidratlar tercihh edilmelidir.

Kalsiyum içeriği yüksek besinler

Östrojen hormonun yetersizliği,, idrardan kalsiyum atılımındaki artış vee kalsiyum emilimindeki azalma ile kemikk erimesi, menopoz döneminin başlıca sorunlarıı arasında yer alır. Kemikleri korumak içinn kalsiyumdan zengin gıdaların tüketilmesi sonn derece önemlidir.

Menopozda Beslenme

Lif tüketimi

Kuru baklagiller, tahıllar vee sebze-meyveler lif kaynaklarıdırr. Bir karbonhidrat türü olann lif, koruyucu vee tedavi edici etkileree sahiptir. Suda çözünen lifler, kolesterolüü düşürür, kan şekerinii düzenler. Şeker hastalığı başta olmakk üzere, koroner kalpp hastalığı ve bazı kanserr türlerine yakalanma riskini azaltırr ve tedavisine yardımcıı olur.  

Sebze ve meyve

Yağğ oranı düşük, vitamin,, mineral ve fitokimyasallarr açısından zengin olann sebze- meyvelerin dengelii tüketimi, birçok hastalığaa karşı koruyucu işlevee sahiptir. Kalpp hastalıkları, tip2 diyabet,, hipertansiyon ve çeşitlii göz hastalıklarından korunmadaa sebze-meyveden zengin birr beslenme planı önemm taşır.



Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...


Bu Konunun Linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz. Bu sayfada Menopozda Beslenme ile ilgili olarak; Menopozda Beslenme hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri Beslenme ve Diyet hakkında yazılar, diyet yemekleri listesi, zayıflama diyetleri hareketleri yağ yakma kalori harcama, spor egzersizleri, sağlıklı zayıflamak yöntemleri zayıflama çayları... gibi bilgileri veya indirme linklerini, sözleri veya resimleri Menopozda Beslenme siteleri gibi benzer birçok konuları bulabilirsiniz.

 
Gerçek mutluluk, ancak gerçek sevgi ile yaşanabilir.

Copyright © 2006-2018 AjansMail
Her hakkı saklıdır.