"meğer sevmemişim" demek doğru mu?

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
onu sevmiyormuşum da sevdiğimi zannediyormuşum demek doğru mudur? Doğruluktan ziyade mantıklı mıdır? Sevdiğini zannetmek diye bir şey var mıdır? Sevmek zan derecesine indirgenebilir mi? Meğer sevmiyorduysan hislerinin adı neydi o halde? vs. vs. vs. İstediğinize cevap verebilirsiniz, hepsine de...
 
 

 
 
Ben Boyle Bir Duygu Daha Yasamadim O Yuzden Bİlmiyorum.. Ama Bence Sevmiyorum Diye Bisi Olmadigi Kanaatindeyim..
Efsane Geri Ha Döndü Ha Dönecek......

onu sevmiyormuşum da sevdiğimi zannediyormuşum demek doğru mudur? Doğruluktan ziyade mantıklı mıdır?


bence kabul edilesi bir durum değil ama olayların neyi, nereye, ne şekilde götüreceği mechul... :-\ olabiliyor yani.gözümle gördüğüm bir gerçek.kişilerin hislerine kalmış..

seni sevdiğini söyleyen biri ayrıldığınızdan 1 kaç gün sonra başkasının (ex sevgilisinin yani sizden önceki) yasını tutuyor. ama ilişkiyi bitiren sizsiniz. bu mantıklı m? değil ama yaşayanlar yaşatanlar var! :(

sevdiğini söylemek ile sevmek arasında dağlar kadar fark olabilir... bunu da hesaba katmak gerekir...

Bence insan, içinde bulunduğu bir boşluk neticesinde sevdiğini sandığı kişileri sevmiyor olabilir. Yani sevmek zan derecesine indirgenebilir.
Ama...
"İçinde ALLAH sevgisi olmayan sevgiler, gelip geçicidir." burdan bakarsak da sevgi bittikten sonra o kişi kendini tatmin amacıyla böyle bir yola da başvurmuş olabilir.

En güzeli: "Yaradılanı YARADAN'dan ötürü sevmek" inşaallah en kısa zamanda muvaffak oluruz (siz belki olmuşsunuzdur da ben daha çok kendi adıma söylüyom).
Tek başınalığın yolcusu tek olur... (By KafKef)

istediğiniz kadar katın karşınızdaki ile birbirinize yalan söyleme oyununa başlamışsanız pek bir fayda olacağını sanmıyorum.

çok ağır bir eleştiri belki ama insanların birbirlerini sevdiklerinden nasıl emin olabilirsin ki.adam yeri geldiğinde ona hüngür fışkırık ağlasın yakarsın sonra gitsin başkası vardı aslında aklımda diye triplere girsin...

insanlar çeşit çeşit...  :-X

bende acizane bir yorum yapayım olaya dışarıdan bakan biri olarak..
günümüzdeki insanlara baktığımızda öyle birşey söyllenmesi gayet doğal....çünkü insanlar ne istediğini ne yaptığını bilemedikleri bir uçurumdalar....hiçbir gayeleri olmayan insanların da bunu söylemeleri gayet doğal....


bence "sevdiğimi zannetmişim" diye birşey mantıklı değil. önceden sevdiğini düşünüyorsan ve şuan öyle birşey düşünmüyorsan seni şuanki düşüncene iten sebepler olduğu için şuan sevmemektesindir. Yoksa sevdiğimi zannetmişim diye birşeyi ben hayal edemiyorum. Muhakkak zamanında sevmişsindir ama yeni şeyler öğrenmiş olabilirsin ve bu seni ondan soğutmuştur vs.

"sevdiğimi zannetmişim" yerine "eskiden seviyordum" demek daha mantıklı gelir bana göre ;)

koton pirenses ilk cümlenizde ifade ettiğiniz gibi bu sevgi değil bir oyundur artık... ağlamak da olabilir bu oyunun içinde...

haklısında... ama karşındaki insanıı çok acıtıyor ister istemez...

ceseje biraz daha mufassal yazsan bir "eywALLAH" çekerdim ama kifayetsiz... yine de katıldığımı belirteyim... müfid muhtasar bir açıklama olmuş...



