Vitaminler ve Yararları

 
Bu konu ile benzer olabilecek diğer forum sayfaları
 
 
 
 
   

Vitaminler ve Yararları

 

Besinler Vitaminler ve Yararları,
Vitaminlerin Faydaları
Vitaminler Hangi Besinde Hangi Vitamin

A Vitamini  ve Betakaroten

A vitamini en çok;  yumurtanın sarısı, ciğer, böbrek, yürek, domates, kavun, kayısı ve  karnıbaharda ayrıca birçok  sebze ve bitkide  bulunur.
A vitamini ciltte mucizeler yaratır. Akneli veya güneşten hasar görmüş ciltlerde  A vitamini tedavisi uygulanır.

Bu vitamin, hücre oluşumunu sağlar, saçları ve mukoza dokusunu korur, sindirim ve solunum sistemini destekler.  Kemik ve diş sağlığında, yaraların hızla iyileşmesinde önemli bir rol oynar.  A vitamini  önemli bir antioksidandır. Serbest radikallerin gücünü azaltır, bağışıklık sistemini güçlendirir, vücudun enfeksiyonlara karşı direncini arttırır,  kanser ve kalp hastalıklarından korur.

A vitamininin değişik bir formu betakarotendir ve A vitamini kadar etkilidir.

Yağda eridiği için, A vitamini vücutta depolanır. Bu nedenle fazla miktarda alınması zararlı olabilir. Örneğin deriyi kalınlaştırır ve kabalaştırır veya zehirlenmelere neden olabilir.  Beta karotenlerin böyle bir tehlikesi yoktur.

A vitamini için günlük doz, 5000 iu.dur. Yemeklerle birlikte alınması daha yararlıdır.

B Vitaminleri

B Vitaminleri en çok; bira mayası, ciğer, baklagiller, özellikle doğal buğday olmak üzere tohumlarda  ve  yumurtada bulunur.
Sağlıklı bir cilt için B vitaminleri çok değerlidir. B vitaminlerinin eksikliği, birçok başka sorunun yanısıra deri sorunlarına da yol açar.

B Kompleks vitaminleri  hücresel gelişim için gerekli olan enzimlerin oluşmasına yardımcı olurlar. Sinir siteminin çalışmasında, yağlı asitlerin metabolizmasında, kırmızı kan hücrelerinin olgunlaşmasında önemli rol oynarlar. B-1 vitamini, vücudun glikozdan oluşan enerjiyi kullanmasını sağlar. B-1, B-2  ve B-12 vitaminleri enerji üretiminde  etkili olurlar.  B-6 vitamini  ise kalbi  korur. B-6 eksikliği , anemiden kalp hastalıklarına kadar bir çok soruna neden olur.

Genel sağlık için  tüm B vitaminleri gereklidir. Ancak cildi korumaya gelince, B-6 ‘nın yeri çok özeldir. Bu vitamin, enfeksiyonları  yaratan kimyasalları  kontrol ederek  mükemmel bir iş görür.

B vitaminleri  suda çözünürler.  Bu nedenle  gıdalar ve vitamin tabletleriyle her gün  takviye edilmeleri gerekir. B komplex vitaminlerinin sabahları alınması çok yararlı olur.

C Vitamini:   “Gençlik vitamini”

C Vitamini en çok; çilek, kivi, narenciye çeşitlerinde, limon, domates, kabak, karnabahar, biber ve  maydanozda bulunur.
Hücre yenilenmesi ve cildin sıkılığını sağlayan kollajen dokunun üretimi C vitamini sayesinde olur. C vitamini güçlü bir   antioksidandır  ve yaşlanmaya karşı çalışır. Bu nedenlerle  “ gençlik vitamini” olarak  anılır.  C vitamini eksikliğinde, yaralar geç iyileşir, cilt matlaşır ve vücut direnci  düşer.  Öte yandan kalp hastalıkları,  katarakt  ve yaşlanmaya bağlı hastalıklar başgösterir.

Şeffaf ve genç bir cilt için C vitamini çok önemlidir.  Bazı firmalar ürettikleri kremlerin içine “anti-aging “ amaçlı olarak C vitamini ilave ederler.

C Vitamini açısından en zengin gıdalar; çilek, kivi, narenciye çeşitleri, limon, domates, kabak, karnabahar, biber ve maydanozdur.

