Kan şekerini düşüren 10 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Dünya Sıhhat Örgütü, dünya çapında 400 milyondan fazla kayıtlı diyabet hastası olduğu ve biroldukça diyabetli kişinin de hastalığın farkında olmadığı konusunda uyarıyor. Diyabet, kronik bir hastalıktır ve pankreas kâfi insülin üretmediğinde ve kan sirkülasyonunda çok şeker ürettiğinde ortaya çıkar.

Dünyanın birden fazla yerinde yetişkin nüfus içinde kalp rahatsızlıklarının altında ikinci en yaygın mevt sebebi olarak öne çıkan diyabetin artan varlığı göz önüne alındığında, tedbire ve tedavi formları çok büyük bir ehemmiyet taşıyor.

Sıhhate ziyanlı olan şeker, rafine şeker olarak bilinir. Rafine şekerler, günlük olarak tükettiğimiz, besin sanayisinin bize verdiği şekerdir. Rafine şekerler, meyve ve zerzevat tüketirken doğal olarak aldığımız şeker değildir. Rafine şeker, diyabet, obezite, kardiyovasküler sorunlar ve hatta kimi kanser tipleri üzere hastalıkları en çok tetikleyen şekerdir.

Öte yandan, kan şekeri, yani glikoz, bedenin fonksiyonlarının birden fazla için ana yakıttır. Glikoz olmadan yaşayamayız, bu niçinle kan şekeri düzeylerinin düzenlenmesine imkan sağlayan bir diyete sahip olmak epeyce gereklidir.


KAN ŞEKERİNİ DÜŞÜREN 10 BESİN

Temel olarak diyabeti tedavi etmek ve başlamasını önlemek yahut geciktirmek için önerilen besinler, glisemik indeksi düşük ve lif açısından güçlü besinlerdir. Glisemik indeks, besinin kan şekerini yükseltme suratıdır. Lakin, dikkate alınması gereken öteki faktörler de vardır, mesela, pişirilme şekli ve mamüllerin tipi de tesirler. İşlenmiş besinler daha yüksek glisemik indekse sahiptir.

İşte kan şekerini düşüren 10 besin:

Fasulye

Baklagiller, protein ve lif açısından zengindirler Bu besinler şeker düzeylerini, kolesterolü ve kan basıncını düzenleme yeteneğine sahiptir.

Birebir biçimde fasulye de bağırsaktaki sağlıklı bakterileri besler ve insülin direncini önler . Pankreas, bedendeki şeker düzeylerini düzenlemek için kâfi insülin üretmediğinden prediyabet ortaya çıkar. Bu niçinle uzmanlar günde bir porsiyon kadar fasulye yahut öbür bir baklagil çeşidi önermektedir.

Kuru yemişler

İnsülin direnci ve diyabetle ilgili öteki bir durum metabolik sendromdur. Metabolik sendrom şeker düzeylerindeki değişiklikleri, hipertansiyonu, yüksek trigliseritleri ve obeziteyi içerir. Metabolik sendrom, kalp rahatsızlıklarının ve tip 2 diyabetin gelişmeninde en büyük risk faktörlerinden biridir.

Bu sıhhat meselelerini uygunlaştıran kimi yiyecekler vardır. Araştırmalar, metabolik sendromlu şahıslarda kuru yemiş tüketmenin, bilhassa aç açlık glikozu düzeylerini yüzde 9’a kadar düşürdüğü kararına varmıştır.

Düşük karbonhidrat içeriği ve sağlıklı yağlar içermesi yardımıyla kuru yemişler, tüketildikten daha sonra kan şekerini fazla yükseltmez. Atıştırmalık olarak ceviz, badem, antep fıstığı, fındık yahut yer fıstığını diyetinize ekleyin.

Brokoli

Yeşil yapraklı sebzeler, diyabetli hastalarda insülin direncini önleyen antioksidan bileşenler içerir. Araştırmalara bakılırsa, brokoli bir ay boyunca her gün yenirse kandaki glikozun denetimine katkıda bulunur.