Acıtması da doğal... oyun dediysek çocuk oyunu da değil ki... keyifli olduğu kadar acıklı olacak... bâd-ı hevadan yaşanamıyor ki böyle şeyler

insan seviyorum dediği kişi ile 13  bölüm ızdırap yaşarmı... kişilik çatışması, şu yada bu şekilde gelişen olumsuzluklar, hepsi sevdiğiniz anda kaybolur gibi geliyor bana ama oynamak farklı, işin basitleştiği hatta kendinize karşı saygınızı yitirdiğiniz nokta.

bu arada bahsettiğim konu örneklemedir şahsımla karıştırılmasın.. sadece yakın çevremde vuku bulan ama anlayamadığım bir konudur.

yukarıda oyuna dahildir dediğimiz şeylerin hepsi sevgiye de dahildir bence.... soruyu şöyle soralım, insan sevmediği biri ile 13 bölüm ızdırap yaşar mı?

mecbursa yaşar ama mecburiyet dahilinde değilse, olayın içinde istemsiz gelişen hafif bir riyakarlık söz konusuysa  ihtimal dahilindedir.

şimdi diyeceksiniz o zaman seven aptallığına yansın sevmeyende şahsiyetsizliğine gibi bir sonuç çıkar...

bu gerçeğinde bir tarafı ciddi ciddi acıtacağı muhakkak. tarafta size kalmış ;)


meğer sevmişim veya meğer sevmememişim..
Daha önce hissettiklerinin yanlış hisler olduğunu mu farkediyosun¿ Peeehh...

yahu arkadaşlar...... şimdi kız erkek ilişkileri olmasa bu tarz sorular da olmaz  :) .. sözüm meclisten dışarı.. niyetim kimseye taş atmak falan değil... ama önce kaynağın sebebini bulmak ve öyle hareket etmek lazım...  kaynağın sebebide üstteki cümlemde açıklanmıştır..
vesselam

el mecazu kanatarü'l hakayık / Mecaz hakikatin köprüsüdür derler... Köprülerden geçmek lazım efendim, ama sadece geçmek...

el mecazu kanatarü'l hakayık / Mecaz hakikatin köprüsüdür derler... Köprülerden geçmek lazım efendim, ama sadece geçmek...

haklsıın da kardeşim bu köprüyü zamanımızda bayağı uzattılar.....
bir değil kaç köprüden geçiyor millet...
elbette bu köprüden geçilecek ama bence bir kere ve o da evli olarak...... :)
vesselam

ben bu karışıklığın canlı örneklerinden biriyim,birini 4 sene sevdim çok acı çektim unutamadım,,sonra başka biri çıktı karşıma ve onu tam 1 haftada unutturdu abartmıyorum 4 sene sevdiğim insanı bir başkası 1 haftada unutturabiliyor,,ve hala o insanla birlikteyim şimdi diyorum ki BEN AŞKI HİÇ TANIMAMIŞIM ASLINDA SEVDİĞİMİ ZANNETMİŞİM..çünkü ben bu duyguları daha önce yaşamamıştım ilk defa yaşıyorum..o zaman önceki neydi söyleyin bana??? gerçek mi yalan mı


