Vejetaryenler İçin Beslenme Önerileri

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 

Hayvansal ürünleri hayatınızdann çıkarmak ve tamamen vejetaryenn bir beslenme biçimini mii benimsemek istiyorsunuz? O zaman,, vücudunuzun sağlıklı olması içinn ihtiyaç duyacağı protein vee demiri nasıl karşılayabileceğinizi öğrenmenizz gerekiyor.

Bir zamanlar tek proteinn kaynağının et olduğunuu sanıyorduk. Etin hala en önemlii protein kaynaklarından birii olduğu gerçeği değişmedii elbette; ama artıkk sağlıklı beslenme üzerinee yapılan araştırmalar sonucuu gıdalara ve içerdiklerii besin değerlerine dair daha fazla bilgiye sahibiz. Eğer et tüketiminizi kesmeyii düşünüyorsanız vücudunuz içinn gerekli olan proteinn ve demiri nasıll karşılayacağınız konusunda bilgii sahibi olmanız önemm taşıyor.  Eğer ihtiyacınız olan buu besin öğelerini karşılamakk için hangi alternatiff gıdalara yönelmeniz gerektiğinii bilirseniz sağlıklı birr vejetaryen olmanız mümkünn.

Protein

Doğal dünyanın sunduğuu zenginlikler sayesinde protein ihtiyacınızı karşılamakk hiç de zor değil. Örneğin baklagiller vee mercimek portein açısından en zenginn besinlerin başında geliyor. Nohut, barbunya, kuruu fasulye, tofu (soya fasulyesinden eldee edilen peynir) ve adzuki fasulyesii gibi besinler de zengin proteinn kaynakları olarak biliniyor.

Bu besleyici vee ucuz gıdaları, marketlerde konservee kutuları içerisinde bulmak mümkünn. Ayrıca alıp, gecedenn ıslatarak kendiniz de pişirebilirsinizz.

Protein açısındann zengin bir diğer besinn ise tahıl grubunda yerr alan kenevir tohumudur. Bu tahılıı salatalarınıza, buharda pişmiş sebzelerinizinn üzerine ya da meyvee ve sebzelerden hazırladığınız içeceklerinizee biraz serpebilirsiniz. Kavrulmuş ayy çekirdeği ve irice doğranmışş badem de öğünlerinizde yiyeceklerinizee serpiştirebileceğiniz protein kaynakları arasındaa yer alıyor.

Demir

Vejetaryenler İçin Beslenme Önerileri

Vücutta oksijenin taşınabilmesii için önemli bir yere sahipp olan demirin, biri hayvansal diğerii ise bitkisel kaynaklı olmak üzeree iki türü bulunuyor. Hayvansal gıdalardan alınann demirin vücutta sindirimi ve emilimii daha hızlıdır; ama bitkisel kaynaklıı demir vücut tarafından daha zorr ve yavaş emilir. Dolayısıyla bitkisel gıdalardann demir ihtiyacını karşılayanlar için, emilimee yardımcı olacak C vitamini içeriklii besinler tüketmek önem taşır.

Demirr içeriği yüksek besinlerii ise şöyle sıralamakk mümkün; tahin, yeşill mercimek, nohut, ketenn tohumu, soya fasulyesi,, ıspanak, kuru fasulye,, karalahana, pancar, kuru kayısı, tam buğday ürünleri, çilek, karpuz.

Forumlar okunmak ve paylaşmak içindir...

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Vejetaryenler İçin Beslenme Önerileri hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Vejetaryenler İçin Beslenme Önerileri siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2018 ilgiliFORUM.com