Hastalıklardan koruyan vitamin içeriği yüksek 8 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,054
0
1
Birtakım hayvanlar bedenlerinde vitamin üretme yeteneğine sahip olsa da insan bedeni vitaminleri dışarıdan almak zorundadır. Örneğin keçiler kendi başlarına C vitamini üretebilir, biz yapamayız, bu yüzden insanların onu yiyeceklerinden almaları gerekir.


VİTAMİNLER BEDENDE NASIL ÇALIŞIR?

İstikrarlı beslenme sıhhatin temelidir. Yüzlerce yıl evvel biroldukça kişi vitamin eksikliğine bağlı önemli hastalıklar çekmiştir. Bunlardan biri iskorbüttü, değerli mikro besinlerin eksikliği, binlerce insanın öldüğü büyük çaplı salgınlara yol açtı. Çağdaş dünyada bunun olmaması gerektiğine inanılıyor, fakat son çalışmaların gösterdiği üzere, muhakkak besin hususları bakımından eksik olan değerli sayıda insan var.

Vitaminler ve eser elementler, çalışan enzimlerin ayrılmaz bir kesimidir. Enzimin yapısı proteinden oluşur. Amino asitleri tükettiğimizde evvel bir zincir halinde birleşirler, ondan sonrasında katlanarak üçlü bir yapı, yani bedende yapı gereci olarak kullanılan proteinin birebirini oluştururlar. Bu süreçte vitaminler devreye girer; enzimin etkin merkezi haline gelirler, bunlar olmadan yapı çalışamaz ve ondan sonrasında yok edilir. Bu niçinle, vitaminler metabolik süreçlerde mecburî bir temas bakılırsavi görür.


VİTAMİN İÇERİĞİ YÜKSEK 8 BESİN

Bilhassa soğuk havalarda güç, sıhhat ve hoşluğu korumak için ne yemeniz gerektiğine birlikte göz atalım:

Narenciye

Narenciye mevsimi, C vitamini rezervlerini yenilemenize müsaade verir. Lakin limon ve greyfurt, narenciye meyveleri içinde rekor içeriğe sahiptir. Tüketimleri, soğuk algınlığını önlemek için bağışıklığı artırmaya yardımcı olur. Greyfurtlarda, kış mevsimi boyunca istikrarının korunması kıymetli olan epey fazla su vardır. A vitamini ayrıyeten iltihaplanma ve bulaşıcı hastalıklara karşı korur, meyveler yalnızca bedeni vitaminlerle doldurmakla kalmaz, hem de cildi esnek ve hoş yapar. Narenciye meyveleri en uygun çiğ yahut meyve suyu halinde tüketilir, zira C vitamini 30 derecenin üstündeki sıcaklıklarda yok olur.

Zencefil

Zencefiller, uzun vakittir klasik tıp tanımlarında kullanılmaktadır. Mide bulantısını gidermeye yardımcı olur, sindirimi güzelleştirir ve grip ve soğuk algınlığı ile savaşır. Gingerol içeriği yardımıyla zencefilin kuvvetli iltihap önleyici ve antioksidan tesirleri vardır. Özü birfazlaca bakteriyle savaşmaya yardımcı olur ve ayrıyeten teneffüs yolu enfeksiyonlarına karşı da tesirlidir. Zencefili çiğ yiyebilir, salatalara, çorbalara ve hamur işlerine baharat olarak katabilir, ballı ve limonlu zencefilli içecekler yapabilirsiniz. 100 gr kök, bağışıklık sistemini desteklemek için vazgeçilmez olan 5 mg C vitamini içerir.

Kuşburnu

Kuşburnu antioksidanlar, antikanserojenler ve antimutajenler (genetik değişmeye sebep olan etkenin etkisini önleyen madde) içeriği rekorunu elinde tutuyor. 100 gr kuşburnunda 426 mg’dan fazla C vitamini ve 217 mg’dan fazla A vitamini vardır ve bu da cildi nemlendirmekten sorumludur. International Journal of Molecular Science’da 2017 yılında yayınlanan bir araştırma, kuşburnunun iltihap önleyici tesirleri olduğunu doğruladı. Kuşburnunun organik bileşikleri ve antioksidanları, kolesterol düzeylerini düşürür ve bol bol vitamin, soğuk algınlığıyla savaşmaya ve bağışıklığı müdafaaya yardımcı olur. Bu harika yiyeceklerin hem de yağları da sağlıklıdır. Cildi ultraviyole ışınımdan korur, pigmentasyonu önler ve hücreleri yeniler.