gerçekti tabii ki.. şu anda beraber olduğun kişiyle 4 yıl beraber olup daha önceki kişiyi yeni tanımış olsaydın da böyle söyleyebilirdin..
Örneklerini ben de gördüm.. Birisi bi başkasını tanıdıktan sonra feleği şaşıyo, neymişsin sen diyo daha önce nerelerdeydin diyo kendisini hayal aleminde hissettiğini dışardan görmek zor olmuyo.. Sonra bir başkasıyla tnaışıyo aynı şeyleri söylüyo, meğer gerçek sevgi buymuş diyo.. aylarca bu böyle sürüyo ve bir önceki sevdiğine tekrar dönüyo pişmanlığını samimice gösteriyo.. Sonra yeniden başlıyo.. sonra tekrar diğerini hatırlıyo ve tekrar bitiyo..Yalan rüzgarı bu bitmek bilmez..
Bir başkasını severek unutmak çok kolay.. Unutmak için bir başkası ile başlama yöntemini seçmekse ADİCE ..
Karşı cinse olan aşk bağlamında "meğer sevmemişim" demek saçma ötesi... YALAN OĞLU YALAN..
Yeniden bir başkasıyla başlayanların "bu duyguları daha önce yaşamamıştım" demesi çok çok alışılmış bişe artık bunun lafını etmek yersiz. Yeniden bir başkasıyla başlayan herkes bunu söylüyo herkes herkes herkess..

Söylediklerine katılıyorum aslında ama benim için geçerli olduğunu düşünmüyorum,,hatta kesinlikle değil ama bunun sebeplerini burda anlatamam tabii çok özel konular...sadece şunu söyleyim gerçek dediğin şey her zaman bir tane değildir,olaylara ve şartlara göre değişebilir..


Aynen öyle.. Değişir..
Bir sonraki bir öncekinin yanlış olduğunu gösterebilir.. Yanlış demek Yalan demek değildir..

bir sonraki bir öncekinin eksik olduğunu da gösterebilir,,evet yalan değil bişeyler yaşanmıştır ama gerçek sevgi değildir o. Ve gerçek sevgiyi henüz tanımamış bir insan yanılabilir,çünkü insan hissetmediği şeyi bilemez ve hissettiğini aşk sanır..Ve bazı insanlar vardır ömürleri boyunca o aşk sandıkları duyguyla yetinmek zorunda kalırlar..Şunu da söyleyebilirsin bana,belki şuan hissettiğim de aşk değil,belki daha da ötesi var,,diyebilirsin,,tabii bunu kimse bilemez ama açıkcası ben olduğunu sanmıyorum..


Gerçek sevgiyi tanımamış bir insanın yanılma ihtimali her zaman vardır haklısın..


gerçekti tabii ki.. şu anda beraber olduğun kişiyle 4 yıl beraber olup daha önceki kişiyi yeni tanımış olsaydın da böyle söyleyebilirdin..
Örneklerini ben de gördüm.. Birisi bi başkasını tanıdıktan sonra feleği şaşıyo, neymişsin sen diyo daha önce nerelerdeydin diyo kendisini hayal aleminde hissettiğini dışardan görmek zor olmuyo.. Sonra bir başkasıyla tnaışıyo aynı şeyleri söylüyo, meğer gerçek sevgi buymuş diyo.. aylarca bu böyle sürüyo ve bir önceki sevdiğine tekrar dönüyo pişmanlığını samimice gösteriyo.. Sonra yeniden başlıyo.. sonra tekrar diğerini hatırlıyo ve tekrar bitiyo..Yalan rüzgarı bu bitmek bilmez..
Bir başkasını severek unutmak çok kolay.. Unutmak için bir başkası ile başlama yöntemini seçmekse ADİCE ..
Karşı cinse olan aşk bağlamında "meğer sevmemişim" demek saçma ötesi... YALAN OĞLU YALAN..
Yeniden bir başkasıyla başlayanların "bu duyguları daha önce yaşamamıştım" demesi çok çok alışılmış bişe artık bunun lafını etmek yersiz. Yeniden bir başkasıyla başlayan herkes bunu söylüyo herkes herkes herkess..
aynen doğrudur kesinlikle katılıom düşüncene...
So close no matter how far...
Couldn't be much more from the heart...
Forever trusting who we are...
And nothing else matters...

