Resmen hafızayı resetliyor! İşte unutkanlığa ilaç üzere gelen 10 besin

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Çağımızın en büyük sorunları içinde yer alan unutkanlık, ileri yaş hastalığı olarak görülse de günümüzde hayat temposunun tesiriyle ergenlerde de kendini düzgünden uyguna göstermeye başladı.

Çoğumuz gün içerisinde biroldukca defa yapmak ya da söylemek istediğimiz şeylerin bir anda aklımızdan uçup gittiğini ve kendimizi zorladığımız biçimde bir türlü hatırlayamadığımız anlarla karşılaşmışızdır. İşte bu anlar, günlük yaşantımıza özellikle iş ömrümüze gölge düşürebiliyor.

Günlük ve iş ömrünüzün sekteye uğramaması için beslenme rutininizi gözden geçirmeniz gerekebilir. Zira yediğiniz besinler, unutkanlığın önüne geçme konusunda çok değerli bir rol oynuyor.

Tam da bu noktada sizler için ‘’Hangi gıdalar unutkanlığı önlüyor? Unutkanlığa güzel gelen besinler nelerdir?’’ sorularına cevap niteliğinde bir içerik hazırladık. İşte unutkanlığa yeterli gelen 10 gıda…

UNUTKANLIĞA GÜZEL GELEN 10 BESİN

kuvvetli bir hafıza için dikkat etmeniz gereken en değerli nokta, sağlıklı bir beslenme modelini uygulamaktan geçiyor. Bu beslenme modelinin ise zerzevat ve meyvenin yanı sıra zeytinyağı, ceviz, badem, fındık üzere sağlıklı yağ kaynağı içermesi gerekiyor. Protein kaynağı olarak yumurta, omega 3 içeren yağlı balıklar ve kuru baklagillerin olması gerekiyor.

Uzmanlar, bu üslup bir beslenme modelinin, diğer beslenme modelleriyle kıyaslandığında zihinsel işlevleri pekiştirdiğini bunun yanı sıra kalp ve kan damarlarını da koruduğunu belirtiyor.


YAĞLI BALIK

Somon, hamsi, sardalya ve deniz levreği üzere yağlı balıklar, adeta omega 3 kaynağıdır. Omega 3 bakımından varlıklı olan balık, beynin gri bölgesinde bulunan ve beyin hücre zarları için pek ehemmiyet arz eden DHA deposudur.

Unutkanlık, bunama ve öteki nörolojik sorun ile hastalıklara karşı esirgeyici olabilen Omega 3 yağ asitleri, hafızayı güçlendirmeye yardımcı oluyor. Bu niçinle uzmanlar, unutkanlığın önüne geçebilmek için haftada en az 2 kere balık tüketilmesi gerektiğini belirtiyor.


KABAK ÇEKİRDEĞİ

Antioksidan ve çinko bakımından çok güçlü olan kabak çekirdeği, beyni hür radikal hasarından koruyor. bu biçimdece hücreler savunmasız kalmıyor ve hafıza gerilemiyor. Kabak çekirdeği, ayrıyeten öğrenme ve hafıza için epey kıymetli bir mineral olan magnezyum deposu.

Hafızanızın güçlenmesi için günde 1 çay bardağı tuzsuz kabak çekirdeği tüketmeye itina gösterin.


KIRMIZI VE MOR MEYVELER

Yabanmersini, böğürtlen, çilek, mürdüm eriği, frambuaz, nar, siyah dut üzere kırmızı ve mor meyvelere renk veren flavonoidler, hafızanın güçlenmesine de yardımcı oluyor.

Her hafta, 2 yahut daha fazla porsiyon çilek ve yaban mersini tüketen bayanlarda, hafıza kaybının 2,5 yıl daha gerilediği belirtiliyor.


CEVİZ

Kuruyemişler, güzel bir protein ve sağlıklı yağ kaynakları içinde yer alıyor. Bilhassa cevizin hafızayı güçlendirmede hayli tesirli olduğu belirtiliyor.