Brokoli hem kan sirkülasyonundaki şeker düzeylerini tıpkı vakitte insülin üretiminden sorumlu pankreas hücrelerine verilen ziyanı azaltabilir.

Keten tohumu

Araştırmalara nazaran, diyetlerinde günlük 10 ila 20 gram keten tohumu ekleyen diyabetli bireyler, glikoz düzeylerini yüzde 19,7’ye kadar düşürebilir. Bu tesir, şekerin kana salınmasını yavaşlatan ve hiperglisemiyi önleyen çözünür lif içeriği yardımıyla olur.

Çavdar ekmeği

Ekmek ekseriyetle şeker hastaları için yasak bir besindir zira kan şekerini süratle yükselten sıradan karbonhidratlar bakımından zengindir. Lakin çavdar ve yüzde 100 tam buğday ekmeğinin glisemik indeksi düşüktür, bu da glikozu yavaş yavaş kana bırakır ve keskin ani kan şekeri artışlarına niye olmaz.

Elma

Ananas ve kavun hariç, birçok meyvenin, bilhassa elma ve yaban mersininin düşük glisemik indeksi vardır. Bunun sebebi, doğal şekerini (fruktoz) telafi eden yüksek su ve lif içeriğidir. Meyveler olgunlaştıkça, glisemik indeks artar. Meyve sularının da glisemik indeks kıymeti yüksektir zira liflerin birden fazla çıkarılır. Bu yüzden bütün olarak tüketmeye çalışın.

Elmalar ayrıyeten yüksek lif içerikleriyle kan şekerini düşürmeye yardımcı olabilir. Her gün tüketilen en az 1 elma, kan şekeri seviyelerii düzenlemeye yardımcı olan yüksek ölçüde pektin sağlar.

Yüksek lif, antioksidan ve C vitamini içeriği yardımıyla elmalar kan şekerini denetim etmek için tavsiye edilir. Pektin yardımıyla detoksifiye edici tesiri insülin düzeylerini düşürür. Sıhhate bir epeyce yararının yanı sıra, bu meyvenin doyurucu bir tesiri vardır, şişkinliği ve sıvı tutulmasını önler, kalbi korur, kabızlığı önler, ishali güzelleştirir, diş etlerini güzelleştirir ve gerilimi azaltır.

Sarımsak

Sarımsağın sıhhat yararları yüzsenelerdır yeterli bilinmektedir. Fakat buna ek olarak, insülin direncini kırmaya yardımcı olan bileşikler içerdiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Yapılan araştırmalar, antioksidanlarının kalbi diyabetin niye olduğu kalp hasarından koruduğunu göstermiştir. Çiğ olarak alabilir, salatalara katabilir yahut yemeklerinizde sos olarak kullanabilirsiniz.

Yoğurt

Her gün yoğurt yemek, tip 2 diyabet riskini azaltmaya yardımcı olur. Bu, 2014 yılında gerçekleştirilen büyük bir meta-analizde gösterilmiştir ve buna göre yoğurt, diyabet riskini azaltan tek süt eseridir. Olağan ki yoğurt doğal olmalıdır. Tatlandırılmış yahut aromalı olanlar, şeker hastalığınız var ise katiyetle kaçınılması gereken şeker ve tatlandırıcılar içerir.

Avokado

Günde 100 gr avokado (büyük bir avokadonun dörtte biri) tüketmek kolesterol ve glikoz düzeylerini düşürmeye yardımcı olur. Bunun sebebi, 100 gr avokado başına 9 gr lif içermesi ve bu da kan şekeri düzeylerinin süratle yükselmesini engellemesidir. Avokadodaki yeterli yağlar ayrıyeten kardiyovasküler sıhhati güzelleştirmeye yardımcı olur.

Kuşkonmaz

Kuşkonmaz doğal olarak insülin üretimine katkıda bulunur, bu niçinle idrar söktürücü tesiri yardımıyla kan şekerini ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Bu zerzevat yüksek vitamin ve mineral içeriğine sahiptir. En tesirli doğal antioksidan kaynaklarından biridir ve mükemmel bir lif deposudur.

Kuşkonmazlar ayrıyeten kemiklerin korunmasına ve gelişmesine yardımcı olur.