Alıntı yapılan:  link=action=profile;u=262 date=1161171535
ya nesin sen,nasil bi seysin?..hayatimda yapmam dedigim seyleri yaptiracaksin bana.nasil oldugunu gercekten anlamadim.bilmiyorum iyi bi sey mi,kotu mu yoksa ama ben....SENİ SEVİYORUM ::)
alın ilk tanıştığımzda bana dedikleri sonrakinede aynısını söylemiş... >:( >:( ben ne yapıyım bu kızı...(belki aşırı özel ama alın örnek size)
So close no matter how far...
Couldn't be much more from the heart...
Forever trusting who we are...
And nothing else matters...

sevmek bu kadar basit olmamalı,,hayatı boyunca insan kaç kişiyi gerçekten sevebilir ki,,gerçek sevginin asla bitmeyeceğini düşünürsek sadece bir kişiyi sevebilir..

sevmek bu kadar basit olmamalı,,hayatı boyunca insan kaç kişiyi gerçekten sevebilir ki,,gerçek sevginin asla bitmeyeceğini düşünürsek sadece bir kişiyi sevebilir..

kesinlikle bir gerçek sevgi... o da bizi bizden daha çok sevip bize bizden daha çok kıymet veren yaratınımız...  ;)

sevmek bu kadar basit olmamalı,,hayatı boyunca insan kaç kişiyi gerçekten sevebilir ki,,gerçek sevginin asla bitmeyeceğini düşünürsek sadece bir kişiyi sevebilir..
Ki zaten insanın bir kalbi var, o kalp de nur_ay'ın dediği gibi yalnız O'na yeter(!)
Tek başınalığın yolcusu tek olur... (By KafKef)

sevmek bu kadar basit olmamalı,,hayatı boyunca insan kaç kişiyi gerçekten sevebilir ki,,gerçek sevginin asla bitmeyeceğini düşünürsek sadece bir kişiyi sevebilir..
Ki zaten insanın bir kalbi var, o kalp de nur_ay'ın dediği gibi yalnız O'na yeter(!)

Konuyu açan arkadaş belki sizin düşündüğünüz gerçek sevgiyi dile getirenleri de duymak istemiştir ama birbirinden ayırd edilmesi gereken konular bence.. Biri var ötekisi yok demek olmaz.
Yaratan bize sevme içgüdüsü verdi. Sevgi örnekleri bitmez ki.. İnsan kendisine küçücük bir iyilik yapan veya bir ikramda bulunan kişiye hemen memnuniyetini bildirmek ister. Onu sever. İnsan güzel bir manzara gördüğünde onu sever. İnsan hoş bi koku aldığında, diline hoş lezzetler aldığında onu sever. Yaratan böyle yaratmıştır.

"İnsanı bir damla sudan yarattı, buna rağmen o, apaçık bir düşmandır. Ve hayvanları da yarattı; sizin için onlarda ısınma ve yararlar vardır ve onlardan yemektesiniz. Akşamları getirir, sabahları götürürken onlarda sizin için bir güzellik vardır. Kendisine ulaşmadan canlarınızın yarısının telef olacağı şehirlere onlar, ağırlıklarınızı taşımaktadırlar. Şüphesiz sizin Rabbiniz şefkatli ve merhametlidir. Onlara binmeniz ve süs için atları, katırları ve merkebleri (yarattı). Ve daha sizlerin bilmediğiniz neleri yaratmaktadır?.. Sizin için gökten su indiren O'dur; içecek ondan, ağaç ondandır (ki) hayvanlarınızı onda otlatmaktasınız. Onunla sizin için ekin, zeytin, hurmalıklar, üzümler ve meyvelerin her türlüsünden bitirir. Şüphesiz bunda, düşünebilen bir topluluk için ayetler vardır. Geceyi, gündüzü, Güneş'i ve Ay'ı sizin emrinize verdi; yıldızlar da O'nun emriyle emre hazır kılınmıştır. Şüphesiz bunda, aklını kullanabilen bir topluluk için ayetler vardır. Yerde sizin için üretip-türettiği çeşitli renklerdekileri de (faydanıza verdi). Şüphesiz bunda, öğüt alıp düşünen bir topluluk için ayetler vardır. Denizi de sizin emrinize veren O'dur, ondan taze et yemektesiniz ve giyiminizde ondan süs-eşyaları çıkarmaktasınız. Gemilerin onda (suları) yara yara akıp gittiğini görüyorsun. (Bütün bunlar) O'nun fazlından aramanız ve şükretmeniz içindir. Sizi sarsıntıya uğratır diye yerde sarsılmaz dağlar bıraktı, ırmaklar ve yollar da (kıldı). Umulur ki doğru yolu bulursunuz... (Nahl Suresi, 4-15)