Kâfi ve istikrarlı bir biçimde ceviz tüketen şahısların; öğrenme, hatırlama, ihtarları alma, bağlantı kurma, hisleri düzenleme ve karar verme üzere durumlarda daha başarılı olduğu belirtiliyor.

hem de ceviz E vitamini içeriyor. E vitamini düşük olan bireylerin hafıza performansının da düşük olduğu tespit edildiğinden günde 3 tam ceviz tüketmeye ihtimam gösterin.


ISPANAK

Ispanak, maydanoz, lahana ve roka üzere yeşil sebzeler, beyin sıhhatine uygun gelen K vitamini, beta karoten, lutein ve folat içeriyor.

Bu besinlerin zihinsel gerilemeyi yüzde 40 oranında yavaşlattığı biliniyor. Bu niçinle beyin sıhhati için çok kıymetli olan bu yeşil zerzevatları, haftada 2 defa menünüzde bulundurmaya çalışın.


YUMURTA

Yumurta sarısında bulunan kolinin, epilepsi nöbetinden kaynaklanan hafıza kaybını azaltmaya yardımcı olduğu biliniyor. Ayrıyeten kolin ve insan zihni ile algılama seviyeleri içinde, hafıza ve öğrenme maharetlerini geliştirmesi üzere kuvvetli deliller bulunuyor.

B12 düzeyinin düşük olması, zayıf hafıza ve düşük öğrenme kapasitesiyle alakalı olduğu belirtiliyor. Bu noktada güzel bir B12 kaynağı olan yumurta tüketimi öne çıkıyor.

Ayrıyeten hem beyazı birebir vakitte sarısı çok faydalı olan yumurtada bulunan protein, B, D ve E vitaminleri de hafızayı güçlendirmeye yardımcı oluyor. Bu niçinle her gün bir adet yumurta tüketmeye ihtimam gösterin.


ZEYTİNYAĞI

Zeytinyağının, içerisinde bulunan oleocanthal yardımıyla alzheimer hastalığı riskini azalttığı biliniyor. Öte yandan antioksidan özelliği bulunan E vitamini bakımından çok varlıklı olan zeytinyağı, zihinsel kapasiteyi de artırıyor.

Bunların yanı sıra zeytinyağı, demans riskini de azaltıyor. Bu niçinle günde ortalama 5 yemek kaşığı zeytinyağı tüketmeye çalışın.


ZERDEÇAL

Zerdeçalın faal hususu kurkumin, kuvvetli bir antioksidandır. Bu unsurun, alzheimer hastalarında görülen amyloid plaklarını temizleyen makrofajlara yardım ettiği biliniyor. bu biçimdece meyyit ve yaşlanmış hücreleri parçalayan makrofajların aktifliği artıyor.

Savunma sisteminin aktifliği, yaş ilerledikçe azalıyor ve hücreleri yıpratıcı etkenler ile savunma sistemi içindeki istikrarın bozulması hücrelerin vefatına niye oluyor. Bu durum, unutkanlık riskini artırıp hafızanın zayıflamasına yol açıyor. Zerdeçalı yoğurda yahut salatalarınıza ekleyerek tüketebilirsiniz.


BİTTER ÇİKOLATA

Bitter çikolatada bulunan kakao flavonoidleri, öğrenme, hatırlama, irtibat kurma, hisleri düzenleme ve karar verme üzere bilişsel işlevlerin daha düzgün çalışmasını sağlıyor.

Bunun yanı sıra öğrenme ve hafıza üzerinde olumlu tesiri olduğu bilinen flavonoidler, yaşlanma niçiniyle ortaya çıkan zihinsel gerilemeyi de yavaşlatıyor. Hem memnunluk veren tıpkı vakitte hafızaya pek güzel gelen bitter çikolatayı, haftada 40 gram tüketmeye itina gösterin.


KURU BAKLAGİLLER

Mercimek, nohut, kuru fasulye ve soya fasulyesi üzere kuru baklagiller; folat, potasyum ve demir bakımından pek zengindir. Kuru baklagiller, içeriğinde bulunan folat yardımıyla, hafızanın güçlenmesine yardımcı oluyor.

Bunun yanı sıra B vitamini bakımından güçlü olan kuru baklagiller, beyin ve hudut sistemi için çok bedelli besinler içinde yer alıyor. Bu niçinle kuvvetli bir hafıza için haftada en az bir kere kuru baklagil tüketmeyi alışkanlık haline getirmeye çalışın.