ilgiliforum facebook   ilgiliforum instagram   ilgiliforum youtube   ilgiliforum tumblr   ilgiliforum pinterest   ilgiliforum rss  

Sağlıklı Kilo Almanın Yolları

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
   

Sağlıklı kilo almanın yolları

 

Sağlıklı kilo almanın yolları ile ilgili resim
Nasıl kilo alınır
sağlıklı kilo almak için ne yapmalıyım

Kilo almanız için aldığınız kalori miktarını artırmalısınız ama sağlıklı besinlerin miktarını artırarak..

*Her öğün tükettiğiniz yiyeceklerin karbonhidrat, protein ve yağ oranları dengeli olmalıdır, her besini yeterli ölçüde yemelisiniz.

*Günde 3 öğün yerine illaki 3 ana, 3 ara öğün tüketin ve yatmadan önceki ara öğününüz önemli.

*Beslenmenize sağlıklı yağları ilave edin özellikle omega-3'den zengin olan balık tüketiminizi artırın eğer tüketemiyorsanız takviye alın.

*Ara öğünlerde meyve ve yanında kuruyemiş tüketin, badem, fındık, ceviz iyi bir seçim.

*Gün içerisinde bir öğününüzde protein tüketmeye özen gösterin; tavuk, hindi, kırmızı et veya kurubaklagiller önemli.

*Kas artışını sağlamak için düzenli egzersiz de yapabilirsiniz örneğin ağırlık kaldırabilirsiniz ama yürüyüş, koşu, bisiklet, yüzmek size daha çok kilo verdirecektir.

*Yemeklerinizi kızartmak yerine fırınlayın veya tencere yemeği olarak tüketin. Örneğin patates kızartması size sağlıklı kilo aldırmaz haşlayıp tüketerek de bunu sağlayabilirsiniz, sadece porsiyonlarınızın büyük olması önemli.

*Öğünlerde salata yemekten korkmayın, içerisine patates, havuç, avakado, mısır, susam, peynir, kuruyemişler katarak biraz daha kalorisini artırabilirsiniz.

*Yemeklerinizle beraber ekmek tüketiminizi artırın veya eşdeğeri pilav, makarna tüketin.

*Çorbalarınıza et suyu, krema veya süt ilave edebilirsiniz. Diyetisyen Özlem Sert Aydın

*Su tüketiminiz önemli ama bunu yemeklerle beraber değil yemeklerden yarım saat önce veya sonra yapın.

*Asitli içecekler evet kalori miktarınızı artıracaktır ama asla sağlıklı bir seçim değil, onun yerine süt, meyveli süt, meyve suyu, ayran tüketmenizi öneririm.

*Tükettiğiniz besinlerin kalori miktarı yüksek olmalıdır ama aynı zamanda besin değeri açısından da sizin ihtiyaçlarınıza yeterli olmalıdır.

*Bazı hastalıklar ne kadar yemek yesenizde kilo almanızı engelleyebilir, kronik bir rahatsızlığınız varsa önce bunun tedavisi ve tedavi sürecinde bazı besin desteklerinden faydalanabilinir.

*Unutmayın kilo almak vermekten daha zordur biraz sabırla ve inatla illaki başarabilirsiniz.

Diyetisyen Özlem Sert Aydın

ilgiliFORUM.com

 
 
Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 
   

Sağlıklı Kilo Almanın Yolları

 

Sağlıklı Kilo Almanın Yolları
Sağlıklı Kilo Alma
Sağlıklı Kilo Nasıl Alınır?

•Günün en önemli öğünü olan kahvaltı muhakkak yapılmalıdır ve erken saatte yapılması kilo alımında çok önemlidir.
•Kilo almak isteyenler kesinlikle öğün atlamamalıdır. Düzenli beslenme ve kaliteli beslenme olmazsa kilo alımı gerçekleşmez.
•Kas dokusunun artırılması için protein ve karbonhidrat alımına dikkat etmek gerekir. Her öğünde muhakkak hem karbonhidratlı bir gıda hem yağlı hem de proteinli bir besin koymak gerekmektedir.
•Kahvaltıda peynir, yumurta, süt gibi protein içeriğine sahip bir besin ve ekmek tüketilmesi doğru bir tercih olabilir.
•Ara öğünlerde kalori değeri ve protein değeri yüksek gıdalar tercih edilmelidir. Özellikle fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler, tost, süt, kek, taze ve kuru meyveler, ayran gibi gıdalar alınmalıdır.
•Ana yemeklerde mideyi çabuk şişirecek sıvılara dikkat edilmelidir. Yemekle beraber içecek alınmamalıdır. Ayran, meyve suyu, asitli içecekler, şalgam suyu veya çorba gibi besinler yemekte hızlı doyuma sebep olur. Bu gıdaların alımı kısıtlanmalıdır. Su tüketimi bile yemekten 45 dakika sonraya bırakılmalıdır.
•Baharatlar ve bazı soslar salçalı yemekler iştah açar. Yemekleri pişirirken hipertansiyonu olmayan kişiler rahatlıkla kullanabilirler.
•Yemeklerde bazı öğünlerde salata yerine taneli meyve kompostoları tüketilebilir.
•Tatlılar iştahı azaltmayacak ve miktarı abartmayacak şekilde tüketilmelidir. Çok fazla tatlı tüketimi ana yemeklerin alımının azalmasına ve iştahın kapanmasına sebeptir. Belki yemek sonrası tercih edilebilir. Veya yatarken son ara öğünde alınabilir.
•Yemekleri keyifli şekilde tüketmelisiniz. Örneğin sevdiklerinizle beraber yerken iştahınız artabilir.
•Çok yoğun egzersiz yapılmamalıdır. Bunun yerine yemekten 1 saat öncesi yapılacak 30 dakika hafif tempolu yürüyüş iştahı açar ve kalori alımınızı artırır.
•Yemekler pişirilirken besin değeri arttırılmalıdır. Örneğin makarnalar peynirli, kıymalı olabilir. Kek ve pastalar fındık cevizli yapılabilir. Çorbalara kıyma, buğday, pirinç, patates, şehriye koyulabilir.
•Yemeklerin yanında tüketilmesi gereken salatalara, zeytin, ceviz, mısır, zeytin yağ, ton balığı, peynir eklenebilir.

ilgiliFORUM.com

Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Sağlıklı Kilo Almanın Yolları hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Sağlıklı Kilo Almanın Yolları siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com