Yarattığı tüm güzellikler elbette bizi O'na ulaştırır..

quXZed   kardeş paylaşım için teşekkürler.... öyleyse şöyle diyelim... her insanın dünyaya olaylara baktığı pencere ayrıdır.. insan olmamızın gereğidir bu... hiç bir pencere birbirinin aynısı değildir benzeri olsa da... sen kendi pencerenden ben kendi penceremden bir başkası kendi penceresinden ... dünyaya olaylara bu şekilde bakılır....:)
vesselam


Bunu demeye bile gerek yok..çünkü zaten böyle.. konuyla pek bi bağlantısını göremedim ya da ben yanlış veya eksik anladım.
Her nevi sevgi, fıtratımıza sevgi güdüsünü aşılayan Yaratanın bize bağışladığı lütuftur. Bize bağışlanan sevgi türlerinden olan   -karşı cinse veya herhangi şeye olan sevgi-nin gerçekliğinin tartışılması gayet doğaldır. "Gerçek Sevgi" deki gerçek manasıyla tartışılan "sevginin gerçekliği" ndeki gerçek manası farklı. İkincideki gerçek aşağı yukarı sevgideki samimiyet manasında gibi.. Her ne olursa olsun farklı..
Bir insan başkasına herhangi bir duygusunu göstermişse birileri gelip bu duygunun samimiyetini tartışabilir.
Gerçek sevgi budur deyip kestirip atmak anlamsız geliyo.
Kestirip atma mantığıyla hareket edersek mutlak olarak Yaratandan başka varlık yok. Böyle düşünürsek tüm dünya hayatı boş olurdu..
Tüm dünya hayatı elbette boş değil. Zaten bakınız bize hem Kuran hem de efendimiz örnek bir yaşamın nasıl olmasına dair tavsiyeler verirken dünya hayatı adına da tavsiyeler verir. Kuran'da da dünya hayatındaki ölçülere dair bi çok örnek var bildiğiniz üzere.
Mutlak var olmayanları da tartışmak doğal.. Biz yaşıyoruz.. Hayattayız..

size saygı duyuyorum kardeş... rahmanın verdiği sevgi yi elbet inkar etmiyorum.....
benim söylemek istediğim de zaten sizin söylediklerinizi içermiyordu... :)
kastettiğim şudur ki... günümüzdeki kız-erkek ilişkilerine baktığımızda sevgi kavramını ben göremiyorum....
insanlar ne yaptığını bilmiyor... flörtmüş şuymuş buymuş.... ben bunları görerek yazdım söylediklerimi.... bu benim bakış açım ...işte benim pencerem de bu...
ben sevgi deyince bir kızın bir erkeği yada bir erkeğin bir kızı sevmesi aklıma gelmiyor....
umarım açıklamam yeterli olmuştur
vesselam

"Unutmak için bir başkası ile başlama yöntemini seçmekse ADİCE "

Hani Cuk oturmuş derler ya.. Ondan..

+1 .,.

rüzgardabikız
bu genelde terkedilenin kendini avutmak için söylediği bi yalandır :P

bu avunma duygusu vermezki.
Gerçeğin kendisi. ama kesinlikle avunma hissi vermez.
EST HABERE SUNSTUS EST, NEKENES HABERE SUNSTUS EST

rüzgardabikız
bu avunma duygusu vermezki.
Gerçeğin kendisi. ama kesinlikle avunma hissi vermez.

   ben meğer sevmemişim cümlesinden bahsediyorum ;)

"Unutmak için bir başkası ile başlama yöntemini seçmekse ADİCE "

Hani Cuk oturmuş derler ya.. Ondan..

