Tatlı isteklerini kalıcı olarak yenmek için ipuçları

Meltem

New member
6 Haz 2021
1,338
0
1
Çoklukla yorgun olduğumuzda yahut uykusuz kaldığımızda ağır yiyeceklere ve tatlılara yöneliriz. O an kendimize yalnızca birkaç kare çikolata alacağımıza kelam versek de, bu imkansız hale gelir ve daha sonra bu döngüyü kıramayız.

Beden her vakit daha fazlasını arar ve bunun kararında kilo alımı ve sıhhat sıkıntıları ortaya çıkar. Lakin tatlılara bu türlü reaksiyon vermemizin bir sebebi var.

Şekerin bağımlılık yapan ilaçlarla benzeri bir tesire sahip olduğu bilinmektedir. Aslında, diyetten şekerin birdenbire çıkarılması, yorgunluk, depresyon, baş ağrıları ve kas ağrıları üzere mahrumluk belirtilerine niye olabilir. Bu yüzden ona direnmenin kolay olmaması şaşırtan değildir.

Diyetten tüm sıradan şekerleri çıkarmak kolay olmasa da imkansız değildir. Başlangıç olarak, şekerden ayrılmaya başlamadan evvel birkaç soruyu cevaplamak kıymetlidir. Öncelikle şeker düzeyinizin istikrarda olup olmadığını bilmek kıymetlidir. Şeker seviyeleriniz istikrarlı mi? Yiyeceklerle kâfi besinlerle alıyor musunuz? Gereğince uyuyor musunuz ve geriliminizi denetim edebiliyor musunuz? Bu soruların yanıtları, tatlı isteklerini başarılı bir biçimde yenmek için bilhassa neyi çözmeniz gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.

Bunlar dışında ek püf noktalar da vardır. İşte tatlı isteklerini kalıcı olarak yenmek için dikkat edilmesi gereken bahisler.


KAN ŞEKERİ MESELELERİ

Birden fazla vakit tatlı isteği, kan şekeri dengesizliğinden kaynaklanır. Bedene şeker alındığında kan şekeri düzeyi yükselir ve beden kan şekerini daha inançlı bir düzeye düşürmek için insülin salgılar. Lakin insülin kan şekerini fazlaca fazla düşürürse, beden onu yükseltecek ve enerjiyi artıracak yiyecekleri aramaya başlar. Bu, beden için hayli kuvvetli bir müddetçtir ve bir kısır döngüye dönüşür.

İstikrarlı bir kan şekeri düzeyinin anahtarı, protein ve sağlıklı yağlar üzere epeyce fazla insülin salınımını önleyen ve bununla birlikte asgarî şeker alımını sağlayan yiyecekler yemektir. Nizamlı öğünler ve orta öğünler yemek de kıymetlidir zira öğün atlandığında kan şekeri düşer. Ayrıyeten karbonhidrat seçimleri akla yatkın yapılmalıdır. sıradan şekerler yerine kompleks karbonhidratlar tercih edilmelidir.


TEMEL BESİNLERİN ALIMI

Proteinler ve sağlıklı yağlar, yeni alışkanlıklar oluşturmanın ve tatlı isteklerini bastırmanın anahtarıdır. Şekerin tersine, sağlıklı yağlar ve proteinler, kararlı güç sağlar. Kuru yemişler, yağlı tohumlar, avokado ve zeytinyağı üzere fazlaca sayıda sağlıklı yağ tüketmek bedenin öbür kaynaklardan güç almaya ahenk sağlamasına yardımcı olacaktır.

Proteinler ise tok hissetmemize yardımcı olur, bu da açlığı ve yemek isteklerini azaltır ve proteindeki amino asitlerin birden fazla kendimizi yeterli hissetmemize yardımcı olur. İstikrarlı ve enerjik hissettiğinizde, tatlı yiyeceklere daha az gereksinim duyarsınız.

Sindirimi yavaşlatan ve kan şekerini dengeleyen lifleri de beslenmeye dahil etmek epey kıymetlidir. Ayrıyeten demir ve B vitaminine dikkat etmek gerekir, zira düşük düzeylerde güç eksikliğine ve şeker için istek artışına yol açarlar.


DEĞİŞEN ALIŞKANLIKLAR

Birtakım tatlı istekleri mideden değil, ömür üslubumuzdan dolayı beyinden gelir. Gerilim, bedende kortizol hormonunun yüksek düzeylerde salgılanmasına yol açar ve karaciğerden kan şekeri düzeylerini artıran glikoz salınır. Bu, tatlı yiyecekler için istekte bir artışa yol açar.

Yetersiz uyku, şeker tüketiminin artması da dahil olmak üzere daha fazla yemek yemeye yol açar ve bunların tümü yorgunlukla çaba etmek için yapılır. Bu niçinle kandaki şeker ölçüsünü azaltmaya karar verdiğinizde gereğince uyumak fazlaca kıymetlidir.

Birtakım alışkanlıklardan dolayı tatlılar için kuvvetli bir istek duyulabilir. Tahminen aileden gelen bir alışkanlıktır ve tahminen de gerilim altındayken çikolataya uzanmaya alışmışsınızdır. İsteklerinizi dinlemek ve sebebini belirlemeye çalışmak kıymetlidir. Tatlı isteklerinizin sebebi gerçek açlık, hisler yahut alışkanlıklar olabilir.


TATLI İSTEKLERİNİ BASTIRMAK İÇİN İPUÇLARI

– Güne sağlıklı bir kahvaltı ile başlayın. Sabahları daha az şeker alırsanız, beden gün boyunca istikrarda olacaktır. Yüksek proteinli bir kahvaltının tatlı yeme isteğini azalttığı gösterilmiştir.

– Kan şekerinizin düşmesini önlemek için öğünlerinizi evvelde planlayın. Susuz kalmak ayrıyeten açlık hissine niye olabilir, bu niçinle kâfi su alımı kıymetlidir.

– Tatlı krizlerinizde 10 dakika bekleyin ve farklı bir şeyle ilgilenmeye çalışın. Yürüyüşe çıkın yahut farklı bir şeyler yapmaya başlayın.

– Şeker gereksiniminizi daha sağlıklı bir biçimde gidermek için kabak ve havuç üzere zerzevatları diyetinize ekleyin. Öbür doğal tatlı yiyecekler içinde Hindistan cevizi, muz, hurma, kakao ve tarçın bulunur. Meyveler de tüketilebilir zira şekerleri tatlılara nazaran daha yavaş salınır. Brokoli, karnabahar ve lahana üzere lif bakımından varlıklı besinler ayrıyeten tokluk hissini uzatır.

– Şeker isteğini artırdığı gösterilmiş olduğu için yapay tatlandırıcılardan kaçının.

– Tatlı yerine ekşi bir şeyler yiyerek bedeninizi kandırın. Ekşi tat, tat tomurcuklarını uyarır ve tatlı isteğini azaltır.

– Zencefil ve zerdeçal insülin direncini önlemeye yardımcı olur, bu niçinle onları diyete dahil etmek yeterlidir.