Pürüzsüz bir cilt için 7 faydalı besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Şeker, alkol, sigara, işlenmiş besinler… Cildimize ziyan veren yiyecekleri genel olarak iddia edebiliyoruz. Cilt sıkıntılarında genel olarak tedavi bu cins besinleri yasaklayan bir diyetle başlar.

En uygun cilt bakımı bile istikrarlı bir diyet olmadan istenen sonuçları vermez.

Cilt sıhhatine belli besinleri tüketerek içeriden yardımcı olabilirsiniz. İşte pürüzsüz bir cilt için tüketebileceğiniz 7 faydalı besin.


KURU YEMİŞLER

Çok lezzetli olmalarına ek olarak, kuru yemişler cilt sıhhati için epey değerli olan ve bedenin kendi başına üretemediği yüksek yağ asitleri içerirler.

Ceviz öbür kuru yemişlerden daha fazla omega 3 ve omega 6 yağ asitleri içerir. Omega 3’ler bedendeki iltihaplı süreçleri baskılar, yani cildi temizler ve dermatolojik hastalıklarla baş etmeye yardımcı olur. Önerilen porsiyon günde 28 gramdır. Cildin kollayıcı bariyerini güçlendiren, yaraları güzelleştiren ve bakterilerle savaşan çinko içerir. Ceviz ayrıyeten cildin yaşlanma sürecini ve kırışıklıkların görünümünü yavaşlatan B vitaminleri içerir.

Badem, kan damarlarını genişleten ve ciltteki nemi tutan E vitamini açısından zengindir. Bu da cildi akne, egzama ve göz altı morluklarından koruduğu manasına gelir.

Bu kuru yemişler, salataya yahut smoothie’lere eklenebilen ayçiçeği tohumu üzere tohumlarla da desteklenebilir.


AVOKADO

Avokado da cilt sıhhati için değerli olan yağlar içerir. Çoklu doymamış ve tekli doymamış yağlar cildin sıkı ve nemli kalmasına yardımcı olarak doğal bir pürüzsüz cilt tesiri yaratır. 700 bayan iştirakçiyle yapılan bir araştırmada, sağlıklı yağlar açısından varlıklı bir diyetin yüksek cilt sıhhati ve ışıltılı bir cilt sağladığı bulunmuştur.

Avokado ayrıyeten cildi güneşin ultraviyole ışınlarından koruyabilen elementler içerir. Bunlar pigmentasyonun sebebi ve yaşlanmanın birinci belirtileridir. Bu, güneş kreminin artık bir kenara bırakılabileceği manasına gelmez. kremler cildi dışarıdan korur ve avokado içeride tesirini arttırır.

Avokadolar birlikte en güzel biçimde emilen E ve C vitaminlerini içerir. C vitamini, cilde sağlıklı ve elastik bir görünüm veren kolajen üretimine katkıda bulunur. Ayrıyeten cildi etraf ve güneşin olumsuz tesirlerinden korur.


YAĞLI BALIKLAR

Somon, uskumru ve sardalya üzere yağlı deniz balıkları cilt için epey kıymetli olan omega 3 bakımından zengindir. Balık yağı dermatolojik hastalıkların tedavisinde etkin olarak kullanılmaktadır. Sedef hastalığı, dermatit ve aknede iltihaplanmayı ve alevlenmeleri azaltır.

Buna ek olarak, balık protein açısından güçlü ve protein bedenin yapı taşlarıdır. Bu yalnızca cildinizi temizlemekle kalmayacak, bununla birlikte sıhhatinizi daha âlâ hale getirecektir.


KOYU YEŞİL YAPRAKLILAR

Dünyada inkar edilemez derecede faydalı bir eser var ise, elbet bu koyu yeşil yapraklılardır. Koyu yeşil yapraklı sebzeler en az kalori ve azamî yarar içerir.

A, B ve C vitaminleri, karoten, folik ve askorbik asitler içerirler. Genel olarak, yalnızca cildin durumu üzerinde değil, hem de tüm organizma üzerinde de âlâ bir tesiri olan birfazlaca bileşene sahiptirler.

Uzmanlar her öğünün yarısının yeşilliklere ayrılması gerektiğini söylüyor. İçeriklerinde bulunan epeyce ölçüde lif, kalp ve damar hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olur, obezite ve vitamin ve mineral eksiklikleri ile savaşır.

Cilt için, evvela yüzde kendini gösteren toksinlerin bedenlerini temizlemesi açısından da faydalıdır. Bu niçinle, diyetinize brokoli, ıspanak, kabak, salatalık ve çeşitli otlar eklediğinizden emin olun.


KIRMIZI BİBER

Biber, bedenin A vitaminine dönüştürdüğü beta karoten açısından zengindir. Bir fincan kadar doğranmış biber (150 gram), günlük A vitamini pahasının yüzde 92’sini ve C vitamininin yüzde 317’sini içerir.

A vitamini cilt için pek değerlidir ve araştırmalar, C vitamininin biz yaşlandıkça kırışıklık riskini azalttığını ve kuru ciltle savaştığını gösteriyor.


KAKAO

Biroldukca cilt sıhhati diyet rehberi, listeye bitter çikolata da dahil etmeye devam ediyor. Fakat çikolatanın şeker içerdiğini ve sadece yüksek kakao içeriğiyle (en az yüzde 70) faydalı olduğunu unutmayın.

Antioksidanlar yardımıyla kakao güneş ışınlarının tesirlerini azaltır, kan akışını hızlandırır ve nemi tutarak cilde parlak bir görünüm kazandırır. Lakin şekersiz bitter çikolatalar tercih edilmelidir.

Öbür bir alternatif ise kakao yağıdır. Çeşitli biçimlerde kakao yağı da cilt için faydalı olabilir.


YEŞİL ÇAY

Çay cilde düzgün gelir, yüksek kateşin içerir. Hür radikallerle savaşarak, metabolik süreçleri ve cilt sıhhatinin bağlı olduğu hudut sisteminin işleyişini güzelleştirerek yaşlanma sürecini yavaşlatan bu antioksidanlardır.

Kateşinler ciltte kızarıklığı giderir, güneşin olumsuz tesirlerini azaltır, cildin nem düzeyini, elastikiyetini ve yoğunluğunu arttırır. Sağlıklı ve parlak bir cilt için yalnızca beslenme değil, beraberinde tüm organizmanın durumu da kıymetlidir. Sağlıklı bir bağırsak florası, hormonal istikrar ve önemli sıhhat problemlerinin olmaması kıymetlidir. Bu açıdan yeşil çay genel sıhhati ve metabolizmanın durumunu artırmasıyla bilinir.