Uyurken Neler Oluyor?

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
   

Uyurken Neler Oluyor?

 

Uyurken Neler Olur?




Uyurken Vücudumuzda Neler Oluyor?

Vücudumuz için uykunun önemi tartışmasız çok büyüktür. Hepimiz kaliteli bir uyku ile güne başladığımızda her şey çok daha farklı gelişebiliyor. Üstelik gün içi dinamizm, bedensel dinamizm, ruhsal tolerans adına önemli olduğu kadar vücut içi bir denge unsurudur.

Uyurken Neler Oluyor? resimleri

Yapılan araştırmalarda kanda şekeri düzenleyen, tokluk hissi veren insulin hormonu ile açlık hissi veren grelin hormonunun, gün içinde daha dengeli salgılanması yani iştahın kontrolü açısından önemlidir. Yeterli düzenli uyku gün içinde iştahınızın daha dengeli olmasını sağlamaktadır.

Bu noktadan yola çıkarak, Kolombıa Universitesi Obezite Araştırma Merkezi' nin 2004 yılında yayınladığı çalışmaya göre 6 saatten daha az uyuyanlar 7-8 saat uyuyanlara göre daha çok kilo alıyorlar. Amerika' da 18bin kişide yapılan çalışma; 4 saat ve daha az uyuyan kişilerde kilolu olma oranı % 73. Bu rakam 5 saat uyuyanlarda % 50' ye düşüyor ve 6 saat uyuyanlarda % 23 düşüyor.

Araştırmacı Doktor James Gangwısh, uyku problemi yaşayan veya az uyuyanlardan topladığı kan örneklerinde, tokluk hissi veren leptin hormonu seviyesinin düşük; iştahı artıran grelin hormonu seviyesinin ise yüksek olduğunu belirledi. Bu yüzden az uyuyanlarda iştahın açılmasıyla beraber özellikle de tatlı, karbonhidrat tüketiminin daha fazla olduğu tespit edildi.

6-8 saatlik bir uykuda yalnızca obeziteyi önlemeye yardımcı metabolik olaylar gerçekleşmekle kalmıyor; bir de sağlık açısından olumlu etkileşimler söz konusu… Örneğin; melatonin adlı bir hormon derin uykuya dalındıysanız gece saat 24:00 da salgılanmaya başlıyor.

 Saat 02:00 ile 04:00 arasında melatonin hormon seviyesi doruk noktaya ulaşıyor ve sonra hormon salgısı azalarak saat 06:00 gibi tamamen duruyor. Gözdeki fotoreseptörler ışığı algılayarak beyne yanlış alarm verdim bu gündüz uykusuymuş meğer, melatonin hormöonu salgısını durdur diye alarm gönderir. Melatoinin salgısı durur ve melatonin hormonunun fonksiyonlarından yararlanamayız.

Görüldüğü gibi uyku kalitesini arttıran bir hormondur. Her yaş grubundaki tüm toplum bireyleri için önem taşır. Odanızda ışığa, yattığınız saate ve toplam uyku süresine dikkat ederseniz, 6-8 saat kaliteli uykuya dair tüm bu baştan itibaren anlatılan yararları elde etmiş olacaksınız.

ilgiliFORUM.com

Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Uyurken Neler Oluyor? hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Uyurken Neler Oluyor? siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 1000

© 2006-2018 ilgiliFORUM.com