Lahana Turşusu

Lahana turşusu, uzun kış aylarında fizikî ve duygusal sıhhati destekleyen K ve C vitaminleri, demir ve magnezyum içerir. Lahan turşusunun bileşimindeki doğal probiyotikler, bağışıklık sisteminin gücünün bağlı olduğu bağırsaklarda faydalı bir flora oluşturmaya yardımcı olur. Uzmanlar, teneffüs yolu hastalıkları periyotlarında probiyotik açısından varlıklı yiyecekler yemeyi tavsiye ediyor. bu türlü antibiyotik kullanmadan daha süratli güzelleşebilirsiniz. Ayrıyeten lahana ucuzdur ve yılın rastgele bir vaktinde ileride kullanılmak üzere turşu olarak saklanabilir.

Kızılcık

Kendine mahsus acı-ekşi tadı ile bilinen kızılcıkların bir porsiyonunda günlük C vitamini pahasının yaklaşık yüzde 25’ini , A vitamininin yüzde 9’unu ve K vitamininin yüzde 6’sını almak mümkündür. Kızılcıklar, kalp sıhhatini destekleyen polifenoller açısından zengindir. Bu meyvelerden elde edilen meyve suyu, kan antioksidan düzeylerini arttırır ve berbat kolesterolü düşürür. Lakin en kıymetlisi, meyvelerin kimyasal bileşiminin bakteri ve virüslerle savaşmaya yardımcı olmasıdır. Yüksek asitlik niçiniyle uzmanlar küçük çocuklara çiğ kızılcık suyu verilmesini önermez, kompostolara ve meyve içeceklerine kızılcık eklemek daha yeterlidir.

Turp

Bu kök zerzevat karaciğeri temizlemeye yardımcı olur, fakat midedeki asitliği arttırır, bu niçinle sindirim problemleri olan bireyler için büyük ölçülerde önerilmez. Turp bol bol potasyum, magnezyum ve C vitamini içerir. Yalnızca kandaki besin depolarını korumakla kalmaz, bununla birlikte bedenin toksinlerden arınmasına da yardımcı olur. Turpların tadı ana yemek ve salataları tamamlar ve hastalık periyodunda turp rendelenip balla yenilebilir. 100 gr turp yalnızca 30 kcal içerir, bu da onu zayıflama diyetleri için ülkü bir besin yapar.

Mercimek

Kış aylarında canınız sıcak ve doyurucu yemekler yemek ister ve mercimek kilo derdi olanlar için kusursuz bir seçenek olabilir. Mercimekler düşük kalorilidir ve bitkisel protein içerir. Mermicekler ayrıyeten günlük bedelin üçte birini karşılayabilen demir içeriğine sahiptir. Çoklukla bedenin kollayıcı işlevlerinde azalmaya ve daima yorgunluğa yol açan demir eksikliğidir. Mercimek, güç metabolizmasına yardımcı olan bol bol magnezyum ve folat (B9 vitamini) içerdiğinden pek sağlıklıdır. Magnezyum ve folat eksikliği depresyona, üremeyle ilgili sıkıntılara ve kalp hastalığına yol açabilir. Mercimekler çorbalarda, salatalarda ve garnitür yemeklerde vitamin eksikliğine karşı gayrette harika bir yardımcıdır.

Mantarlar

Araştırmalar, mantarların bağışıklık işlevini artırıcı ve antibakteriyel özelliklere sahip olduğunu göstermiştir. Protein, lif ve yüksek ölçüde B vitamini içerirler ve birtakım mantarlarda D vitamini yüksektir. Mantarlardaki selenyum hücre ve doku hasarını önlemeye yardımcı olur. Mantar yemenin, bilhassa çok kilolu bireylerde kolesterol düzeylerini düşürmeye ve olağan tansiyon düzeylerini müdafaaya ve dolanımı düzgünleştirmeye yardımcı olduğu gösterilmiştir. Vegan beslenmeye uygun olup, bakır, demir ve fosfor üzere temel eser minerallerdeki eksiklikleri gidermeye yardımcı olur.