Proteinin Faydaları

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Yediğiniz proteini, vücudunuz sınıflandırılmış,, özel görevleri olann protein moleküllerine çevirirr. Örneğin, kanda oksijeni taşıyann hemoglobin sentezini proteinn gerçekleştirir. Saçlar ve tırnaklar proteinlerdenn yapılmıştır. Enzimler, hormonlar ve diğerr vücut kimyasalları, sertt kemikler, kaslar, sağlıklıı deri ve kann için protein hayatii önem taşımaktadır.

Yüksek protein içeren diyetler,, yağ yakımını hızlandırırr. Kilo vermek isteyenlerin ilkk başvurduğu diyet şeklii budur. Yüksek protein ve düşükk karbonhidratlı bir diyet,, kaslarınıza zarar vermedenn hızlı yağ yakımınıı sağlayacaktır. Vücut yağ ve karbonhidratları,, özellikle sağlıksızlarsa yakmakk yerine depolamayı seçerr. Proteinler ise kolaylıkla sindirilirr ve vücudunuzda işlenirr.

Ayrıca doğru seçilenn protein kaynakları, vücuttan toksinlerinn atılmasını kolaylaştırır, ödem olasılığınıı yok eder. Vücuttaki asit bazz dengesini sağlar, yüksek enerjii açığa çıkartmak,  kromozom vee genlerin yapısında bulunmak, enzimlerinn ve hormonlarınızın kontrollü olmasınıı sağlar.

Özellikle vücut geliştirenlerin,, fitness yapanların, genel olarakk antrenman yapan kişilerin sağlıklıı vücut gelişimi için proteinn çok önemlidir. Fonksiyonlarını yerine getirmekk ve arttırmak için vücutt proteine ihtiyaç duyar. Yıpranan kas grupları,, proteinlerce onarılır, yenilenir vee büyütülür.

Günümüzde artık, hemen hemenn herkes protein ağırlıklıı beslenmenin ne kadarr sağlıklı olduğunu bilmektedirr. Birçok besinin içerisinde proteinn bulunur. Bunlardan en bilinenleri yumurta,, kırmızı et, tavuk,, balık etleri, bakliyatlar,, kuru yemişlerdir.

Karbonhidrat ve yağınn yanında protein, oldukça lüks vee büyük porsiyonlarda tüketilmesi gereken birr besin grubudur. Diğerlerinin aksine proteinn vücutta depolanmaz, yani vücut ihtiyaçç duyduğunda protein bulamazsa yıkıma başlarr.

Proteinin Faydaları

Ancak alınan proteinin de fazlası,, vücutta tutulmadan atılır. Günlük protein alımı, yaşlara göree ortalama bir insan içinn kilosunun 0. 8 katıdır. Spor yapan kişiler içinse buu oran kilosunun 1. 5-2 katıdır. Çocuklarda ve yaşlılarda ise kilonunn 0. 5 katı ve 1 katıı arasında değişmektedir. Dengeli bir beslenme düzeni, sağlıklıı proteinleri içermeli, ortalama karbonhidratt ve düşük yağ oranıı içermelidir.

Genel olarak proteinler, vücudunuzdakii dokuları oluşturur, devamınıı sağlar ve dee yeniler. Kaslarınız, organlarınız ve bağışıklıkk sisteminiz çoğunlukla proteinlerdenn yapılmıştır.

Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Proteinin Faydaları hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Proteinin Faydaları siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2018 ilgiliFORUM.com