Bu değerli vitamin suda çözüldüğü  için vücutta depolanmaz.Yani dün yediğiniz portakalların  veya aldığınız vitamin tabletlerinin size bugün yararı olmaz. Gerekli vitamin dozunu  günlük olarak  takviye etmek gerekir.  25 Yaşın altındaki insanların günde  en az 1000 mgr. C vitamini alması önerilir. 25-50 Yaş arasında gerekli doz daha yüksektir. Özellikle stresli bir yaşamı olan ve sigara içen insanların  daha fazla C vitamini almaya ihtiyacı olur. 50 Yaşın üzerinde olanların, 3000-5000 mgr. arasında  C vitamini almaya özen göstermeleri gerekir. C vitamini  yemeklerden 20-30 dakika önce alınmalıdır.

D Vitamini

Süt, yoğurt, peynir, yumurtanın sarısı ve balık yağında bulunur.
D vitamini kalsiyum emilimi  ve kemik  oluşumu için şarttır.  Ayrıca yara iyileşmesinde önemli bir rolü  vardır. Bu vitamin sütte, süt ürünlerinde, yumurtanın sarısında ve balık yağında bulunur.  Ancak  sentezi   için  ağızdan alınan gıdalar yeterli olmaz ve güneş ışığı  gerekir.

D vitamini, yağda eridiği için vücutta daha uzun sürelerle depolanması mümkün olur.

E Vitamini

En zengin kaynakları; zeytinyağı, soya yağı, ay çiçeği yağı, tereyağı, krema  ve  hindistan cevizidir.
E vitamini çok etkili bir antioksidandır. Hücre yenilenmesine  yardımcı olur,  yaşlanma sürecini geciktirir ayrıca yaraların iyileşmesine katkıda bulunur. E vitamini içeren kremler raflardaki yerini almadan önce,  kadınlar göz altlarına ve ciltlerinin kuru bölgelerine,  E vitamini kapsüllerini  açıp  sürerlerdi. Bu vitaminin cildi güzelleştirdiği ve ince çizgileri azalttığı çok eskiden beri bilinirdi.
 
E vitamini serbest radikallerin gücünü azaltır. Bu suretle insanı yaşlanma,  kanser ve kalp hastalıklarına karşı korur. Hatta meme kanserinde bile etkilidir.

E vitamini, yağda eriyen bir vitamindir ve en çok zeytinyağı, soya yağı,  ay çiçeği yağı , tereyağı, krema  ve  Hindistan cevizinde  bulunur.  Günde 200-400 iu E vitamini alınması  ve bunun için sabah saatlerinin tercih edilmesi önerilir.

B ve C  vitaminleri suda çözülürler,  ter ve idrar yolu ile atılırlar. Bu nedenle  günlük olarak takviye edilmeleri gerekir. Yağda eriyen  A, D, E,  vitaminleri  ise  vücudumuzda daha uzun süre depolanırlar.

ilgiliFORUM.com

 
 

 
 

 ~ 

Bu konunun linki : 

Yukarıdaki linki arkadaşlarınıza göndermek için kullanabilirsiniz ve bu sayfada; Vitaminler ve Yararları hakkında bilgiler nedir yazıları veya şiirleri gibi sözleri veya resimleri Vitaminler ve Yararları siteleri gibi benzer birçok forum konularını bulabilirsiniz.

 ~ 

Son Forum Mesajları

Kaynak linkimizi belirtmek koşulu ile her türlü bilgiyi kopyalayabilirsiniz. Forum içerisinde yazılan tüm mesajların hukuki sorumlulukları mesajları yazanlara aittir. Üyeler, üyelik sözleşmesi gereği bu kuralı kabul etmiş sayılır. Ziyaretçilerimiz bu forumu kullanmadan önce Forum Kurallarını okumak zorundadırlar. Aksi durumda meydana gelecek bütün olumsuz durumlardan ziyaretçilerin bizzat kendileri sorumludur. Sitemizde telif, kişi haklarına; yasalara aykırı olduğunu düşündüğünüz bir konu görürseniz bize aşağıdaki iletişim adresinden ulaşabilirsiniz.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 550, 600, 650, 700, 750, 800, 850, 900, 950, 960

© 2006-2019 ilgiliFORUM.com