+1 .,.
bu söz bana söylenmiş bi söz olduğu için cevap verme gereği gördüm..'meğer sevmemişim' cümlesini açıklamak için kendimden örnek vererek büyük bir hata yaptım biliyorum,,çünkü herşeyi ayrıntılarıyla anlatamayacağım için düşüncemi savunamadım,,sadece şunu söylemek istiyorum; unutmak amacıyla yapılan hiçbir eylem sonuç vermez bence,başkasıyla başlama da dahil. ancak bi başkası senin istemin dışında hatta farkında bile olmadan ve kendisi de bunu bilmeden unutturuyorsa bunda ADİCE bi durum yok. tersine MUTLU bi durum bu

bu avunma duygusu vermezki.
Gerçeğin kendisi. ama kesinlikle avunma hissi vermez.

   ben meğer sevmemişim cümlesinden bahsediyorum ;)

hmm ona katılıyorum.
şimdi şe diyenler çıkar: ben aslında terkeden taraftım ama yeni aşkımı gördükten sonra eskisini aslında sevmediğimi anladım.. Çok afedersiniz ama aynı (şey)in lacivert olanı :D
EST HABERE SUNSTUS EST, NEKENES HABERE SUNSTUS EST

bu genelde terkedilenin kendini avutmak için söylediği bi yalandır :P

belki ilk bir kaç zaman için avutabilirde... ilersi için kesin konuşmak içimden gelmiyor...8 -9 ay olmuştur herşey bitmiş aklınızdan silinmiştir. bir gece pat saf saf kurarsınız sebebsiz yere şuraya gitmiştik, şöyle demişti, bunuda şu şekilde yapardı diye....

zaten bunu dedikten sonrada kendinize söylediğiniz yalan çıkar ortaya.." meğerse sevmişsiniz olur hatta" ;)

eşref kalender söylemişti hatta sevmediğiniz biri ile 1 dakika bile geçiremezsiniz. evet belki mecnun değilsinizdir ama yinede bir şekilde sevmişsinizdir...

sanırım benim de bir şeyler yazmam lazım soruları ortaya atan kişi olarak... Yazacağım yazmasına da, biraz daha zaman verin...bir ödevim daha var...

meftanın arkasından meğer yaşamamış demek gibi bir şey ...

sevdiğini söylemek ile sevmek arasında dağlar kadar fark olabilir... bunu da hesaba katmak gerekir...
tabıkı cok fark var..acaba bunu kalbınden gelrek mı dıyo yoksa dılınden alısıla gelmıs bısı olarak mı cıktı ?? bence sven bırısı oyle sıklılkla sevdıgıne senı svıyorum dememelı soz anlamını yıtırır..

kaybettikten sonra terkedildikten sonra vb sebeplerden sonra tabiki kendini avutmak için''meğer sevmemişim '' demek gayet normaldir.Ama bu zamanda gerçek sevgi kalmadı .Herşey yerini menfaate,faydalanmaya bıraktı.gerçek sevgiyi bulmak çok zor.EKMEK ASLANIN MİDESİNDE gibi bişey buda.

"Unutmak için bir başkası ile başlama yöntemini seçmekse ADİCE "

Hani Cuk oturmuş derler ya.. Ondan..

+1 .,.
...ancak bi başkası senin istemin dışında hatta farkında bile olmadan ve kendisi de bunu bilmeden unutturuyorsa bunda ADİCE bi durum yok. tersine MUTLU bi durum bu
Burada 2=2 ise, 2=2 dir.. veya tüm kalemler sarı olsa bu kalemin rengi sarı olurdu gibi bişe denmiş..

bence bu soz daha cok karstndakını uzmek amacıyla soylenıyo.........

bu sözün tek bir sebebi var sözü söyleyen kisinin kanın bozuk veya sütün bozuk olmasıdır.erkekte kızda namusu acısından ne kaybettiğini bilmelidir

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; "meğer sevmemişim" demek doğru mu? hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri "meğer sevmemişim" demek doğru mu? siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com